• JuniZandra

    Vart är alla gravida från trollhättan och nära

    Hej mitt namn är Zandra. Väntar nu mitt första barn. Skulle vilja veta vart allt gravidfolk från trollhättan och runt om finns :) hade vart kul att hörs av här och kanske förljas.

    Kramar zandra å bebben i magen

  • Svar på tråden Vart är alla gravida från trollhättan och nära
  • Loojsen

    Nae, jag har haft rätt tur med det, jag kan nämligen välja mina arbetstider själv :P  jag jobbar åt min kusin som är rullstolsbunden, och är ändå anställd av Amanda assistans, så jag och min moster bestämmer mina arbetstider utifrån vad som passar oss, vilket är väldigt bra! men jag brukar oftast göra 3 hela helger i månaden :) Hade det inte vart för att det var ett jobb så inom familjen så hade jag nog aldrig fått ett annat jobb än bemanningen, eftersom jag inte har körkort :P

    Precis, du kommer nog känna av ganska så snart vad du tror att du kommer klara av :)  har du fått något problem med foglossning eller så än ?  För det är just min rygg som förstör för mig.

  • JuniZandra

    Ok va härligt att kunna bestämma lite själv :) Och 3 helgen är ju perfekt.

    Mm kommer nor känna av snart iaf. Änså länge har jag inte kännt av några problem med rygg iaf.Riktig skönt. Vill kunna jobba så länge ja kan om jag får ett bra.
    Ringde en stöd firma i dag och dom verkade väldigt intresserade :) frågade om  jag kunde börja direkt för dom hade en sjukskrivning.Får hoppas den fortfarande e de så kanske man kan börja lite smått :;)

    Har du börjat förbereda något bör bebisen då :) vet ni vad de blir? Eller ska de blir en överraskning?

  • Loojsen

    Ja verkligen :)

    Vad härligt, jag hade jätte otur med det, det börja redan v 14 typ med mig .
    Jasså, vad kul, då ska jag hålla tummarna :D

    Japp lite har vi allt förberett, barnvagn fick vi klart igår, den ska bara hämtas :)
    Spjälsäng och skötbord ska vi också bara få hemkört, det enda som känns som oklart är bebiskläderna, det har vi bara pyttelite, så de ska fyllas på.. sen kan H'n komma :)
    Har ni förberett nått redan?

    Na, vi hade tänkt att ta reda på det ifrån början, men sedan så vet jag itne riktigt vad som fick oss att ändra, så vi vet inte helt säkert vad det blir. Fast vi kallar den för Han, och vi tror allihopa runtikring att det blir en pojk :)

    ska ni ta reda på vad det är för något :)?

  • JuniZandra

    Tack :D Va gott att börja komma i ordning :)

    Nä vi ska inte heller titta. Man är riktigt nyfiken men vill hålla oss :P men samma här alla tror att de blir en pojk ;)

    Vi har inte alls förberett :P har börjat titta lite får ju välja säng som mormor och morfar står för :) och sen får vi välja vagn som svärmor står för. Så de e väl bara att hitta något och skicka efter. Måste få en vagn men bra höjd bara för min sambo är 202 :P haha så han man köra den :P

    Vad blev de för vagn? Jag är sugen på en men rörliga framhjul men så säger vissa att de inte e bra i snö å bla bla bla :P

  • Loojsen

    ja verkligen :) bäst att vara ute i god tid känner jag, men endå så satte jag en gräns för mig själv att inte tokhandla eller handla något till bebis alls försen jul, och det klarade jag :)

    Haha ja de blir ju antingen eller, sen så har ni ju inte heller en evighet kvar, tiden går ju så fort så man klarar o hålla ut :)

    Vad härligt att alla vill hjälpa till :) , det finns ju såå många olika barnvagnar, och alla märken ska vi ju int snacka om, för jag fattar nada! jag ville också ha en med svängbara framhjul, men likadant här så var det "tydligen inte bra" enligt folk runt om kring, fast det sket jag i.. men vi ska ha en helt vanlig, ganska enkel men snygg vagn, som blev bestämd igår, pga lite sturl med en vagn vi vann på en tradera auktion som säljaren sedan höjde priset på.. jag blir så dumsnål, men nu hittade vi en då som sagt, kanonskick för endast 350 spänn, galet billigt!

    Oj jösses, och jag tycker min är lång på sina då ynka 1,91 :P haha.

