• lilla snöflingan

    Höstbebisar 2010 i Luleå

    Är det fler än jag som ska ha en bebis till hösten och bor i Luleå? Skulle vara kul att följas åt. Välkommna!

  • Svar på tråden Höstbebisar 2010 i Luleå
  • yvlan

    Nu blev storasyster också sjuk så det blir att besöka vc med båda döttrarna idag.=( Hoppas också på ett nytt försök till veckan.

  • cattiwik

    Någon här som har facebbok. Jag har försökt starta en grupp där "Nyblivna mammor i Luleå 2010".

    Gå med om ni är intresserade. Vat inte om jag måste bli vän med er först eller om ni kans söka upp gruppen eller hur det funkar.

  • yvlan
    cattiwik skrev 2011-01-24 16:00:51 följande:
    Någon här som har facebbok. Jag har försökt starta en grupp där "Nyblivna mammor i Luleå 2010".

    Gå med om ni är intresserade. Vat inte om jag måste bli vän med er först eller om ni kans söka upp gruppen eller hur det funkar.
    Hej,
    Jag letade upp gruppen på facebook och ansökt om medlemskap. Jag upptäckte att vi går i samma BVC-grupp, när jag såg bilden på dig, det var ju kul!
  • cattiwik
    yvlan skrev 2011-01-25 09:12:08 följande:
    Hej,
    Jag letade upp gruppen på facebook och ansökt om medlemskap. Jag upptäckte att vi går i samma BVC-grupp, när jag såg bilden på dig, det var ju kul!
    Ja, jag såg det =).
    Hittade igen 3 andra mammor från våran BVC-grupp också på FB som jag la till i gruppen.
  • JTA77

    Hej! Jag har också ansökt om medlemskap där, hoppas det går bra!  :)  Har bott i London i många år men flyttar tillbaka till Sverige om 2 veckor med sambo och 7 månaders son och känner nästan ingen med barn i Luleå.

  • cattiwik
    JTA77 skrev 2011-01-27 10:09:44 följande:
    Hej! Jag har också ansökt om medlemskap där, hoppas det går bra!  :)  Har bott i London i många år men flyttar tillbaka till Sverige om 2 veckor med sambo och 7 månaders son och känner nästan ingen med barn i Luleå.
    Du är numera medlem. Kommer du flytta tillbaka till hertsön då eller vart ska ni bo?
  • lilllarsson

    hej
    har en massa kläder till billig peng, storlek 62 och en del 68 med, har ni kompisar eller så , så har jag i 56 åxå ifall ni har nån kompis som ska få snart. har bilder på min facebook.. så lägg till mig där Jenny Blom :)

  • harran

    Hej!
    Skriver även i denna tråd för att tipsa er om en barnvagnsmarsch mot mödradödlighet, som anordnas 8/3 (internationella kvinnodagen) i centrala Luleå. Man kanske inte tänker på detta så mycket, här i Sverige är en graviditet inte förenat med lika stora risker men varje dag dör 1000 kvinnor på grund av osäkra aborter och bristande mödravård. 99% av de drabbade bor i fattiga länder.Tyvärr är detta inte en prioriterad fråga av politikerna. Förra året genomfördes världens största barnvagnsmarsch i Sthlm för att ge detta mer uppmärksamhet. I år genomförs det marscher i hela landet. Ni är varmt välkomna att delta!  Vi samlas 11.45 i Stadsparken och kl 12 går vi längs Storgatan.
    Jag har startat en facebookgrupp: www.facebook.com/event.php?eid=18631715140652... 
    Sprid gärna detta till fler, man måste inte ha barnvagn för att delta, alla som tycker att dessa frågor är viktiga är kan marschera för denna goda sak. Jag kommer att sätta upp affischer i stan. Har kontaktat kommunalråden och kommer även att höra av mig till media så att detta blir synligt.
    Läs gärna mer på www.uniteforwomen.se  (RFSU)

    Ha en bra söndag och hoppas vi ses!
    /Maja

  • harran

    Verkar inte fungera att lägga upp hela länken. Om ni vill se sidan kan ni ju alltid kopiera länken och sen klistra in den i adressfältet

Svar på tråden Höstbebisar 2010 i Luleå