• mammatillnovalie

    Varför gör han såhär mot mig?

    Idag är det 4 dagar kvar till BF. Min sambo frågade snällt om han fick gå ut på en pub igår och jag sa ja med tron att han självklart inte skulle supa sig full eftersom jag kan få bebis när som helst.. Han skulle komma hem direkt när det stänger vilket är 02.00 .. Då är han hemma ungefär 02.15..

    Jag vaknar 03.30 av att det är tomt i sängen - blir skit orolig och ringer.
    Då svarar en packad fästman och sitter ensam hos en tjej och dricker vin.
    Han dricker inte ens vin!!! Jag vart fly förbannad och ledsen, han kom hem 5 min senare och började skälla på mig. Jag fick för mig att han varit otrogen osv. Jag grinar så mycket så jag tror ögonen ska ramla ur skallen på mig... Han fortsätter att skälla på mig, börjar dra upp saker som inte alls har med denna natt att göra.
    Han påstår att denna tjej han var hos behövde tröst. Dom är inte ens så bra vänner! Han svamlar sjukt mycket när han pratar och skyller på att han är torr i munnen... Vi bråkar och till slut lägger han sig och somnar?
    Det här är inte första gången vi bråkar om att han dricker när jag är så nära förlossning.. Men det är vårat största bråk någonsin...

    Han lämnar mig själv för att supa sig full, gå på efterfest ensam med en tjej som mår dåligt och dricker vin? Va? Vad ska man tro.. Otrogen, att han skiter i mig såklart. Jag vet inte hur mycket mer jag orkar....

  • Svar på tråden Varför gör han såhär mot mig?
  • Bubbis10

    Du milde tid Ts.

    jag hade hjälpt han å packa väskan å dra!!!

    en sådan egoist, aså då spelar det ingen roll om han e far till barnet eller ej, uppskattar han inte dig mer så kan han nöja sig med att vara pappa å INGET mer.
    Hade min man följt med en annan tjej hem så hade jag sagt, men va bra-STANNA där i fortsättningen med.

    sen att han skäller på dig?? e det för att urskulda sig sj, som alla män gör? lägger skulden på kvinna för sin egen idioti.Så ska du bli ledsen, shit vilken skitstövel. Så när du ligger på BB å föder, ska han då springa till undsättning för ngn annan?

    UT MED ASET!! GRRR

  • MammaMu81

    Låter som om han är orolig och rädd för dagen med det stora D... Att han skulle trösta någon kanske bara var en slags ursäkt för att själv behöva prata av sig och söka medlidande och tröst... Men om jag var dig skulle jag nog Fråga honom om han kan berätta hur hm tänkte den kvällen när han bestämde sig för att gå hem ensam till tjejen när han lovat att komma hem. Fråga hur hn tror att han själv skulle ha reagerat om du med tjejgänget dragit dig undan och i all tysthet följt med någon du känner lite hem för att dricka lite vin. Han kommer förmodligen komma fram till att det inte var så smart... Specielt om du nu försöker behärska dig under ert samtal och pratar lugnt och nedstämt och absolut inte argt! Lycka till

  • mammatillnovalie

    Jag fick prata av mig med honom i lördags kväll, han låg och lyssnade på mig i några timmar.. Jag var inte arg eller så, bara ledsen och besviken. Han förstod att han gjort fel och svor på att inte göra om det. Han sa att han aldrig vill lämna mig och aldrig skulle kunna vara otrogen, det enda han gjorde var att lyssna på denna tjej. Jag själv har svårt att tro honom men jag försöker. Jag gav honom en chans till och ett ultimatum - att hålla sig nykter i några månader framöver. Eftersom vi sällan bråkar, men när vi väl gör det, så handlar det oftast om alkoholen så tycker jag att jag ställde ett bra ultimatum. Jag måste få tänka egoistiskt någon gång och jag anser att jag och bebis är viktigast just nu. Hoppas han tycker det med och bevisar att han klarar av att ta hand om oss och lägger alkoholen åt sidan..

    Om inte så vet han vart dörren är..

  • Bubbis10
    mammatillnovalie skrev 2010-06-01 06:07:39 följande:
    Jag fick prata av mig med honom i lördags kväll, han låg och lyssnade på mig i några timmar.. Jag var inte arg eller så, bara ledsen och besviken. Han förstod att han gjort fel och svor på att inte göra om det. Han sa att han aldrig vill lämna mig och aldrig skulle kunna vara otrogen, det enda han gjorde var att lyssna på denna tjej. Jag själv har svårt att tro honom men jag försöker. Jag gav honom en chans till och ett ultimatum - att hålla sig nykter i några månader framöver. Eftersom vi sällan bråkar, men när vi väl gör det, så handlar det oftast om alkoholen så tycker jag att jag ställde ett bra ultimatum. Jag måste få tänka egoistiskt någon gång och jag anser att jag och bebis är viktigast just nu. Hoppas han tycker det med och bevisar att han klarar av att ta hand om oss och lägger alkoholen åt sidan..Om inte så vet han vart dörren är..
    Mkt bra gjort Ts. Ang mitt första inlägg så ser jag nu att det låter bra aggressivt, sorry...mina egna gravidhormoner spökar rejält. Hoppas för din skull att han tar dig på allvar nu, å lycka till med allt å grattis till den lille {#lang_emotions_flower}
  • flodda

    ja du. du känner nog din kille bäst men seriöst åka hem på efterfest hos en tjej man knappt känner istället för att åka hem till ens flickvän, och säga att man inte gjort nåt humm nja ja hade inte köpt de..

  • Princessbakelsen

    Jo med största sannolikhet är han skraj men att supa sig full och gå hem till en tjej ensam på efterfest!!! Nej nån måtta får det väl ändå vara!! Hade det varit min fästman så spelar det ingen roll vad han hade sagt. Punkt. Att gå ut med grabbarna på puben är en sak men att följa med, frivilligt en tjej hem på fyllan nej fy fan säger jag bara. Bra att ni pratade ut men jag hade i alla fall haft STORA problem med tilliten sen. Stort lycka till med den lilla!

    prinsessbakelsen.blogg.se

  • viktoriaw

    inte läst allainläggen men hade det varit samma rabalder om han for hem med en kill kompis?

    nog har det hänt för länge sedan att jag har fölt med killkompisar hem, inget mer med det och nog får min make följa med sina väner oavsett kön hem. men det jag håller med om var att det var kanske lite dåligt datum. men att kasta ut honom låter enligt mig lite extremt.

    Lycka till

  • mammatillnovalie

    Nej det hade inte varit samma sak om det var en killkompis. Alltså, det är bra att han vill trösta sina vänner när dom mår dåligt men jag anser att han har ingen anledning alls att följa med henne, ensam, hem när klockan är 03.30 på morgonen och dricka vin med henne.. Okej om dom hade varit flera stycken. Eller nej, det hade nog inte varit okej heller eftersom jag kan föda när som helst och det hade kunnat hänt den natten.. Men om jag inte vore gravid så hade jag fortfarande inte tyckt att det var okej eftersom dom inte är så bra vänner. Dom pratar och träffas inte på fritiden, bara när dom är på gemensamma fester.. Knappt då, liksom..

    Jag kastade inte ut honom men jag har tappat tilliten för honom. Tror inte längre på att det handlar om otrohet utan känner/kände mig bara väldigt bortglömd och obetydlig.. Vi har större problem om jag måste åka in när han är ute och packad som ett as än att sitta och lyssna på hennes problem..

  • lemony

    man gör inte sådär om man älskar någon......

    styrkekram/lemony

Svar på tråden Varför gör han såhär mot mig?