• zephyr

    Gravida i Jönköping med bf våren/sommaren 2011!

    Här träffas vi som är gravida i Jönköpingsområdet och väntar barn till våren/sommaren 2011! Här delar vi med oss av våra tankar, ger tips och idéer.
    Skulle vara trevligt att träffas på någon fika i framtiden.

  • Svar på tråden Gravida i Jönköping med bf våren/sommaren 2011!
  • Hannaaaa

    Va bra att ni fick tid för nytt ultraljud, är ju roligt om man kan se. Jag blev jättenöjd med våra UL-bilder, de blev mycket tydligare än vad jag trodde det kunde bli.

    Skönt att din yrsel har börjar avta. Förstår verkligen att du inte vill köra bil, det ville inte jag heller i början av min graviditet. Och nu kör jag inte heller för den delen, tycker det är lite jobbigt med foglossningen. Kul att hon ska ha i april, ska ju jag med :) Ja, det är nog viktigt att få lite ensamtid.

    Vart jobbar du någonstans?

    I helgen ska jag försöka ta det lugnt, är helt slut efter veckans jobb. Ska fixa lite med det blivande barnrummet.
    Sen ska vi rensa ur vårat föråd, börjar verkligen bli för fullt. Så min helg blir mest en massa måsten typ men det ska bli mysigt och skönt att få klart lite mer av de praktiska inför BF.

  • zephyr

    Hej!
    Den här veckan har gått jättefort. Känns som att vi har haft fullt upp. Idag har vi varit hos tandhygienisten med Alva. Det gick bra, men hon blev lite ledsen när hon skulle kolla i munnen.

    Helgen var jättebra. Kul att träffa arbetskamraterna. Jag jobbar på Ica Kvantum i Värnamo som kallskänka. Men ser väl ut som att jag kommer att söka något här i Jönköping efter mammaledigheterna. Jag kommer inte att jobba något mellan. Känns onödigt att skola in Alva på dagis för en månad..

    Åhh kul att fixa med barnrum. Vi har inte fått ordning på Alvas rum än. Fortfarande massa flyttkartonger överallt. Men vi köpte en hylla på Ikea i förra veckan. Får ta tag i det i helgen och fixa lite. Men känns skönt att ta det lite när det kommer.

    Vad jobbar du som?

  • Hannaaaa

    Förstår att hon blev ledsen, det är verkligen inte kul att vara hos tandläkaren.
    Okej, pendlar du då? För du bor i jönköping eller?
    Ja, bätter att ha Alva hemma iställer. Kan nog bli lite rörigt för henne med kanske om man skolar in henne för en månad.

    Ja, det är mysigt, men vi kom dock inte så långt som vi tänkte. Var helt slut i helgen så sov större delen av helgen istället... Skönt men framförallt behövligt.

    Har ni precis flyttat? Vad blev det för hylla? Köpte med en på ikea för inte alls länge sen, en expedit.

    Jag jobbar egentligen som frisör, men blev uppsagt. Så slutade i november. Nu jobbar jag bara lite extra på Mcdonalds men går nog snart hem eftersom att min rygg och kropp inte klarar av det så mycket längre.

  • zephyr

    Jag är ifrån Värnamo så innan vi fick Alva hade jag kvar min lägenhet där så jag slapp åka mellan Jönköping-Värnamo varje dag. Sen flyttade vi ihop helt ca en månad innan Alva föddes. Haha vi är inte riktigt som alla andra..

    Vi flyttade till en trea på Torpa 1:a december. Men har inte riktigt fått ordning än. December är ju så mycket helger så vi var i väg över jul och nyår. Förut bodde vi i centrum. Men känns bättre att bo så här när man har hund och barn. Lite lugnare miljö.

    Vi köpte också en expedit. Är ju perfekt att ha i barnrummet.

    Usch jobbigt att bli uppsagd. Men tur att du har fått lite extra på Mc Donalds. Förstår att det är tungt. Jag är jätteglad över att jag inte jobbade sista månaden när jag väntade Alva. Hade så ont i fötterna av att stå hela dagarna.

  • Hannaaaa

    Ja klart.
    Haha, expedit tyckte vi också var en perfekt hylla att ha i ett barnrum. Köpte den lite förtidigt kanske men de sålde ju ut den på ikea så man får ju passa på :)

  • beabus87
    zephyr skrev 2011-01-27 08:45:50 följande:
    Beabus hur har det gått för dig på ultraljudet?
    Det gick bra, vi fick se en fin liten bebis! Fick dock inte veta kön.. Men jag har mycket vatten precis som med Devin och bebisen växer som den ska. Skönt!
  • blueeye

    Hej på er!
    Jag väntar mitt första barn och är beräknad till den 25 juni. Jag är 27 år och bor i Forserum.

