• Svar på tråden Sexuellt att amma?
  • puss
    skorpionen80 skrev 2011-07-04 09:32:06 följande:
    Varför? För att det finns folk som tycker det är äckligt. Precis som att byta blöja på café - hur naturligt som helst men inget jag vill behöva titta på när jag äter. Vill man kunna fika exakt när man vill skulle man kanske inte skaffat barn, med barn får man anpassa sig lite mer om man är en vettig förälder.
    "vissa tycker det är äckligt", men oj då, nu tar vi genast påsar på huvena allihop.
    jag har fan ingen skyldighet att se snygg ut.
    I am a fast maschine I keep my motor clean
  • Nemi76
    skorpionen80 skrev 2011-07-04 09:32:06 följande:
    Varför? För att det finns folk som tycker det är äckligt. Precis som att byta blöja på café - hur naturligt som helst men inget jag vill behöva titta på när jag äter. Vill man kunna fika exakt när man vill skulle man kanske inte skaffat barn, med barn får man anpassa sig lite mer om man är en vettig förälder.
    Du kan väl inte seriöst jämföra amning med att byta blöja? Jag har aldrig sett en kvinna sitta och spruta mjölk vitt och brett när hon ammar. Oftast så skyler de sig så gott de kan och märks knappt. Man råkar slänga en blick och tänker "oj, där satt hon och ammade, då tittar jag åt ett annat håll en stund" och så är det bra med det. Bajs vid matbord är ju sanitär olägenhet och bara vidrigt. Mjölk doftar inte riktigt som bajs vettu.
  • puss
    skorpionen80 skrev 2011-07-04 09:32:06 följande:
    Varför? För att det finns folk som tycker det är äckligt. Precis som att byta blöja på café - hur naturligt som helst men inget jag vill behöva titta på när jag äter. Vill man kunna fika exakt när man vill skulle man kanske inte skaffat barn, med barn får man anpassa sig lite mer om man är en vettig förälder.
    VRID PÅ HUVET om du inte vill se, herregud, det kommer jag garanterat göra om jag ser dig. inte fan kommer jag kräva att du ska stanna inne bara för att jag inte vill se dig när jag äter.
    I am a fast maschine I keep my motor clean
  • k girl

    Vill man kunna fika exakt som man vill utan några störa moment kanske man ska fika hemma? Det är jättemånga som tycker att det är svinäckligt när man går på café med utvecklingsstörda också, ska man ta hänsyn till sådant? Vad blöjan anbelangar är ju det inte speciellt hygieniskt med avföring, men bröstmjölk är inte direkt ohygieniskt.

    Jag har planerat in mina cafébesök mycket noggrannt, eftersom jag vet att det är just då min son ska amma. Det är ju jättepraktiskt att kunna sätta sig ner och ta det lugnt och amma i lugn och ro (och ifred) med en kopp kaffe och liten godbit. Sist jag gjorde det fanns det tre gäster i hela fiket, varav jag och en annan för mig okänd kvinna ammade.

  • dripdrop

    Vissa tycker det är äckligt med tjockisar. Vissa tycker nog anorektiska människor är äckliga. Vissa finner nog näspetande äckligt men det hindrar ju inte folk från att göra det.,.

    Näe vill ungen dia så ska ungen få dia!

  • puss
    k girl skrev 2011-07-04 09:35:24 följande:
    Vill man kunna fika exakt som man vill utan några störa moment kanske man ska fika hemma? Det är jättemånga som tycker att det är svinäckligt när man går på café med utvecklingsstörda också, ska man ta hänsyn till sådant? Vad blöjan anbelangar är ju det inte speciellt hygieniskt med avföring, men bröstmjölk är inte direkt ohygieniskt.

    Jag har planerat in mina cafébesök mycket noggrannt, eftersom jag vet att det är just då min son ska amma. Det är ju jättepraktiskt att kunna sätta sig ner och ta det lugnt och amma i lugn och ro (och ifred) med en kopp kaffe och liten godbit. Sist jag gjorde det fanns det tre gäster i hela fiket, varav jag och en annan för mig okänd kvinna ammade.
    det vete fan vad det är för fel i huvet på folk som hatar amning, och ändå bara måste glo som fan när nån ammar? dom ba "åh nej, fan va disgusting, synd att jag bara måste stirra järnet precis där, jag tror jag spyr, fan att jag inte kan ta bort blicken!!".

    snacka om självskadebeteende.
    I am a fast maschine I keep my motor clean
  • Randig Panda
    puss skrev 2011-07-04 09:38:13 följande:
    *är på hugget idag*
    some of us should be!!!
  • viseversa
    Randig Panda skrev 2011-07-04 09:32:57 följande:
    Det är bra! Jag har fått blickar från kvinnor med välmening och leende , män brukar vända bort blicken lite generat men det är bara gulligt
    ha,ha det var en man som gick förbi som faktiskt sträckte liite extra på halsen för att få se lite boobie när jag satt på en bänk och ammade indra när hon var bebis=). ha,ha jag skrattade bara!
  • Randig Panda
    viseversa skrev 2011-07-04 09:42:14 följande:
    ha,ha det var en man som gick förbi som faktiskt sträckte liite extra på halsen för att få se lite boobie när jag satt på en bänk och ammade indra när hon var bebis=). ha,ha jag skrattade bara!
    :-P
  • viseversa
    Randig Panda skrev 2011-07-04 09:44:10 följande:
    :-P
    ja men det är bara den gången det hänt. Annars har jag inte fått några vidare reaktioner. Vilket är skönt. Varken män eller kvinnor verkar ha stört sig. En del barn har kollat nyfiket och frågat vad jag gör. och jag har bara varit ärlig och sagt exakt vad jhag gjorde. och det har stillat deras nyfikenhet=)
  • Randig Panda
    viseversa skrev 2011-07-04 09:46:15 följande:
    ja men det är bara den gången det hänt. Annars har jag inte fått några vidare reaktioner. Vilket är skönt. Varken män eller kvinnor verkar ha stört sig. En del barn har kollat nyfiket och frågat vad jag gör. och jag har bara varit ärlig och sagt exakt vad jhag gjorde. och det har stillat deras nyfikenhet=)
    Exakt! Vem orkar bry sig liksom, här i min lilla stad är det jättevanligt med ammande även i kön på H&M
    råkat ut för en pojke på kanske 8 år som verkligen stirrade men på ett nyfiket sätt och det är ju inte alls konstigt  
  • LillaNovaK

    Jag röstar för att alla ammande man mot i Sthlms regionen tar sig till Åhléns i morgon för att amma!! Som en manifestation för ammning och ammande kvinnor!!!!

  • skorpionen80

    Men varför ska folk vrida på huvudet om det nu är så nooormaaaalt att amma? Är det inte bättre att ni sätter er någon annanstans än i ett café så folk slipper få nackspärr bara gör att er unge är hungrig?

  • Welma
    skorpionen80 skrev 2011-07-05 08:33:50 följande:
    Men varför ska folk vrida på huvudet om det nu är så nooormaaaalt att amma? Är det inte bättre att ni sätter er någon annanstans än i ett café så folk slipper få nackspärr bara gör att er unge är hungrig?
    Om de inte vill titta så är det väl bra om de inte gör det?
Svar på tråden Sexuellt att amma?