• carrowallin

    Gå ner i vikt

    Jag vill gå ner 25kg och skulle behöva gå ner ganska snabbt

    Skulle vilja ha lite tips på hur man går ner snabbt i vikt. ????

  • Svar på tråden Gå ner i vikt
  • MaddeR

    Jag gick ner 19kilo p 3 månader med hjälp av Itrim. Aldrig seriöst försökt mig på viktminskning minskning tidigare, men hade bestämt mig. 600 kalorier (mestadels) flytande i 3 veckor. Sedan långsam ökning (minns inte kalorier men kanske 800 ngr veckor osv) följt av lågintensiv träning. Idag 2,5 år senare har jag lagt på mig 5 kilo men är fortfarande smal och ser sundare ut än när jag slutade.

    D är svårt att träna på så lågt kaloriintag. Samtidigt behöver du förbruka kalorier om du vill snabba på, så mkt rörelse. För mig fungerar lågintensivträning (pw 30-90 min alt cirkelträning) då tyngre träning så som spinning eller viktminskning triggar min aptit och viktminskningen uteblir. För vissa har träning dock motsatt effekt så testa dig fram vad som känns bara för dig.

    Idag tränar jag hårt o äter måttligt för att behålla mitt mål.

    Vill dock ge en varning då snabb och långvarig viktminskning kan vara enorm stress för din kropp (fysisk o psykist). Ngt itrim inte informerade eller varnade om utan pushade på d extremt låga kaloriintaget. Ngn månad efter jag nått mitt mål fick jag en stressreaktion som ledde till 1 månads sjukskrivning så glöm inte o var rädd om dig, allt vi har är tid ;) lycka till!

  • MaddeR

    (Startade på 78kg slutade på 58,8kg. Beroende på din start vikt o förutsättningar kan du mycket väl gå ner mer tex 25 kg på 3 månader. Men d är snabbt och jag skulle nog rekommendera en mer sund viktminskning om du klarar det psykiskt 6-12 månader för att inte stressa kropp o knopp för hårt.)

Svar på tråden Gå ner i vikt