• BlåRos­en
    Äldre 26 Jun 22:28
    15978 visningar
    314 svar
    314
    15978

    Dr-S Solstrålar!!

    Jaha, alla Dr-S små solar ..

    Då var det dags att att byta tråd då!. I denna tråd samlas alla som går under Umeås IVF-klinik..

    Här diskuteras allt som vi vill diskuteras inom IVF..
    Så kom in till vårt underbara gäng ..

    Varmt Välkommen gamla som nya ..


    //BlåRosen...

  • Svar på tråden Dr-S Solstrålar!!
  • Äldre 24 Sep 21:29

    Hej,
    jag kanske kan tillhöra den här tråden.
    Min man och jag har varit till Umeå för IVF två gånger. Första gången blev inget av våra 13 ägg befruktade. Andra gången gjordes ICSI på alla och då blev tre av 17 ägg befruktade, gjorde ET 23 augusti men det embryot ville inte stanna hos mig. Två finns i frysen.
    Angående att testa tidigare än 20-21 dagar så sa de i Umeå till mig att om man testar tidigare kan ägglossningssprutan göra så att testet visar positivt fast det inte är det.

  • Äldre 24 Sep 22:58

    Vill bara kika in och ser att vi har en nykomling, längtanväntan, välkommen hit!!
    Tjuvtesta har jag gjort flera gånger men ångrar mig varje gång.
    När det blev plus så kändes det som om jag hade gått så långt i graviditeten när jag fick missfall, om jag hade provat på rätt dag hade jag bara vetat om det i högst en vecka.
    När jag testar negativt för tidigt vill jag bara få min mens och sluta med proggisarna men jag kan ju då inte vara helt säker på att inte få ett plus på riktiga testdagen.

    Go natt!!!

  • snösto­rm
    Äldre 25 Sep 12:16

    Hejsan

    Carnesir: Skickar en massa kramar till er.
    ankkan79: Grattis.
    Hoppas att allt är bra med er andra.
    Uppdaterar listan.

    VÄNTAR PÅ START:

    Rosa Pantern: väntar på 5:e IV -Behandlingen
    MariaChi: Startar IVF-behandling i Umeå den 28 augusti.
    Seanna: 1 misslyckat IVF/ICSI, FET i oktober

    SPRAYARE:

    Tiny: 1:a IVF/ICSI. Spraystart 18/9

    BÖRJAT SPRUTA och ev planerat ÄGGPLOCK:

    Carnesir: 2:a IVF. Sprutstart 7/9, ÄP 20/9
    Snöstorm 3:e IVF/ICSI. Sprutstart 27/9, ÄP v 41.

    RUVARE:

    Anteninna: 3IVF/ICSI+2FET .Ruvar på ett, testdag 4/10
    Trulsali: 5 IVF/ICIS+1 FET. Ruvar på en, testdag 6/10
    Kun: 1:a IVF. Ruvar på 1 guldägg, testdag 11/10.
    Aggi: 1:a IVF. Ruvar på ett, testdag 12/10
    gummsan: 3ICSI+2FET. Ruvar på 2, testdag 12/10

    SOLUNGAR - GRAVID - GRATTIS!

    Lillfia: Efter tre års försök att bli gravid igen, varav ett års försök med IVF/ISCI och just när vi tänkte ge upp blev jag äntligen gravid på vårt sista färskförsök.
    - Den 29/8 2006 föddes vår underbara efterlängtade lilla pojke.

    Moffan: Efter tre IVF med fem återföringar föddes lilla Emmy den 12 juni 2006. Hon är extraordinärt vacker såklart!

    forskarfia: Efter tre IVF och fem återföringar lyckades vi på det sista IVF-försöket (när jag nästan gett upp...) och den 18 juni 2006 kom vår underbare Leon!

    Pikku_myy: Första FET och första syskonförsöket lyckades. Testade positivt 17/9.

    Women: Efter 5 ICSI+2 FET lyckades jag bli gravid(hade gett upp hoppet)testdag 20/9

    ankkan79: Vi lyckades på vårat första ivf försök så nu är vi gravida med en eller två knottar. Testdag 21/9

    ÄNGLABARN!:
    Centurion : Änglason Love f/d 2/9-06

  • Tiny
    Äldre 25 Sep 17:16

    Hallå i tråden!

    Har läst i kapp efter att ha varit på besök hos min pappa i Norrbotten i helgen! Jag har både lett åt inlägg och inte lett alls åt vissa... Hoppas ni alla har det så bra som ni kan!