  • JuniZandra

    Vart ju jätte bra pris :) härligt. Mm känns underbart att folk vill hjälpa till. ÄR väl speciellt för alla nu för de blir ju första barnbarn och barnbarnsbarn nu för alla på våra sidor :)

    Mm de är ju JÄTTE svårt med vagnar.Finns som sagt hur många som helst.Vet iaf att vi ska ha en combi. En som man kan vänta och som man tar ut liggdelen så bebben kan sitta upp :)
    Sen blir de nog en men rörliga hjul ändå :P de är ju vi som kommer köra haha.

    Haha de e inte så kort heller :P men tror att vi kommer få en jätte lång bebis iaf :P haha är själv 170 så ;)

    Hur får du dagarna att gå nu när du e hemma på vardagarna då?

  • Loojsen

    jasså, hehe likadant på min sida av släkten också :)  På min sambos sida så har hans syster ett barn bara, och får sitt andra nu i februari :) så hans mamma var ju iaf mormor innan :)


    Ja, gå efter vad NI vill ha för något, lyssna inte på andra, dom är säkert lite känsliga bara ;) precis, så äre med den vagnen vi ska ha nu, bara att ta ur liggdelen så kan man ha den sedan också :)

    Jadu, umgås med vänner, sitter vid datorn, fikar på stan, äter massa mat... haha de är väl ungefär det jag gör, har en tendens att sova rätt länge också, så det brukar få dagarna att gå endel :P

    Du själv då, när du inte jobbar :) ?

  • JuniZandra

    Haha som här då :P Försöker träffa vännerna så ofta det går :) men alla har så varierande tider när dom flesta jobbar inom vård och butik så de e ju inga vanliga vardagar bara :P Tänk om man hade en sån tur dom du att kunna sova en stund. Vänt hela dygnet fel. Igpr somnade jag redan 20:30 :/ och gick upp 7 o morse.Lite segt. Finns ju inte massa att göra så tidigt på morgonen :P haha

  • Loojsen

    haha precis som här då, de flesta jobbar innom bemanningen :p
    usch då, haha..
    Jag vaknade vi 5 av någon i magen sparkade rejäält på blåsan så de va bara o gå upp, sedan kunde jag inte somna om alls, så när sambon åkte till jobbet käkade jag lite frukost vid tvn, sedan smsade mamma o sa att dagis va stängt.. så jag blev barnvakt åt lillasyster istället för o sova vidare, fick då storstädat hela lägenheten, så idag hittills har jag haft endel o göra iaf haha :P 

    Har ni  funderat på namnförslag än :) ? 

  • Rosahjärta
    Loojsen skrev 2011-01-12 10:58:26 följande:
    hejsan :) å så spännande!
    hej ! jaa :) längtar somtusan nu efter att allt ska bli "Understökat" ;) , lite jobbigt såhär på slutet me värkar osv ..
  • JuniZandra

    Åå va kul :) måste kännas underbart att de snart e dax :) vilket datum är de bestämt?

  • Rosahjärta
    JuniZandra skrev 2011-01-12 11:08:17 följande:
    Åå va kul :) måste kännas underbart att de snart e dax :) vilket datum är de bestämt?
    ja , de är verkligen jätteskönt ! :) Den 15 Feb är det beräknat :D .
  • Loojsen

    Zandra, jag såg att du efterlyste vattengympa i en tråd här.. jag råkar nämligen veta att det faktiskt finns på älvhögsborg :) var själv lite intresserad av det för jag tyckte det verkade som en härlig träning under graviditeten.. dock är den ju inte anpassad efter gravida just, men vattengympa det finns det iaf på älvhögsborg :)

  • JuniZandra
    Loojsen skrev 2011-01-13 15:28:39 följande:
    Zandra, jag såg att du efterlyste vattengympa i en tråd här.. jag råkar nämligen veta att det faktiskt finns på älvhögsborg :) var själv lite intresserad av det för jag tyckte det verkade som en härlig träning under graviditeten.. dock är den ju inte anpassad efter gravida just, men vattengympa det finns det iaf på älvhögsborg :)
    Va gulligt :) ska kolla lite med dom där då :) hittade en i uddevalla annars men hade ju vart gött att slippa åka dit :P
  • Loojsen

    de tycker jag att du ska göra :) haha ja, de är ju lite närmare till älvhögsborg förmodligen ^^

Svar på tråden Vart är alla gravida från trollhättan och nära