• jamtlandstaus09

    Bebisar i Kalmar 2011

    En tråd för mammor och bebisar som anländer 2011 i Kalmartrakten.


    Det måste väl ändå finna några? :)


     


    Vore roligt att följas åt, kanske kunna ta en ficka och prata, låta barnen träffas och vi alla ska kunna känna gemenskap.

  • Svar på tråden Bebisar i Kalmar 2011
  • jamtlandstaus09

    många stavfel hann det bli men det får jag bjuda på. :)

  • Gussen

    Hej ja bor i kalmar och ska ha i augusti. När ska du ha??

  • jamtlandstaus09

    Hej!

    Började tro att man var ensam här. :P

    Jag är beräknad 4 juli... och det är mitt första.

    Själv då?
    Har du barn sen innan eller blir detta också ditt första?

  • Gussen

    Hiihi ja började med tro att jag var ensam.
    Ja det är mitt första. Min man har en dotter sedan innan så hans andra. 
    Jag har ganska nyligen flyttat till kalmar, typ ett år sedan och så arbetar jag på en båt så jag lär inte känns så många i Kalmar. Har du bott här länge?

    =)

  • jamtlandstaus09

     


    Spännande. :)


    Nej det blir lätt så när man jobbar borta att man inte träffar sin "omgivning" så mkt.


    Jag har bott här i sen -04 men det blir inte att man lär känna så mkt folk mer än domman jobbar med egentligen. :)


    Hur har du mått hitills?


    Vad gör du på båten då? tycker du det funkar bra även under graviditeten? :)

  • Gussen

    Jag har mått jättebra. Jag har dock blivit sjösjuk sedan ja blev gravid så det är lite jobbigt.Men annars jättebra.Själv har du varit mycket illamående å liknande?

    Jag arbetar som fartygsingenjör. SÅ jag arbetar i maskin på båten. Ser till så att vi åker frammåt och har hand om underhåll och likanden. Vad arbetar du med? Hur gammal är du?

    Just nu så är jag omplacerad pga av att mitt jobb är för farligt när man är gravid så jag arbetar i restaurangen. Är väldigt annorlunda.Men det går bra. När var du på ditt ultraljud, tog ni reda på vad det blir?

Svar på tråden Bebisar i Kalmar 2011