• Moklutte

    ALLA TIPS FÖR BUDGIVNING OMBEDS

    Jag och min sambo har äntligen allting klart med husförsäljning, lånelöfte etc.
    Nu går vi på visningar av bara sjutton och det är i huvudsak tvåor som ligger centralt, inte längre bort än 2,5 km från city, dessa är med andra ord väldigt populära objekt.
    Vi letar i Uppsala, som ju inte är en av våra största städer men ändå så pass stor att det rör sig mycket folk på visningar och nästan alla försäljningar resulterar i budgivning. 
    Nu ska vi börja buda och en första tanke har vart att buda på flera samtidigt (om vi hittar fler än ett objekt som vi vill ha) men det kanske är dumt att göra det?
    Har läst på så mycket att jag känner mig helt förvirrad nu, därför startar jag denna tråd!
    Har ni erfarenheter kring budgivningar på liknande objekt som jag beskriver så kom gärna med era tips ock tricks!
    Tack på förhand :)

  • Svar på tråden ALLA TIPS FÖR BUDGIVNING OMBEDS
  • Kjell2

    För varje objekt ni börjar bjuda på, bestämma en maxnivå innan ni börjar bjuda. Bjud sen stegvis upp till den nivå.

  • Mandel

    Först bestämmer man sig för en maxgräns vad man klarar av sedan är det hur mycket man vill ha objektet som avgöra tillvägagångssättet.

    När jag köpte hus i somras frågade jag acceptpris och inflyttningsdatum så fort jag klev innanför dörren. Allt för att slippa tramset med budgivningen om några tusenlappar hit eller dit. Hade då varit med i några vanliga budgivningar och blev tossig på de som tramsade med 5.000kr hit och dit. Jag körde alltid med 50.000 eller 100.000kr...
    Nu hade jag tur med det perfekta huset att de accepterade 350.000kr mer än utgångspriset och det låg ändå 800.000kr under min maxgräns för vad jag ville lägga på ett hus.
    Skrev papper dagen efter och förde över pengarna 12 dagar senare och fick nyckeln i handen. Snabbaste affären i den mäklarfirmans historia!


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Kjell2

    Är marknaden stor kan ni buda på flera objekt
    Ta också med andra aspekter som när kan ni skriva på, behöver ni vikora, när kan ni flytta in.

    Ibland är besked, vi kan skriva på direkt, inga vilkor  och vi kan flytta in precis när som helst, väldigt mycket värt för säljaren.

Svar på tråden ALLA TIPS FÖR BUDGIVNING OMBEDS