• jordgubbe

    ledsen

    Visste inte riktigt vart jag skulle placera tråden, menmen

    Min killes familj "umgås" med hans ex. Det är min killes syster som är kompis med henne.
    Ärlig talat blir jag ledsen av det, det känns som att hans familj skiter i mig och att dom inte visar någon respekt överhuvudtaget mot mig.
    Min kille är arg på sina föräldrar för att dom låter henne vara hemma hos honom, och detta har lett till att min kille nu bor hos mig. Han vill inte åka hem, och ärlig talat vill jag inte va hemma hos han heller. 
    Hans föräldrar säger att vi måste acceptera detta och att vi måste lösa det. Dom säger att de heller inte förstår vad problemet är. 
    Jag kan acceptera att dom är vänner, men grejen är ju den att dom är hemma hos min kille hela tiden!! Varje helg är hon där och sover över. Jag tycker det är skitjobbigt, det är inte denna relationen jag vill ha mina svärföräldrar. Men hur ska jag göra? Ska jag strunta i att hon är där?? Ska jag bara acceptera att det är såhär nu, eller ska jag stå på mig? 

    Ska tillägga att jag har pratat med min "svärmor" och sagt till henne att jag blir ledsen och känner mig sårad. Fick typ inget svar på det där, bara att vi får kompromissa... 

  • Svar på tråden ledsen
  • Anonym (Lillasyster)

    Oj vad svårt! jag är bästa vän med min storebrors exflickvän, Hon var tärna när jag gifte mig, Min lillebror har en ny sambo nu, Som jag verkligen trivs med och som jag blir bättre och bättre vän med! Det var lite skumt i början när de precis hade träffats (nya sambon) och jag var jätterädd att hon skulle tro att jag ville att hans ex och han skulle bli tillsammans igen! men jag förklarade för henne hur mycket jag tyckte om henne och hur glad jag var för att de träffades och hur perfekta jag tyckte de var för varandra! 

    Min bästa vän är ett självklart inslag på många stora tillfällen i familjen, MEN som som MIN bästa vän och inte som min brors exflickvän!  

    De är alltid trevliga mot varandra och tycker väldigt bra om varandra dock så lär de nog inte bli bästisar men när de träffas sitter de alltid tillsammans och fnittrar och retar min bror :) 

  • Anonym (Jobbig sits)

    Men det är nog bara att svälja och acceptera att det är så här.

  • Anonym (Lillasyster)

    Ja tyvärr, Det är ju lätt att man faktiskt skapar en egen relations med en familjemedlems partner, som även fortsätter även om det tar slut! Även om verkar lite respektlös av hans föräldrar att hon är där så mycket! det skulle inte jag gjort. Även om vi är nära så var det inget jag tryckte upp i min brors ansikte första året efter de hade gjort slut. Jag anser att det är din pojkvän och hans syster som bör lösa det här. Hon måste förstå att hon inte bör ha exet där hela tiden, och han måste förstå att de har en egen relation oberoende av honom. 

Svar på tråden ledsen