• Fairytale01

    Extremt tidigt plus med digital på BIM -6, ÄL+9, varför?!

    Hej,

    en kanske helt knäpp fråga men jag måste ställa den! Fick mens 11/6, ÄL på dag 12. Har en cykel på 28 dagar. Plussade svagt på BIM-8 kväll, riktigt tydligt på BIM -7, och med digitalt på BIM -6!!! Hur är det möjligt?! Sen har jag surfat runt lite och läst att är man över 35 är det större chans för tvillingar, samt om man fött fler barn tidigare (det är min nr 4 nu) och att hormonhalten är högre? Någon som har plussat tidigt med tvillingar eller plussat tidigt överlag och hur såg det ut då? Tacksam för svar!!

  • Svar på tråden Extremt tidigt plus med digital på BIM -6, ÄL+9, varför?!
  • Novembertvillingar

    vid 6 veckor kan dom se hjärtat picka dvs även 2 om så är fallet!

    lycka till!

    förresten så + jag 5 dagara före bim med internett köpta stickor av cb märke å d va super svagt streck (gjorde nytt test 3 dagar före med apoteksköpt cb test å fick starkt) å d är tvillingar sen hade ja symptom som jätte svullnad, mage fort redan i v 6, mer illamående än när ja vänta dottern (men ja neka alla tecken för d fanns inte att d va 2 trodde bara d va för d kunde va en pojke denna gången vilket d visserligen är fast 2. :D), super hunger å jätte toanödig konstant + en fruktansvärd växtvärk som förövrigt fortfarande håller i sig.

  • Fairytale01

    Hej! Ja imorgon är det första besöket hos BM. Imorgon är jag i 7+0. Har en mage som är så gigantisk att jag är helt chockad. Ser ut som minst i 5:e månaden. Trots att jag faktiskt igår lyckats gå på toa ett par gånger, fick ätit något som satte fart på magen och trodde svullnaden skulle lägga sig, men icke. Är konstant extremt hungrig, fruktansvärt trött!!! -äcklad och illamående men har bara kräkt 2 ggr. Brösten är tunga och ömma, jag kissar ofta, och det gör ont i ligamenten som sjutton på natten när jag vänder mig i sängen. Inatt sov jag med en stor kudde mellan knäna.
    Imorgon är det ju bara ett hälsosamtal, men jag ska luska lite hur vi kan lägga upp det. Tänker som så att om det är bara en hör jag inte kub och är det två vill jag göra kub, då måste man väl kolla det först?! Vill ju inte gärna vänta till v15 för fvp för att veta om det är någon liten som iaf lever...

    Hur mår ni andra?

  • dark baby angel

    Kissnödig hela tiden. Trött å jätte ont i höfterna. Å illa mående som bara den men spyr inte. Å känner att livmodern är högre upp

  • Fairytale01
    dark baby angel skrev 2012-07-30 16:13:01 följande:
    Hur gick det?
    Hej svejs! Ja du inte blev jag mycket klokare. Tyckte det var en ganska oengagerad BM som tyckte att jag kunde boka ett UL privat och betala en tusenlapp för det om jag ville veta något mer. Annars får jag se först i v15 när jag ska göra FVP? Ringde till spec.MVC som bad mig kontakta min BM om en remiss till dem, så skulle de ta hand om mig. Hon kände på min livmoder efter att jag tjatat men hon kände typ inget alls. Inget konstigt eller avvikande. Och jag blev inte ett dugg klokare, bara irriterad. Hoppas det blir bättre med spec.MVC!

    Hur har det gått själv? Vad händer hos dig?
  • dark baby angel

    Väntar på att det ska bli nästa vecka så jag kan ringa min bm å se om jag får komma igen å hon kan känna på magen nu. Å är så jobbigt att äta då jag mår illa så får trycka i mig mat för bebens skull

  • 4an

    Jag har plussat tidigt (bim -6) med fyra av mina sex graviditeter - första slutade i mf, de andra två tidiga plussen ledde till att ett barn föddes och nu med det fjärde vet jag inte eftersom jag inte är så långt gången att jag varit på KUB eller RUL, men jag gissar på att det är ett litet pyre den här gången också. 

  • Fairytale01

    Hej, var så orolig att jag åkte in akut och gjorde ett VUL, blev flyttad från 7+2 till 7+6 alt 7+5. Därmed är det kanske inte så konstigt att jag plussade så tidigt? Det var bara en bebis iaf men hur är det rimligt, har jag haft ÄL på dag 8 el 7 då? Fick positivt på ÄL-test först dag 11 i cykeln...måste fäst med rekordhastighet då...

  • TantForm

    Fast en flytt på 4 dagar när fostret bara är typ 10 mm är helt naturligt och säger egentligen ingenting eftersom det är ytterst svårt att mäta något så litet.

    Att man plussar tidigt kan bero på en hel massa saker; antingen hade man ÄL lite tidigare än man trodde, eller så är hcg-halterna högre än normalt vilket kan bero på flera olika saker.

Svar på tråden Extremt tidigt plus med digital på BIM -6, ÄL+9, varför?!