• Katharina85

    UL visade flicka men ut kom en..

    Hej!
    Min pappas vänner fick barn precis, alla ultraljud visade flicka men ut kom en pojke! Undra om de blev chockade=)! Skulle vara intressant att veta om detta verkligen händer! Finns här ngn som har varit med om det här? Är själv i vecka 35 och alla ultraljud visar en pojke, jag och min sambo skrattade om det idag att tänk så kommer det ut en liten flicka!=)?

  • Svar på tråden UL visade flicka men ut kom en..
  • Jamirl

    När de säger kille är det väldigt troligt att det är det oxå då killar har "större" saker Men när de säger tjej så kan det ju va en pojke fast han har ihop benen.

    Vi fick en pojke, precis som de sa. Har dock hört en i på barnsången där de lovat en kille men ut kom en tjej

  • MumOfThree

    Vet en dem sade att dem vänta en flicka, ut kom en pojke som åkte hem i rosa dress.
    sen vet jag en tillsom dem sade det var en pojke, ut kom en flicka...


    Mina älskade söner, Adrian 2003-02-10 & Julian 2009-05-22 Och lillen i magen Bf 5/8
  • Lovely Miia

    UL visade flicka o ut kom en liten flicka med =)


    Julian December 2007 & Lovis April 2011
  • mysgravid

    min första visade UL flicka :) ut kom en flicka!


    min andra visade UL pojke :) ut kom en pojke!


    Nu väntar jag min tredje och ser fram emot att tjuvkika :)

  • Bettiz

    Vet en där UL visade flicka men ut kom en pojke. Dock blev det akutsnitt så när mamman vaknade och BM sa att sonen mår bra så blev hon förskräckt och sa "Nä, jag har ingen pojke, jag ska ha en flicka!". Tackolov var ju pappan med och såg att det var en pojke de plockade ut!

  • tahira

    Gud, man kan ju bli helt traumatiserad. En av mina vänner hade tre döttrar och ville så himla gärna ha en pojke. UL visade flicka och hon blev nästan förkrossad, men ut kom en pojke

    Tänker dock hur hemskt det skulle vara om det var tvärtom, att UL visade pojke men det kom en flicka. Som upplagt för förlossningsdepression. 


  • Johannniii

    det är 50/50 när de säger tjej. för det kan lika gärna vara en pojke. men ser man pojke är det näst intill 100%.

  • Nyfiken gul

    det är lättare att se fel på en flicka eftersom bebisen kan knipa med benen och på så sätt skymma en eventuell snopp.

    Jag har inte tagit reda på mina barns kön men har fått tre pojkar , varav en spåkvinna trodde att mellanbarnet skulle bli en tjej. Hon blev chockad när det inte stämde..


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Aschraf

    Vi var nyss hos BM. De sa att vi sks ha en flicka trotts att mamman hade pojke symtom. Vi får se om det blir rätt då hon sa det ser helt platt ut ( ingen snopp)

  • Honungsvatten

    Hehe, har precis själv fött en pojke och UL sa pojke. 


    Däremot när mina föräldrar väntade mig (jag är 34) så sa den som utförde undersökningen att jag var en pojke enligt ultraljudet. Att tilläggas är att min pappa är läkare och dagligen jobbar med ultraljud och även han va säker och höll med om att det var en pojke de såg?. Men ja, jag blev ju onekligen en tjej, haha. Ingen aning om vad de såg på ultraljudet?!?! Så ja, det händer! 

  • Dennadagdettaårdennastund

    Ultraljudet stämde. De sa pojke och det stämde.

  • Em97

    Hände inte mig men en nära vän! 4 ultraljud som sa flicka, ut kom en pojke :)

  • Citronsorbet87

    Vi gjorde rutinultraljud i Stockholm vecka 19. Sannolikt en flicka skrev de ner på en lapp åt oss som vi läste vid senare tillfälle. Ut kom för en vecka sen en pojke. Vi blev väldigt ställda men vi har varit tveksamma sen ultraljudet och vi erbjöds bara 1 i vecka 19. Det var väldigt stressigt under vårt rutinultraljud. Vår tid var en timme innan stängning och de var fullt i väntrummet när vi kom fram och de meddelade att de hade försening på cirka 30 minuter minst när vi kom men vi fick vänta cirka en timme innan vi fick komma in och hon som gjorde undersökningen tog in en till person för kolla olika delar i slutet men även henne frågade hon om kontroller kön så någon av dom skrev på lappen och la i kuvert ?sannolikt en flicka? 

  • hjihhih

    Skulle bli mer bekymrad om vi fick en pojke, pga att vi gjort NIPT och tjuvtittat på kromosomerna Cool Har dock hört att det inte är helt ovanligt att flickan på ultraljudet sen visar sig vara en pojke. 

Svar på tråden UL visade flicka men ut kom en..