• Finesse

    Glömde 5-åring på bussen

    Glömde 5-åring på bussen


    En pojke hittades ensam kvar på bussen. Enligt chauffören ska föräldrarna ha klivit av bussen utan att pojken togs med.


    Händelsen inträffade strax efter klockan 16.00 på fredagen i Skellefteå. Busschauffören har berättat för polisen att pojkens föräldrar klev av bussen i centrala Skellefteå.
    Troligen har pojken glömts bort. Polisen sökte efter föräldrarna under knappt en timme när mamman dök upp på polisstationen. Pojken ska nu återlämnas till hans föräldrar.


    http://vk.se/Article.jsp?article=464516

    Barn glömdes kvar på buss


    En 5-årig pojke glömdes i eftermiddags kvar på en buss, uppger Västerbottenspolisen.

    Det var busschauffören som ringde polisen och berättade att pojken glömts kvar när föräldrarna klivit av i Skellefteå centrum.


    En polispatrull tog hand om pojken och sökte efter föräldrarna.


    Barnets mamma kom strax senare förbi polisstationen, och pojken kunde överlämnas till henne.


    Socialtjänsten är underrättad.

    http://norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/article1185967.ece 


    Ebba 071228, Hampus 110225
  • Svar på tråden Glömde 5-åring på bussen
  • Finesse

    Förlåt men hur går detta till!? Nu brukar inte jag åka buss då jag bor utanför stan.. men tar man inte med sig sitt barn när man kliver av??


    Ebba 071228, Hampus 110225
  • MattiasFru

    man kan ju undra barnet också, satt denne bara kvar tyst och såg föräldrarna kliva av ensamma utan att protestera eller försöka följa med? låter konstigt

  • Finesse

    Ja min 3,5 åring skriker om jag går några steg före henne


    Ebba 071228, Hampus 110225
  • Hallonmumsan

    Sen ska barn alltid gå av innan föräldrarna så det låter lite konstigt. Men inte glömmer någon sitt barn med flit

  • La Lola

    De kanske hade många barn o missade att räkna så att alla var med?


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Ketzzi

    Glömma sitt paraply på bussen är lätt hänt....men sitt eget barn. Oavsett hur många barn man har.

Svar på tråden Glömde 5-åring på bussen