• frasselina

    Gravida med bf i början på 2011 alingsås med omnejd?

    Har Bf i början på Februari 2011, mitt tredje barn. finns det fler i eller runt alingsås?


    Emil & Alexander 2005 plutt 2011
  • Svar på tråden Gravida med bf i början på 2011 alingsås med omnejd?
  • Anette86

    Hej alla!

    Länge sedan man skrev något här nu.
    Var på könsultraljud i tirsdags, och vi ska ha en pojke

    Mår ganska bra, men foglossningen börjar bli väldigt jobbig. Får jätte ondt bara av att gå en liten sväng på stan
    Vilken tur att jag får jobba hemifrån de dagar det är som värst :)

    Har någon av er hittat någon bra vinterjacka förresten? Jag beställde en ulljacka från MamaLicious, men är inte alls nöjd så jag funderar på att skicka tillbaka den...

    Hoppas allt är bra med er!

  • Hondendärknasiga

    Hej! Kul att se att tråden lever lite iaf:)
    Jobbigt för dig med foglossningen..min har änna blivit värre igen, blev ganska så bra när jag slutade jobba, men nu kan jag knappt gå en liten sväng utan att få kalasont!

    Härligt att ni ska få en pojk! verkar födas mkt pojkar nu..tror vi får en pojk också:)

    Haha jag fick snoka fram en gammal vinterjacka jag hade, som mamma hade fått. Men snart e den för liten också, då får nästa anhalt bli mormor, som e lite större hahah!:)

  • Anette86

    Jo jag tycker också att alla får pojkar. Min bästa kompis fick en i augusti och tre jobbarkompisar skal ha/har fått pojkar :P

    Hehe, tyvärr har jag ingen här som jag kan låna jacka från, så jag får köpa.. Men man kan nog få solgt den igen nästa vinter och då gör det inte såå mycket.. :)

  • frasselina

    hej hej..
    åh vad skoj med en pojk.
    jag vill oxå veta!!
    men jag får snällt vänta.

    Med mina grabbar var jag så säker på att 2 flickor kunde det bara inte vara, trodde stenhårt på 2 pojkar ev. en av varje. Men denna gången är man lite mer restrektiv med gissningarna. Men första känslan var faktiskt att det är en liten tjej. men vi får se..

    Här är det bara fint, ska jobba 5 nätter till sedan ska jag gå hem på HP. skönt. det börjar bli tungt.

    Jacka har jag fått låna en av min svåger som gått ner massor i vikt så han inte kan ha den längre, bra men jag känner mig som en jätte i den. Så den har jag mest när jag verkligen ska vara ute. Till affären och när det inte är så kallt så får min vanliga egna räcka, men den går inte längre att knäppa över huvudtaget. Spännande när det verkligen blir vinter. Svågerns jacka räcker inte till så mycke längre heller.. var ska detta sluta ?Flört

    Känns lite konstigt, jag har ungefär gått upp 10 kg redan nu denna gången och med killarna gick jag upp 12 kg totalt med 2 ju.. var ska detta sluta..


    Emil & Alexander 2005 plutt 2011 metrobloggen.se/frasselina
  • Skruttis

    Jag bor i Floda men ska få göra RUL i Alingsås i februari...tydligen flyttat dit. Gjorde det i Lerum förra gången. Men hoppas de har bättre utrustning i Alingsås...ni som vart där, var det bra? 
    Hoppas såklart med de gärna vill säga kön men kommer göra privat längre fram annars..vet de kan vara lika så tidigt och att det inte alltid stämt, så vill nog ändå gärna dubbelkolla isf! Förvånad


    *Dotter -08, skrutt i magen med BF 18/7-11 *
  • Anette86

    Hej Skruttis

    Jag gjorde RUL i Alingsås. Om det var bra eller dårligt är lite svårt att säga för mig eftersom att jag inte har något att jämföra med och jag hade väl inte så höga förventningar heller.

    Jag frågade BM om hon kunde se vad det var, och hon kollade lite, men sa att hon var väldit osäker. Det är inte något som dom lägger onödig tid på att kolla.
    men om du  har tur kanske dom kan säga

    Gjorde sedan ett könsultraljud på Barnmorskegruppen i Göteborg i vecka 26..

  • Skruttis

    Åhh tack för ditt svar!
    Får väl hoppas att de ser nåt. Men kommer oavsett göra köns-UL och 3D längre fram runt v 26. Det gjorde vi sist och vi vill ha samma upplevelse med denna bäbisen! Mysigt ha lite fina bilder på hur liten ser ut i magen ju. Hjärta


    *Dotter -08, skrutt i magen med BF 18/7-11 *
  • Anette86

    Hej tjejer

    Ingen av er som fått för tidigt?
    Har 38 dagar kvar till BF nu. Tycker tiden går saaakta just nu..

  • Hondendärknasiga
    SkålHej hej! Här har lilla Siri kommit ut:) 28/12 kom hon, så 8 dagar tidig:) 3145 g, 47 lång. Hon gick ner till 2910 på BB, åt inte så bra och så, men nu har hon gått upp igen, amningen går bra nu. På östra igår visade det sig att hon gått upp till 2990, så det är ju bra.
    Familjelivet är underbart, livet som mamma...ja jag njuter:)
  • frasselina

    hej tjejer den 25/1 kom äntligen Alvin!!

    3240g och 51 cm lång.



    Allt startade kl 09.00 den 24:de med att vattnet gick när jag skulle köra de stora grabbarna till dagis,
    så vi åkte till förlossningen, jag hade oregelbundna värkar men hade inte öppnat mig me än 1,5- 2 cm så vi fick stanna över natten. Så den 25:e när jag hade min snitt tid gjordes mitt planerade snitt i lugn och ro.
    Allt gick toppen, jag är super nöjd!
    Så undebart att han äntligen är här!
    Emil & Alexander 2005 Alvin 2011 metrobloggen.se/frasselina
  • Anette86

    Å, va söt han är!! Grattis i massor!!!
    Själv går jag här och väntar... Hadde min sista dag på jobbet i måndags, så nu njuter jag "lata" dagar hemma.
    Det vill säga, flyr omkring i hela huset och städar som en tok.. syr gardiner och försöker få alt i ordning tills lillen kommer. Men det är i allafall skönt att inte jobba mer och känna att man har tid och lust att fixa lite i hemmet :)

  • Anette86

    Så var han äntligen här!! Skrattande
    Hadde värkar natt til söndag och måndag..natt till Tisdag blev det så illa att vi var tvungna att åka inn till förlossningen, men jag hadde inte öppnat mig något. Fikk morfin och stannade på sjukhuset över natten. Dagen efter åkte vi hem igen, men värkarna satte igång igen på eftermiddagen. På kvällen var det så illa att jag ringde förlossningen och bad om att åtminstone få komma inn och sova om inte något hadde hänt..
    När vi kom inn vid 22.00 på kvällen var jag 4 cm öppen! (äntligen!!) fick komma inn på ett förlossningsrum och fick bada och andas lustgas..Bad om att få EDA, men fick vänta på läkarn ett tag.. värkarna var fruktansvärt jobbiga och jag hadde svårt att slappna av imellan..
    Efter att jag fick EDA blev allt som en annan värld, jag slappnade av, kännde typ ingen smärta och somnade nästan.. Vid 04.00 satte krystvärkarna i gång och 04.38 var han ute!!
    Min underbara älskling Theodor


Svar på tråden Gravida med bf i början på 2011 alingsås med omnejd?