• Lili78

    Tvillingar ?? Magbilder :-)

    Jag vet att det är väldigt svårt att veta ... men man kan vara lite nojigt när man väntar barn , för skoj skull vad tror nu.. Jag är vecka 17 (16+1) ...Tvillingar ??? Vad tror ni ??



  • Svar på tråden Tvillingar ?? Magbilder :-)
  • Lili78

    Det kanske bara jag som går runt och tror att magen är för stor skyller på hormonerna

  • Lufsan

    Är nu i vecka 19 men när jag var i vecka 17 hade jag en betydligt större mage än dig och jag har bara en bebis i min mage. =P
    Under är en bild från vecka 16. 



     
    En dag i sänder.
  • Lili78

    Lufsan ... Fast jag tycker att jag har större mage än dig Jag kanske ser mig själv som större helt enkelt Anledning att jag är misstänksam är , att jag har kunnat dölja mina tidigare graviditeter fram till vecka 30 .. Jag brukar se mest tjock ut i början, och har med båda gått på extra UL bara för att magen inte växt så mycket, fast barnen var stora . Det första 3200 och den andra 3900
    Jag hoppas verkligen att det är bara ett

  • Lufsan
    Lili78 skrev 2012-08-18 21:57:25 följande:
    Lufsan ... Fast jag tycker att jag har större mage än dig Jag kanske ser mig själv som större helt enkelt Anledning att jag är misstänksam är , att jag har kunnat dölja mina tidigare graviditeter fram till vecka 30 .. Jag brukar se mest tjock ut i början, och har med båda gått på extra UL bara för att magen inte växt så mycket, fast barnen var stora . Det första 3200 och den andra 3900
    Jag hoppas verkligen att det är bara ett
    Som det ser ut på bilderna så har du inte det, måste jag säga rent ut. =)  Vad jag har hört blir man större snabbare om man fått barn tidigare, så det kanske är så. Tror verkligen inte du behöver oroa dig. 
    En dag i sänder.
  • bebbi

    Oj ja väntade tvillingar första graviditeten och va mkt större än dig så de e de nog inte

  • Musen

    Gå in på tråden gravid med tvillingar BF Okt 2012 Sidan 29 inlägg 284 så får ni se hur liten min mage var i v 30, är nu i v 33+0 och har sf 35 men magen är knappt större :) , kan fortfarande dölja den utan problem, så visst finns det chans att du Ts väntar två. Detta är min 3:e graviditet och när jag var i samma vecka som TS så var jag typ platt.

  • Lili78

    Tack Musen jag gick in och tittade nu, ja verkligen jag har lika stort som du hade i vecka 30 ... Som jag har skrivit tidigare, anledningen att jag tror det att jag har verkligen kunnat dölja min mage ganska länge...
    Men är själva graviditet annorlunda ??? Hur känns sparkarna??? Nyfiken och otåligt tills jag går på rul

  • Musen

    För mig så är graviditeten värre med alla symptomer och det sparkas och bökas mera men det är ju olika för alla :)

  • Dohgon

    Hm.. jag var betydligt mycket större än så i den veckan.. men det är kalrt att det kan vara tvillingar.

  • Lufsan
    Musen skrev 2012-08-22 13:33:25 följande:
    Gå in på tråden gravid med tvillingar BF Okt 2012 Sidan 29 inlägg 284 så får ni se hur liten min mage var i v 30, är nu i v 33+0 och har sf 35 men magen är knappt större :) , kan fortfarande dölja den utan problem, så visst finns det chans att du Ts väntar två. Detta är min 3:e graviditet och när jag var i samma vecka som TS så var jag typ platt.
    Fast TS frågade ju angående magen.
    En dag i sänder.
  • Musen

    Lufsan..... Ja vad menar du? Jag förstår inte? Jag svarade vad jag trodde på frågan i Ts precis dom du.., Ts frågade om magen för att hon tyckte den var större än normalt och i stort sett alla som svarade sa att det troligtvis inte var 2 i magen så få tyckte jag att hon kunde se min mage som är väldigt liten men ändå ligger två i! Du är ju även större än mig.. Så jag tror det finns en chans att det är två i Ts mage. Är det inte det tråden gick ut på?

Svar på tråden Tvillingar ?? Magbilder :-)