• Anso

    Vill donera ägg men har kanske asperger

    Jag har funderat på att donera ägg ett tag då jag inte vill ha egna barn men gärna vill hjälpa andra par som inte kan få det. Problemet är att jag tror att jag kan ha Aspergers syndrom (vilket kan vara ärftligt). Min asperger är mild och jag har ingen officiell diagnos och jag är i övrigt frisk samt har utbildning och jobb.

    Ni som planerar att skaffa barn genom äggdonation: Skulle ni kunna tänka er att ta emot ägg från någon som mig?

    Som person med asperger kan man ha svårt med kommunikationen men det skall definitivt inte blandas ihop med psykopati mm! Och det finns även positiva sidor med Aspergers. Många vetenskapsmän och konstnärer sägs ha haft det (jag är själv konstnärlig).

  • Svar på tråden Vill donera ägg men har kanske asperger
  • Betula74

    Nej , jag skulle inte vilja ta emot ägg från en person med misstänkt sjukdom eller handikapp. Snällt att du vill hjälpa men det är nog svårt att bli godkänd med den problematiken.

  • Betula74

    Nej , jag skulle inte vilja ta emot ägg från en person med misstänkt sjukdom eller handikapp. Snällt att du vill hjälpa men det är nog svårt att bli godkänd med den problematiken.

  • Betula74

    Nej , jag skulle inte vilja ta emot ägg från en person med misstänkt sjukdom eller handikapp. Snällt att du vill hjälpa men det är nog svårt att bli godkänd med den problematiken.

  • Betula74

    Nej , jag skulle inte vilja ta emot ägg från en person med misstänkt sjukdom eller handikapp. Snällt att du vill hjälpa men det är nog svårt att bli godkänd med den problematiken.

Svar på tråden Vill donera ägg men har kanske asperger