• Jojohannan

    LCHF eller GI?

    God kväll!

    Efter en sommar med en bråkig IBS-mage är det dags att få ordning på den en gång för alla. Måste börja med kosten! Har läst om både LCHF och GI men vet inte riktigt vilket jag ska välja. Är så rädd att magen ska krascha helt av för mycket fett. Vad har ni för erfarenheter? Jag har även några kilon att gå ner. Vilken metod rekommenderar ni?

  • Svar på tråden LCHF eller GI?
  • Seraphina

    Hej! Jag har inte fått IBS som diagnos men har själv problem med magen. Kan få ont, uppblåst och springa på toa hur mycket som helst osv. Även gått upp i vikt.
    För mig funkar lchf bra. Det är så individuellt hur man reagerar på att börja äta mycket fett. Jag som börjat mer än en gång har märkt att det är olika från gång till gång också. Ibland fick jag inga symtom alls, en gång fick jag massa diarré. Så är smart att börja på helgen kanske. Man kan även ta det mer stegvis så chockar man inte kroppen.

    Kan verkligen rekommendera kosten då den underlättat enormt för mig. Magen är inte helt bra men lugnare, mindre uppblåst, inte lika konstant hungrig, färre toabesök osv. Plus att jag sakta men säkert går ner i vikt. Ska tilläggas att jag tränar ingenting alls.

Svar på tråden LCHF eller GI?