• mysis

    Att vänta barn med någon som har barn sedan tidigare...

    Hej! Hoppas att det finns någon där ute som kan ge mig svar och stöd...


    Är gravid i vecka 23 och det är nu livet borde vara underbart!!


    Men så känns det helt enkelt inte. Jag är överlycklig över att det lilla livet blivit till och växer i min mage.. Men min relation med pappan är allt förutom sagolik :(


    Han har 2 barn sedan tidigare (5 och 2,5 år gamla), är skild och har barnen varannan vecka.


    I början verkade allt så perfekt, barnet var önskat av oss båda trots att vi bara träffats sen september 2009.


    Han pratade massor om hur han skulle skämma bort mig och ta hand om mig om vi blev gravida, och vilket kärleksbarn det skulle bli...


    Inget av detta har jag upplevt! Han förljer med till MVC och va me på UL. Men mer än så gör han inte.. Jag känner mig så ensam i graviditeten och det känns inte som jag kan prata med honom, för han förstår mig ändå inte.


    Dessutom bor vi inte ihop, vi har haft många gräl där han har bett mig gå, och sen har vi inte hörts på flera dagar...


    Till råga på allt gillar jag inte att han alltid sätter sina barn före mig och bebisen i magen... Det finns ingen förståelse från hans sida att barnen och han kanske borde anpassa sig lite... Utan det är enbart ajg som ska anpassa mig efter deras behov...


    Usch det här låter som att han är hemsk... Men därimellan kan han va fin!


    Någon annan som är i liknande situation? Eller väntar barn med någon som har barn sen tidigare? Vore så tacksam för svar!!!

  • Svar på tråden Att vänta barn med någon som har barn sedan tidigare...
  • Teskedsmamman

    Men så är det alltid, barnen skall gå före dig och bebisen i magen, först när bebisen är född blir det mer realistiskt för (de flesta) män och deras deltagande kommer....

    Jag kan inte se nåt fel i det, i dagsläget sätter jag mina barn före maken, och han sätter alla sina barn före mig, nu menar jag till en viss gräns.... Blir jag eller han sjuk så är det ju en annan sak t ex.

    Bara för att man blir gravid så blir man tyvärr inte universums medelpunkt hur gärna man än vill...

    Min man hade 2 barn sedan innan när vi blev ihop och gifte oss.


    3 killar & pojke 11 dagar till BF - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • mysis

    Jo jag menar ju inte att jag ska vara universums medelpunkt... Men är det ok att jag skall stå ut med precis allt??
    Häromdagen hoppade hans yngsta runt i soffan och klängde på mig, och flera gånger sa jag åt honom att vara försiktig så att han inte hoppar på magen, för där ligger bebisen. Det slutar med att han råkar hoppa rakt på magen och jag reagerar instinktivt genom att välta ner honom mot soffan. Han gjorde inte illa sig alls. Och så sa jag till honom att det där gjorde ont och att han måste akta bebisen. Då tycker pappan till barnen att jag reagerade för starkt!! Men hallå, så kan man väl inte uppfostra sina barn? Att det är ok att hoppa på andra människor... suck.

    Det känns just nu som värdet på mig och bebisen är lika med noll i hans ögon just nu :(
    Bara dom två som redan finns som räknas typ.... Jag är liksom bara me i kulisserna.

  • livhog

    Eftersom ni inte har varit tillsammans så länge så är det kanske det som gör att du känner dig utanför. Att du inte har funnits med i bilden så länge. Så kände jag med min pojkvän och hans två barn i början. Jag var inte riktigt en del av familjen, mest ett bihang liksom. Men nu har det gått två år och det har ändrats, antagligen för att vi har lite mer tid bakom oss nu, lite mer historia tillsammans än tidigare. 

    Det är tråkigt att han inte lyssnar och förstår dina behov, men oavsett vad så kommer hans barn alltid före dig. Och som Teskedsmamman skrev så kan det vara svårare för honom att förstå att det ska komma en ny bebis eftersom han inte känner allt det som du känner. För honom är du kanske fortfarande "den nya flickvännen".

    Jag hinner inte skriva mer nu men jag kommer igen lite senare.

Svar på tråden Att vänta barn med någon som har barn sedan tidigare...