• Pluppisen

    Firstwheel tvillingvagn?

    Hej!

    Jag väntar tvillingar i höst och har försökt hitta den "optimala" vagnen, vilket inte känns lätt...

    Jag vill att den ska vara:
    - Vändbar så jag kan ha dem sittande mot mig  i början
    - Separata suffletter så det är lite avdelat
    - Möjlighet att sätta babyskyddet på vagnen
    - Helst mjuklift men inget måste
    - Och så smidig, lätt och svängbara hjul såklart

    Har inte lyckats hitta någon som har allt detta men Firstwheel tvillingvagn verkar ha det mesta utom att man ej kan fästa babyskydd.

    Två frågor till tvillingföräldrar:
    - Någon som har / känner till hur firstwheel vagnen är? Vill gärna ha många synpunkter.
    - Någon som använt/kännt stort behov av möjligheten att fästa babyskydd på vagnen? Men kanske inte åker iväg och handlar så ofta mm själv med två små??

    Tacksam för allt guidning jag kan få i vagnsdjungeln

  • Svar på tråden Firstwheel tvillingvagn?
  • stormfågel

    Jag hade lite samma önskemål innan våra tvillingar kom och kollade också på Firstwheel.

    Vad jag förstod det som då så finns det ingen återförsäljare mest beroende på att den är så ranglig att ingen vill ha den i sitt sortiment.

    Jag fick inte tag på den alls, så jag lyckades inte känna och klämma på den som jag önskade, så jag vågade inte beställa den någon annanstans ifrån.

    För oss blev det en Emmaljunga twin city, som har några av de saker du önskar dig (jag tyckte att det viktigaste var att man kunde ha dem emot sig i början när de vill sitta upp), men saknar en hel del (man kan inte ha babyskydd, inga separata sufletter).

    Den har fungerat bra, men är inte fullt så smidig som typ en Urban jungle. Men där kan man ju inte ha barnen emot sig, och där föll UJ för oss.

    Vad jag har förstått så finns inte den ultimata tvillingvagenen. Man kan inte välja och vraka bland funktioner som när det gäller enkelvagnar, utan man måste välja vad som är viktigast för en själv. Tråkigt nog.

  • Lycklig Tvillingmamma

    Grattis till dina tvillingar i magen!

    Jag har en firstwheels city twin till mina killar som är 7 månader.
    Jag är supernöjd med min vagn!
    Visst är den lite klen men det beror ju på vad man jämför med..
    Det är ju små hjul fram på den så det är ingen vagn att gå mycket i skogen med..

    Ang. att fästa babyskyddet på vagnen är inget vi har saknat.
    Våra killar växte så fort så redan vid 5 månader var vi tvungna att byta till en större bilbarnstol.
    Men det är klart att det är smidigt att kunna ha den funktionen men jag tror inte det finns någon tvillingvagn med den funktionen..
    När våra satt i babyskydd satte vi barnen i babyskyddet i en varsin kundvagn när vi handlade..
    Om du är själv och inte vill ha vagnen med så ta den ena i bärsele och den andra i babyskyddet i vagnen.

    För oss var det viktigt att hitta en vagn som barnen satt separata eller med en hårdare vägg emellan så de inte krockade. De skulle även kunna sitta emot mig och det var bara firstwheels som man kunde göra detta med.

    Om jag får säga min mening så är firstwheels den optimala tvilling/syskonvagnen men visst är den lite plastig som många säger, verkar i första anblick lite ranklig också men det är den inte.

    Jag köpte min från www.twinstore24.com, från tyskland..
    Där är den billigast att importera ifrån om man kollar alla länder.
    För mig tog det tre dagar att få den hem till dörren efter jag beställt den.

    Lycka till med ditt vagnköp och med bebisarna! 

  • Saltstänk

    Vi har Easywalker tvillingvagn där du med lätthet kan fästa babyskydden. Har varit superskönt att slippa släpa med hela vagnen när man är iväg till affären, bvc mm, framför allt om jag är i väg själv. Vi har verkligen använt oss av den funktionen! Nackdelen med vagnen är att du inte kan ha dem vända mot dig när du använder sittdelen. Det finns även Babyjoggers City select där du kan fästa babyskydden på vagnen. Det är en vagn i "tågmodell", där du kan ha sittdelarna mot dig (går att vända åt alla håll och kanter). Tror även iCandy (även det "tågmodell") har vagnar där du kan fästa två babyskydd, men sittdelarna är enbart framåtvända.

Svar på tråden Firstwheel tvillingvagn?