• Mamma972

    GLUTEN!

    Till alla ni som försöker bli med barn. Prova att utesluta gluten ur kosten. 

    Det är viktigt att man ser till att få i sig alla näringsämnen.

    Är man glutenallergiker och äter gluten blir tarmluddet skadat, vilket medför att kroppen inte kan ta upp näringsämnen så bra.

    Dagligt intag av C-vitamin t.e.x. svarta vinbär, aplesinjuice, brysselkål (C-vitamin lagras inte i kroppen) gör att man lättare tar upp järn. Undvik för mycket te då detta förstör C-vitaminet.

    Jag försökte få barn i flera år utan resultat. Slutade med gluten och blev gravid ca 2 månader efter.
    Jag åt endast glutenfria produkter under graviditeten eftersom jag läst någonstans att man kunde få missfall om man är glutenallergiker och äter gluten (Vet ej om detta är sant.....).

      

       
     

  • Svar på tråden GLUTEN!
  • Liljekonvaljblomman

    Det finns inga bevis på att detta stämmer enligt min läkare på mag och tarmavdelningen. Har själv gluten och blev nyfiken av ditt inlägg och frågade =)

    Myten att det är svårare för oss med gluten att bli gravida stämmer inte heller =) 

  • Zinfandel

    Jodå, glutenintolerans är immunologiskt så det stämmer i allra högsta grad om du frågar andra än svenska läkare, det finns många studier på det.

  • BodyMindSoul

    Hej, jag är också helt övertygad om att detta stämmer, 2004 förlorade jag en pojke i v 23, han dog i min mage. Det tog oss 18 månader att bli gravida med honom, nästa barn tog 12 månader att få till och den pojken föddes för tidigt i v 21. Ett år efter detta konstaterades det att jag hade celiaki (glutenintollerans) och alla mina värden var i botten, hade tex hb på 74(!) nu när jag äntligen skulle våga hoppa på tåget igen så tog det sig på första försöket, är nu i veckan 15 hoppas nu att det klarar sig hela vägen. Båda förra gångerna fick jag äta bl.a. Järntillskott pga dåliga värden, nu ligger mitt hb på 140 utan tillskott :)

  • BodyMindSoul
    Zinfandel skrev 2013-04-14 11:17:18 följande:
    Jodå, glutenintolerans är immunologiskt så det stämmer i allra högsta grad om du frågar andra än svenska läkare, det finns många studier på det.

Svar på tråden GLUTEN!