• Hame

    Rundvandring på BB

    Vi skall på besök och rundvandring på bb ikväll och jag har av någon anledning blivit nervös inför det och undrar hur det brukar gå till. Är man på den vanliga förlossningsavdelningen där det faktiskt föds barn där och då? Så man kan möta på blivande föräldrar mitt uppe i sin förlossning ute i korridorerna?

    Jag som har blivit ganska rädd och nervös vet inte om det kommer göra mig lugnare direkt, om man tex hör någon skrika av smärta Rynkar på näsan
      

  • Svar på tråden Rundvandring på BB
  • Älska livet som det är

    När vi va på rundvandring satt vi i en sal och pratade en timme sen gick vi runt på bb. Där va ingen och födde då. Men där kan va men då får man nog inte gå just där

  • Minönskan

    När jag var på rundvisning så fick vi också vara i en föreläsningssal först och få info. Sedan gick vi runt och kikade på avdelningen. Mötte en kvinna och en man i korridoren men de verkade ha en lugn promenad, ingen panik eller smärta i hennes ansikte.
    På BB gick vi också runt och det var en ammande mamma i stora samlingssalen, såg så underbart gott ut, Helt lugnt på avdelningen, inte en endaste bebis som lät.

    Hur gick det för er? Känns det lite lugnare nu efteråt? Gav det dej någonting?

    Jag var också orolig och rädd innan men fick ett gott bemötande och för min del så ville jag se akutrummet dit bebisen förs om den behöver lite extra hjälp i starten, det var viktigt för mej och kändes betryggande att ha sett det.

    Så nu laddar jag för fullt, BF imorgon! :)


  • Hame
    Minönskan skrev 2013-01-14 16:05:50 följande:
    När jag var på rundvisning så fick vi också vara i en föreläsningssal först och få info. Sedan gick vi runt och kikade på avdelningen. Mötte en kvinna och en man i korridoren men de verkade ha en lugn promenad, ingen panik eller smärta i hennes ansikte.
    På BB gick vi också runt och det var en ammande mamma i stora samlingssalen, såg så underbart gott ut, Helt lugnt på avdelningen, inte en endaste bebis som lät.

    Hur gick det för er? Känns det lite lugnare nu efteråt? Gav det dej någonting?

    Jag var också orolig och rädd innan men fick ett gott bemötande och för min del så ville jag se akutrummet dit bebisen förs om den behöver lite extra hjälp i starten, det var viktigt för mej och kändes betryggande att ha sett det.

    Så nu laddar jag för fullt, BF imorgon! :)
    Mja, det kändes både bra och dåligt nu när vi varit där. BM som visade runt verkade väldigt trygg och förtroendeingivande. På det sättet blev det lite avdramatiserat, men det hjälpte inte direkt att det låg en kvinna i ett rum, som vi givetvis inte såg utan bara hörde, som grät och skrek att hon inte klarade mer.. På det sättet blev ju besöket precis som jag befarade. Men visst gav det mig något, nu hittar vi iaf dit om jag skall se det positivt Glad

    Vi skall dit igen på torsdag på aurorasamtal, hoppas det känns bättre efter det.

    Skönt att det kändes bättre för dig, håller tummarna för bebis snart då {#emotions_dlg.flower} 
Svar på tråden Rundvandring på BB