• 300lakritz

    Tillverka och säla smycken

    Hej! Jag har börjat tillverka smycken hemma. Tycker det är superkul och har börjat tänka framåt med min tillverkning. Är sugen på en hobbyverksamhet. Men hur fångar jag kunderna? Det är ju ganska stor konkurrens i smyckesvärlden. Någon annan som säljer som man kanske kan få samarbeta med på nåt sätt kanske? Ge mig alla tips ni har! Kram Sandra

  • Svar på tråden Tillverka och säla smycken
  • Kjell2

    Testa via t ex Blocket och Tradera först. Då får du en känsla för efterfrågan och vilket pris du kan ta.

    Någon loppis kan ockå vara en idé för att testa.

     

  • sportpappa

    Lägg upp en webbsida och webbshop så att man kan titta på vad du gör och kan köpa det du redan gjort eller beställa om du tillverkar på beställning.

    Åk till mässor - hantverksmässor, smyckemässor och andra mässor som kan passa.
    Tradera är ett bra tips. Ha ett företagskonto där.
    Lägg upp en Facebooksida och Instagramkonto med bilder på de nya smycken du gör, när du arbetar, när du besöker mässor osv.

    Jag har ingen aning om hur butiker tar in smycken. Prata med butiker på stan och ta reda på hur man går tillväga för att få in dina smycken där.

    Paketering är viktigt. Se till att dina smycken har rätt paketering. Då menar jag inte bara emballage utan att man som kund direkt ser och känner att det passar som present, julklapp, dopgåva eller vad man nu vill paketera det som.

Svar på tråden Tillverka och säla smycken