• humlan00

    Klumpfot, abort eller inte?

    Är i v14 och har idag varit på ultraljud, allt såg bra ut förrutom att barnmorskan tyckte sig se en vriden vänster fot.

    om det visar sig att det stämmer om 2v vid läkarundersökning hade ni gjort abort då?

  • Svar på tråden Klumpfot, abort eller inte?
  • humlan00
    Anonym (H) skrev 2022-04-19 19:34:34 följande:

    Tror inte vi ska skriva mer. Ts mår förmodligen dåligt och målar/dikterar upp en drömbild över hur hennes liv ser ut för att försöka hålla fasaden för både oss och sig själv. Ingen mår så bra efter en abort. Hon har gjort abort och det är ingen ide att kritisera i efterhand


    Men snälla människa, jag mår jätte bra och målar inte upp nån fastad. Mitt liv är ett drömliv:) 

  • humlan00
    Anonym (Håller med) skrev 2022-04-19 19:27:09 följande:
    Jo tjena. Starta eget och få massor av fritid. Tillåt mig le.
    Framgångsrikt med 36 anställda :D
    Så vi kan ha hur mycket fritid vi vill å känner för!
  • molly50
    humlan00 skrev 2022-04-19 19:15:34 följande:

    Hur vet du att det är 15dagar ? 


    tror du jag sitter exakt den dagen å skriver det här?

    28mars gjorde jag aborten, så jo jag är gravid igen :)


    För att du skrev att du hade plussat 15 dagar efter att du skrev att du gjort abort.
    Mensen brukar komma tillbaka mellan 4-7 veckor efter aborten.
    Och man brukar dessutom få gå på en efterkontroll 3-4 veckor efteråt för att säkerställa att graviditeten har avbrutits.
    Så därför känns detta inte så trovärdigt.
  • Anonym (Nu slutar vi va?)
    humlan00 skrev 2022-04-19 14:59:48 följande:
    Tvivla på du :) 

    Du har ju skrivit i tidigare trådar att du jobbar i butik. Ett hederligt arbete så gott som något, men rimmar inte jätteväl med dina påståenden om civilingenjörsutbildning, eget företag och hus i Spanien. Absolut inget att skämmas för dock. 


    Föreslår dock att du kliver ner från din imaginära solstol nu och leker bygga tåg med din son istället. Han behöver dig. 


     

  • Anonym (Håller med)
    humlan00 skrev 2022-04-19 20:04:20 följande:
    Framgångsrikt med 36 anställda :D
    Så vi kan ha hur mycket fritid vi vill å känner för!
    Sannolikt inte då ett företag med 36 anställda kräver en hel del av chefer.
    Anonym (Nu slutar vi va?) skrev 2022-04-19 20:46:26 följande:

    Du har ju skrivit i tidigare trådar att du jobbar i butik. Ett hederligt arbete så gott som något, men rimmar inte jätteväl med dina påståenden om civilingenjörsutbildning, eget företag och hus i Spanien. Absolut inget att skämmas för dock. 


    Föreslår dock att du kliver ner från din imaginära solstol nu och leker bygga tåg med din son istället. Han behöver dig. 


     


    Verkligen. TS verkar ha hamnat i någon form av stressreaktion.
  • humlan00
    Anonym (Håller med) skrev 2022-04-19 20:51:12 följande:
    Sannolikt inte då ett företag med 36 anställda kräver en hel del av chefer.
    Anonym (Nu slutar vi va?) skrev 2022-04-19 20:46:26 följande:

    Du har ju skrivit i tidigare trådar att du jobbar i butik. Ett hederligt arbete så gott som något, men rimmar inte jätteväl med dina påståenden om civilingenjörsutbildning, eget företag och hus i Spanien. Absolut inget att skämmas för dock. 


    Föreslår dock att du kliver ner från din imaginära solstol nu och leker bygga tåg med din son istället. Han behöver dig. 


     


    Verkligen. TS verkar ha hamnat i någon form av stressreaktion.
    Vi har i januari anställt 4 regionschefer och en VD som sköter det :)
  • humlan00
    Anonym (Nu slutar vi va?) skrev 2022-04-19 20:46:26 följande:

    Du har ju skrivit i tidigare trådar att du jobbar i butik. Ett hederligt arbete så gott som något, men rimmar inte jätteväl med dina påståenden om civilingenjörsutbildning, eget företag och hus i Spanien. Absolut inget att skämmas för dock. 


    Föreslår dock att du kliver ner från din imaginära solstol nu och leker bygga tåg med din son istället. Han behöver dig. 


     


    Mm min mamma äger en butik, jag hjälper henne där ibland när det är mycket så ja ibland jobbar jag i butik också:)
  • humlan00
    Anonym (Håller med) skrev 2022-04-19 20:51:12 följande:
    Sannolikt inte då ett företag med 36 anställda kräver en hel del av chefer.
    Anonym (Nu slutar vi va?) skrev 2022-04-19 20:46:26 följande:

    Du har ju skrivit i tidigare trådar att du jobbar i butik. Ett hederligt arbete så gott som något, men rimmar inte jätteväl med dina påståenden om civilingenjörsutbildning, eget företag och hus i Spanien. Absolut inget att skämmas för dock. 


    Föreslår dock att du kliver ner från din imaginära solstol nu och leker bygga tåg med din son istället. Han behöver dig. 


