• MeandHim

    Grannarna ovanför

    Bor i lägenhet, grannarna ovanför har två barn ca 4 och 6 år gamla.

    Jag har själv barn och vet att barn låter, att barn ska få vara barn och busa osv.

    MEN det låter nåt jävligt! Jag tror inte det är barnen som låter mest heller, visst hör man hur dom springer däruppe. Men föräldrarna verkar ständigt gå med hälarna hårt i golvet likt en fastbunden tegelsten. Möblerna flyttas och det durar i hela mitt tak. Det låter som att dom står i soffan och hoppar ner i golvet. Jag vet ärligt talat inte vad dom gör, men det låter, mycket! Även grannarna runtom har reagerat på att det blivit mkt mer ljud sen dom flyttade in för 6 månader sen. Jag har pratat med dom vid 4 tillfället men det blir inte bättre, snarare värre.

    Jag blir såååå irriterad! Vafan ska man göra???

  • Svar på tråden Grannarna ovanför
  • Mortiscia80

    Det verkar vara ett märkligt fenomen det där, att grannarna ovanför alltid hörs väldigt mycket. Jag tror det är något man får leva med, eller flytta.

  • m1n4x

    Låter som mina grannar i lägenheten ovanför. De flyttade in i oktober och är 1 vuxen och 2 barn, flickan ser ut att vara i 10-årsåldern och den pojken i 3-årsåldern. Det skriks för full hals både av barnen och föräldern. De går med tunga fötter, alltså trycker ned hälarna i golvet på något sätt som jag inte trodde gick ens. De smälls i dörrar och ytterdörren. Det skriks ut från balkongen. Det dammsugs kl 06 oavsett om det är helg eller vardag och brötar omkring med möbler varenda gång! Grannarna som bodde där innan hade oxå barn 5-6 årsåldern men aldrig att vi stördes i den här omfattningen. Suck!

  • MeandHim
    m1n4x skrev 2020-03-07 19:15:18 följande:

    Låter som mina grannar i lägenheten ovanför. De flyttade in i oktober och är 1 vuxen och 2 barn, flickan ser ut att vara i 10-årsåldern och den pojken i 3-årsåldern. Det skriks för full hals både av barnen och föräldern. De går med tunga fötter, alltså trycker ned hälarna i golvet på något sätt som jag inte trodde gick ens. De smälls i dörrar och ytterdörren. Det skriks ut från balkongen. Det dammsugs kl 06 oavsett om det är helg eller vardag och brötar omkring med möbler varenda gång! Grannarna som bodde där innan hade oxå barn 5-6 årsåldern men aldrig att vi stördes i den här omfattningen. Suck!


    Här skriks det mest på utsidan och då reagerar

    Även grannar runtomkring på ljudvolymen.

    Jag tror dom letar hus och hoppas dom hittar nåt snart för det här är sjukt jobbigt! Och då tycker jag ändå att jag är ganska tolerant. Häromdagen var det katastrof!!! Då gick sambon upp och knackade på, men då var det visst barnkalas... en tisdag kl. 20. Barnens sovtider verkar inte ha nån rutin heller direkt och det kan även låta 5 på

    Morgonen om man har otur.

    Ska prata med de boende i föreningen vad man ska göra, kanske kan skicka ut lappar eller ta upp på nåt styrelsemöte?!
  • MeandHim
    Mortiscia80 skrev 2020-03-07 19:06:45 följande:

    Det verkar vara ett märkligt fenomen det där, att grannarna ovanför alltid hörs väldigt mycket. Jag tror det är något man får leva med, eller flytta.


    Klart man får leva med det, men till en viss gräns.

    Vi har tänkt flytta till hus men inte just nu, förhoppningsvis om ett år eller två (då det ska byggas)

    Tänker ändå att om någon sagt till mig 4 ggr på 6 månader skulle jag skämmas och be barnen tänka sig för... Iaf tidigt på morgonen. Men här vaknar man 8 varje helg! Trots att jag bankar i taket så verkar dom inte fatta!
  • Mortiscia80
    MeandHim skrev 2020-03-07 19:44:01 följande:
    Klart man får leva med det, men till en viss gräns.

    Vi har tänkt flytta till hus men inte just nu, förhoppningsvis om ett år eller två (då det ska byggas)

    Tänker ändå att om någon sagt till mig 4 ggr på 6 månader skulle jag skämmas och be barnen tänka sig för... Iaf tidigt på morgonen. Men här vaknar man 8 varje helg! Trots att jag bankar i taket så verkar dom inte fatta!
    Man kan förvänta sig mindre ljud kvällstid men annars kommer du nog få svårt med t ex klagomål hos hyresvärden.
Svar på tråden Grannarna ovanför