  • zephyr
    blueeye skrev 2011-01-30 13:04:04 följande:
    Hej på er!
    Jag väntar mitt första barn och är beräknad till den 25 juni. Jag är 27 år och bor i Forserum.
    Välkommen hit.. Jag är beräknad till den 26 juni. = )
  • zephyr

    Igår var vi på ultraljud igen. Allt såg fint ut. Så nu behöver vi inte oroa oss..  Känns skönt.
    Alvas kindtänder har börjat komma nu och hon har varit jättegnällig. Haft svårt att sova och knappt ätit något. Så vi har haft några sömnlösa nätter. Men i natt har det gått ganska bra. Så vi får hoppas att det är en vändning nu.

  • Hannaaaa
    zephyr skrev 2011-02-01 09:41:06 följande:
    Igår var vi på ultraljud igen. Allt såg fint ut. Så nu behöver vi inte oroa oss..  Känns skönt.
    Alvas kindtänder har börjat komma nu och hon har varit jättegnällig. Haft svårt att sova och knappt ätit något. Så vi har haft några sömnlösa nätter. Men i natt har det gått ganska bra. Så vi får hoppas att det är en vändning nu.
    Skönt att allt såg bra ut.
    Hur mår du annars ?
    Vilken vecka har du kommit till  nu?
  • blueeye
    zephyr skrev 2011-02-01 09:37:36 följande:
    Välkommen hit.. Jag är beräknad till den 26 juni. = )
    Tack!
    Det var ju väldigt nära. Får se om vi ses på BB då :)

    Har någon av er problem med foglossning? Jag har känt av det i några veckor nu och det verkar bara bli värre och värre. Var hos barnmorskan idag som tyckte att vattengympa vore en bra idé. Jag är redan anmäld till Magbubbel kursen som börjar vecka 10 men det är ju ett tag kvar. Barnmorskan sa att det finns någon vattengympa på sjukhuset med så hon skulle kolla upp det. Någon annan som gått på vattengympa?
  • Hannaaaa

    Jag har problem med foglossning. Vissa dagar är värre än andra. Men ibland har det verkligen varit så att jag inte kan gå på kvällen eller natten. Hur jobbigt som helst. Har inte gått på vattengympa, kanske man skulle testa.
    Är i vecka 31 nu så har inte så långt kvar, jag hoppas inte att det blir värre

    Du får berätta sen hur det var på vattengympan :)

  • zephyr
    Hannaaaa skrev 2011-02-01 10:49:10 följande:
    Skönt att allt såg bra ut.
    Hur mår du annars ?
    Vilken vecka har du kommit till  nu?
    Jodå nu mår jag ganska bra. Illamåendet har nästan gått över helt. Men är lite jobbigt ibland på morgonen och när man är ute och går med hunden. Känner av foglossning ibland när jag har gått långt.
    Nu är jag i vecka 20..

    Vattengympa låter intressant. Men har ju lite problem iom att jag har Alva. Beror ju helt på vilka tider det är.
  • blueeye

    Har inte fått svar från barnmorskan än om vattengympan. Ska nog ringa imorrn och höra. Jag hör av mig när jag vet något :)
    Nu börjar jag känna sparkar tydligare och tydligare, jättehäftigt! Har inte känt så mycket innan pga moderkakan sitter framtill. Nu väntar vi bara på att det ska kännas utifrån med så att mannen min också får känna :)

  • beabus87

    Känns som det var evigheter sedan jag var inne här nu, hur är det med alla? Magarna växer för fullt? :)

  • zephyr

    Jodå här är det bra. Alva är lite förkyld så vi är lite isolerade från omvärlden. Känns inget bra att gå till öppna förskolan och smitta de andra barnen.

    Peter har inte känt några sparkar än. Men jag känner för fullt. Det är mysigt. Annars glömmer man nästan bort att man är gravid emellanåt.

    Skulle vara kul att ses på en fika snart eller vad säger ni?

  • beabus87
    zephyr skrev 2011-02-15 09:10:33 följande:

    Jodå här är det bra. Alva är lite förkyld så vi är lite isolerade från omvärlden. Känns inget bra att gå till öppna förskolan och smitta de andra barnen.

    Peter har inte känt några sparkar än. Men jag känner för fullt. Det är mysigt. Annars glömmer man nästan bort att man är gravid emellanåt.

    Skulle vara kul att ses på en fika snart eller vad säger ni?


    Det håller jag absolut med om! Vore skoj att träffa lite folk då vi också varit hemma under två veckor p.g.a sjukdomar och skit som härjar just nu!!

    Min sambo kände rörelser från bebis redan i v. 19 tror jag det var.. O i går var det full fart i magen i stort sätt heela dagen, så mysigt!
  • Hannaaaa

    Med mig är det också bra. Börjar bara bli riktigt trött nu i slutet... men det är inte långt kvar!
    Har fått gå hem på havandeskapspenning nu så nu har jag all tid i världen att vila upp mig.

Svar på tråden Gravida i Jönköping med bf våren/sommaren 2011!