     


    Verkligen. TS verkar ha hamnat i någon form av stressreaktion.
    Stressreaktion?!! ehh?? :) 
    stör det dig att jag är lycklig och mår bra efter min abort??
    att jag inte sitter och gråter å är förtvivlad?

    är så otroligt nöjd över vårat val vi gjort, ångrar ingenting så jag är okej jag lovar.. du behöver inte oroa dig :)
  • humlan00
    humlan00 skrev 2022-04-19 21:37:47 följande:
    Mm min mamma äger en butik, jag hjälper henne där ibland när det är mycket så ja ibland jobbar jag i butik också:)
    Så du menar att folk som
    jobbar i butik inte kan ha en civilingenjör examen i grunden, och starta eget företag och köpa sitt drömhus i spanien?n:D

    kom igen det är 2022!!

    hjälper min mamma i hennes butik ibland, är utbildad civilingenjör men startade eget med min man som nu har 36 anställda, 4 regionschefer och en VD.
    Förra året köpte vi vårat drömhus i spanien där
    vi är mycket :)
    vad är ditt problem med det???
  • Anonym (Nu slutar vi va?)
    humlan00 skrev 2022-04-19 21:37:47 följande:
    Mm min mamma äger en butik, jag hjälper henne där ibland när det är mycket så ja ibland jobbar jag i butik också:)

    Säkert?men du, det är faktiskt helt okej att jobba i butik också :) Dessutom vet jag inte varför du är så mån om att berätta om dina framgångar för vilt främmande människor på internet. Vem bryr sig om vad du är utbildad till eller vad du jobbar med? Om du har ett företag med en massa anställda och ett instagram-liv? Eller om du tvärtom inte har något jobb just nu? Ditt jobb eller bankkonto definierar inte dig som människa. Det betyder framförallt inget för den viktigaste personen i ditt liv, din son. Se till att bibehålla en bra relation med honom och ditt framtida barn istället, det är det enda som betyder något på riktigt förutom att kunna ge barnen mat på bordet och ett varmt hem att bo i. Med detta säger jag godnatt och önskar dig varmt lycka till med ditt liv och din familj. 


     

  • Anonym (Håller med)
    humlan00 skrev 2022-04-19 21:40:53 följande:
    Stressreaktion?!! ehh?? :) 
    stör det dig att jag är lycklig och mår bra efter min abort??
    att jag inte sitter och gråter å är förtvivlad?

    är så otroligt nöjd över vårat val vi gjort, ångrar ingenting så jag är okej jag lovar.. du behöver inte oroa dig :)
    Nej, men du ljuger rätt friskt nu i tråden med extremt stor sannolikhet. Att starta ett företag som du beskriver och expandera så är inte bågot du gör samtidigt som du susar iväg på långsemester och dessutom arbetar extra i butik. De datum och tider du skriver här stämmer heller inte.

    Och att uttala sig kring en abort som du gör tyder också på en  krisreaktion rent psykologiskt. Det är nog inte helt ovanligt, det äf ändå rn belastning för kropp och psyke.
  • humlan00
    Anonym (Håller med) skrev 2022-04-19 22:01:57 följande:
    Nej, men du ljuger rätt friskt nu i tråden med extremt stor sannolikhet. Att starta ett företag som du beskriver och expandera så är inte bågot du gör samtidigt som du susar iväg på långsemester och dessutom arbetar extra i butik. De datum och tider du skriver här stämmer heller inte.

    Och att uttala sig kring en abort som du gör tyder också på en  krisreaktion rent psykologiskt. Det är nog inte helt ovanligt, det äf ändå rn belastning för kropp och psyke.
    Hahah men snälla människa ge upp :D
  • humlan00
    Anonym (Nu slutar vi va?) skrev 2022-04-19 21:55:10 följande:

    Säkert?men du, det är faktiskt helt okej att jobba i butik också :) Dessutom vet jag inte varför du är så mån om att berätta om dina framgångar för vilt främmande människor på internet. Vem bryr sig om vad du är utbildad till eller vad du jobbar med? Om du har ett företag med en massa anställda och ett instagram-liv? Eller om du tvärtom inte har något jobb just nu? Ditt jobb eller bankkonto definierar inte dig som människa. Det betyder framförallt inget för den viktigaste personen i ditt liv, din son. Se till att bibehålla en bra relation med honom och ditt framtida barn istället, det är det enda som betyder något på riktigt förutom att kunna ge barnen mat på bordet och ett varmt hem att bo i. Med detta säger jag godnatt och önskar dig varmt lycka till med ditt liv och din familj. 


     


    Tack :D Lycka till du också! Du kanske ska skaffa dig ett liv än att sitta på familjeliv å hålla koll på mina datum, tidigare trådar osv. Lite creepy varning på dig :D
  • Anonym (Håller med)
    humlan00 skrev 2022-04-20 12:20:55 följande:
    Hahah men snälla människa ge upp :D

    Du startar en tråd, ljuger om datum, skrattar åt aborter och skämtar om att adoptera bort kommande barn med funktionshinder. Börjar sväva ut om ditt fina hus i Spanien, ditt framgångsrika företag (som du ändå kan vara ledig från massvis utan problem), att du jobbari affär lite sådär på sidan av. Blir gravid igen med en tidsrymd som är i princip omöjlig. Och allt besvaras med lite smileys och skratt.

    Ja, det låter som en krisreaktion.

Svar på tråden Klumpfot, abort eller inte?