• mammatillnovalie

    Jobbigt

    Jag vet inte om jag överdriver eller om det bara är jobbigt ändå.
    Men min sambo och blivande pappa till vårat barn planerar sin sommar med massa fiske istället för tillsammans med oss, som en familj. Vi har BF 2 juni, nu har han redan planerat att åka på fiske tävling den 12/6, 2 dagars!! HALLÅ? Det är 10 dagar efter BF.. Det gör mig så ledsen att det enda han pratar om är fiske i sommar..

    Vi då, hans fästmö och bebis?? Ska jag sitta hemma själv och ta hand om barnet medans han får roa sig med sånt han tycker om? Jag kan ju inte direkt lämna ifrån mig bebisen och planera att vara borta 2 dagar när hon är bara någon dag gammal. Och säg att jag inte fått än, kanske går över tiden. Så är han över 1 timme ifrån mig och jag kanske ska föda.. Hur ska han hinna hämta mig och sen skjutsa in mig till förlossningen ?? Ska jag få sitta hemma ensam och ha skit ont i över 1 timme för att han åker och fiskar?

    Nä, det gör mig ledsen.. Är så trött på att höra om detta fiske. Han är som besatt.
    Men jag får väl se fram emot en sommar ensam med våran dotter.....

  • Svar på tråden Jobbigt
  • Bullan1978

    Usch, han är verkligen egoistisk. Eller väldigt naiv. Du behöver stöd och han bör definitivt vara på plats när det är så nära BF. Dags att sätta ner foten och ha ett allvarligt snack med din sambo. Det skvallrar lite om hur han kanske kommer att agera framöver. Ta tag i det nu, när du har hormoner som krut.

Svar på tråden Jobbigt