• Themis

    Knappar i barnens regnställ kan innehålla bly

    Nyhet från DN idag:

    http://www.dn.se/ekonomi/din-ekonomi/barns-knappar-farliga

    Enligt testlaboratoriet innehåller knapparna i bl a POPs regnställ 22 gånger så mycket bly som
    EU under året diskuterat som gränsvärde för smycken, och man är rädd för att barn som suger på knapparna ska få i sig bly.


    Taking joy in living is a woman's best cosmetic. ~Rosalind Russell
  • Svar på tråden Knappar i barnens regnställ kan innehålla bly
  • Red drum

    Men P o P som är såååååå bra!! Finare än finast och bättre än bäst. Ibland är märkeskläder; just ett märke på kläderna!

  • vivianne

    Känner jag Polarn rätt lär de byta knappar fort som bara den och låta folk byta in sina gamla regnkläder mot nya. De gjorde de ju när det visade sig finnas en teoretisk risk med det vintäta tyget i huvan på deras vindfleeceoveraller. De är seriösa på det sättet.

    Har förresten aldrig sett en unge suga på en regnställsknapp. De används ju inte  av bäbisar. Men visst, det kan kanske hända.

  • Themis
    vivianne skrev 2011-08-05 14:58:12 följande:
    Känner jag Polarn rätt lär de byta knappar fort som bara den och låta folk byta in sina gamla regnkläder mot nya. De gjorde de ju när det visade sig finnas en teoretisk risk med det vintäta tyget i huvan på deras vindfleeceoveraller. De är seriösa på det sättet.

    Har förresten aldrig sett en unge suga på en regnställsknapp. De används ju inte  av bäbisar. Men visst, det kan kanske hända.
    Jag har sett en hel del barn som gnager eller suttar på jackkragen när de har huvan uppe, min son gjorde det också när han var mindre.
    Taking joy in living is a woman's best cosmetic. ~Rosalind Russell
Svar på tråden Knappar i barnens regnställ kan innehålla bly