• tjejen87

    varför vill han inte bry sej??

    jag är gravid, i snart vecka 9. vet att det är tidigt i graviditeten, men jag mår hemskt illa, är supertrött, blir yr väldigt lätt o är väldigt känslig.
    jag är en person som behöver väldigt mycket närhet, o jag behöver att min sambo visar att han älskar mej osv. skulle älska om han tog hand om mej, o va gullig mot mej osv.
    jag känner mej ensam om graviditeten, jag pratar me honom om de, han är inte intresserad av något jag säger.
    vi har två barn innan tillsammans, så detta blir vårat tredje.
    måste säga att ja faktiskt känt samma under dom andra två graviditeterna också.
    jag har klart och tydligt förklarat för honom att jag BEHÖVER kärlek, jag behöver hans närhet, o skulle verkligen uppskatta om han visade att han bryr sej om mej någon gång.
    han kommer bara nära när han är kåt o vill ha sex. jag har ingen som helst sexlust pga sättet han har.
    hade han varit lite omtänksam om mej så hade jag också velat ha sex.
    men inte nu.

    jag vet inte vad jag ska göra, vad ja ska säga. han skiter ju i vilket ändå.
    han va supergo mot mej i TVÅ dagar, när vi först fick veta att ja va gravid igen.
    men sen så bara försvann det.
    när ja frågar någonting så säger han; jag orkar inte.
    han sitter uppe till ett, två tre på nätterna o kollar på tv och sitter vid datorn.
    sen vaknar barnen vid åtta ungefär.
    han går upp på morgonen o tar dom x antal timmar, så ja får sova.
    det är det han gör för mej. o ja uppskattar det, men ja behöver SÅ MYCKET MER!
    jag känner mej inte älskad alls, känner ingenting från hans sida, förutom att han vill ha sex med mej. det är allt.
    på dagarna är han oftast sur o besvärad för allt, orkar knappt inget.
    jag får tjata på honom om att ta en disk osv.
    det är skitjobbigt.

    det värsta är att jag verkligen har sagt till honom FLERA gånger hur jag känner, men han bryr sej inte. det är så lågt.
    det känns som att jag lika gärna kan gå igenom allt ensam.
    det är ändå så jag känner nu också. jag känner mej så ensam, fast jag är med någon. då är det något som inte stämmer.

    & jag blir så avundsjuk när jag sitter här och läser om er som har supergulliga killar, som tar hand om er o är jättegulliga, speciellt när ni är gravida =)
    gud vad jag önskar att jag levde i ett sånt förhållande jag också.
    jag skulle må så bra, känna mej så älskad :)

    jag kan bara inte förstå varför han inte vill bry sej som jag vill.
    varför han inte vill att ja ska må bra?
    varför han totalt skiter i vad ja säger, o hur ja mår?
    jag blir så ledsen när han är såhär mot mej..

  • Svar på tråden varför vill han inte bry sej??
  • satakatse

    tråkigt när det träter på det där sättet...

    testa sätta han i en multivitaminkur eller något, och försök prata med han igen.. vem vet, det kan hjälpa... jag veeet att det kanske är hemskt långsökt, men känner igen dåliga sovandet, tröttheten, sur och grinig osv... jag blev annan människa efter bara en vecka!

    familjerådgivning mm finns oxå...

  • jumpdog

    Kan du inte fråga din bm om ni kan få gå och prata med någon? Min bm sa till mig att de hade en terapeut/psykolog eller vad det var där på barnmorskemottagningen som man kunde få gå till 4 gånger och prata (jag skulle få prata om mina sömnproblem men man måste få prata om vad som helst).

    Det låter så tråkigt att du ska behöva ha det så, samtidigt vet jag ju att alla människor har olika mycket behov av att vara nära. Mitt nära-behov ökade drastiskt när jag blev gravid kanske gör ditt behov också det och din kille hänger inte riktigt med i svängarna bara?

  • tjejen87

    det är inte bara nu när jag är gravid tyvärr ;/ utan han är alltid sån.
    men det är väl först nu som jag verkligen känner att jag blir ledsen när han inte "ser mej" liksom.

    det där med att inte sova. jag försöker få honom att lägga sej i tid på kvällarna, för han vet själv att han blir så sur osv annars. men han vill inte, så han bryr sej inte om de heller. tråkigt bara att de ska gå ut över oss, hans familj.

    multivitaminkur? är det bara att köpa vitaminer på apoteket då ; D ?
    eller hur menar du?
    jag är villig att försöka med allt ;D

    ja det kanske är något som skulle funka för oss, att prata med ngn om våra problem. det värsta är väl att han inte ser det som ett problem, utan det är jag som gör det.

  • satakatse
    flooopy skrev 2010-01-28 15:16:49 följande:
    det är inte bara nu när jag är gravid tyvärr ;/ utan han är alltid sån. men det är väl först nu som jag verkligen känner att jag blir ledsen när han inte "ser mej" liksom. det där med att inte sova. jag försöker få honom att lägga sej i tid på kvällarna, för han vet själv att han blir så sur osv annars. men han vill inte, så han bryr sej inte om de heller. tråkigt bara att de ska gå ut över oss, hans familj. multivitaminkur? är det bara att köpa vitaminer på apoteket då ; D ? eller hur menar du? jag är villig att försöka med allt ;D ja det kanske är något som skulle funka för oss, att prata med ngn om våra problem. det värsta är väl att han inte ser det som ett problem, utan det är jag som gör det.
    min kur är från hälsokost, mivitotal, gul sörja men ack så effektiv! {#lang_emotions_cool}
    på kvällarna var jag helt enkelt övertrött o därför inte fatta gå sova... de vart bättre..
  • Stårschan

    Jag blir mer förvånad över att du inte lärt dig av dina två tidigare misstag. Vad får dig att tro att han skulle ändra sig nu, när han tydligen har varit likadan hela tiden? Jag vet att jag låter hård, men jag förstår det inte.


    Livet är en kastrull med kokande vatten. FL är ångan som slipper ut när man lättar på locket...
  • tjejen87

    ja kalla mej dum, det är precis så jag känner mej.
    jag har trott på att han ska ändra sej, för att han sagt det.
    dumt, jag vet.
    men jag har velat det så otroligt mycket.
    är bara ledsen att det aldrig kommer bli så. .

  • Loreena

    Han kanske är deprimerad? Jag läste att omkring 10% av alla män blir deprimerade under/efter graviditeten.

  • camba

    Graviditetsdeprimerad och för mycket jobb passar in på min karl. Han är dålig på att ge mig den närhet och ömhet som jag behöver. HAr haft ett stort behov av det under hela graviditeten, är i vecka 32 nu. Min sexlust har varit på noll sedan jag blev gravid. Skulle jag få lite mera närhet och ömhet så kasnke sexlusten skulle stiga lite men det tycks inte mannen fatta. Han bara klagar på att vi inte har sex :( suck. Känner mig ensam siter ofta och gosar med min mage i stället.

Svar på tråden varför vill han inte bry sej??