    Jag måste bara fråga en fråga... Ni som har sprayat fick ni några biverkningar? Jag verkar ha fått en som inte är något vidare trevlig... Jag känner mig såååå himla nere! I går har jag gråtit hela dagen utan någon särskild anledning, känner mig OTROLIGT deprimerad. Det bara kom utan förvarning. Jag vill inte göra något, helst bara ligga i sängen. Under 2½ års tid har det skett tre dödsfall i min familj och nu kommer det upp igen som ett brev på posten... Och sen fick vi veta att vi inte kunde få barn på naturlig väg, så man har mått ganska dåligt till och från under de här åren... Men det verkar som att sprayen satt igång nått som ändå hade börjat läka...

    Är det någon som hänger med i mitt babblande?

    *kram*
    Tiny

  • Aggi
    Äldre 25 Sep 18:15

    Tiny: Jag använde Synarelspray och känner igen mig. Jag var väldigt nere, hade humörsvängningar som mest pendlade mellan gråt och ilska. För 2 år sedan var jag sjukskriven p.g.a. depression och allt som drog ner mig då kom upp till ytan igen och ältandet tog fart igen. Jag kan trösta dig med att för mig vände det när jag fick börja ta Puregonsprutorna! De fungerade som rena lyckopillren och på några dagar var jag positiv igen och började se framåt! Hoppas det funkar så för dig också, för att vara så nere att man börjar gråta för lilla minsta är ju så påfrestande, både för en själv och inte minst för partnern! Hoppas det funkar så för dig också att det blir bättre med Puregonet!

  • Babe
    Äldre 25 Sep 19:04

    Vår Solunge hade bråttom till världen *ler*
    Kramar till er alla/ Babe

    VÄNTAR PÅ START:

    Rosa Pantern: väntar på 5:e IV -Behandlingen
    MariaChi: Startar IVF-behandling i Umeå den 28 augusti.
    Seanna: 1 misslyckat IVF/ICSI, FET i oktober

    SPRAYARE:

    Tiny: 1:a IVF/ICSI. Spraystart 18/9

    BÖRJAT SPRUTA och ev planerat ÄGGPLOCK:

    Carnesir: 2:a IVF. Sprutstart 7/9, ÄP 20/9
    Snöstorm 3:e IVF/ICSI. Sprutstart 27/9, ÄP v 41.

    RUVARE:

    Anteninna: 3IVF/ICSI+2FET .Ruvar på ett, testdag 4/10
    Trulsali: 5 IVF/ICIS+1 FET. Ruvar på en, testdag 6/10
    Kun: 1:a IVF. Ruvar på 1 guldägg, testdag 11/10.
    Aggi: 1:a IVF. Ruvar på ett, testdag 12/10
    gummsan: 3ICSI+2FET. Ruvar på 2, testdag 12/10

    SOLUNGAR - GRAVID - GRATTIS!

    Lillfia: Efter tre års försök att bli gravid igen, varav ett års försök med IVF/ISCI och just när vi tänkte ge upp blev jag äntligen gravid på vårt sista färskförsök.
    - Den 29/8 2006 föddes vår underbara efterlängtade lilla pojke.

    Moffan: Efter tre IVF med fem återföringar föddes lilla Emmy den 12 juni 2006. Hon är extraordinärt vacker såklart!

    forskarfia: Efter tre IVF och fem återföringar lyckades vi på det sista IVF-försöket (när jag nästan gett upp...) och den 18 juni 2006 kom vår underbare Leon!

    Babe: Vårt 4. och sista planerade IVF blev vår lycka(de). Vår underbara kramgoa Solunge Felicia hade bråttom till världen, föddes 4.9 (v 33).

    Pikku_myy: Första FET och första syskonförsöket lyckades. Testade positivt 17/9.

    Women: Efter 5 ICSI+2 FET lyckades jag bli gravid(hade gett upp hoppet)testdag 20/9

    ankkan79: Vi lyckades på vårat första ivf försök så nu är vi gravida med en eller två knottar. Testdag 21/9

    ÄNGLABARN!:
    Centurion : Änglason Love f/d 2/9-06

  • Äldre 26 Sep 11:32

    Varit på vul idag. Såg ett pytte litet hjärta som slog. Nedräknad från 6+6 till 6+2. Om jag ville fick jag göra ett nytt om 2 veckor. DR Kry var jätte gullig. Allt för att jag skulle må bra. Ska dit igen den 9/10. Hoppas nu att ingen mer blödning uppstår...

  • RosaPa­ntern
    Äldre 26 Sep 13:34

    grattis babe gumman!!!!!! *kram* från rp

  • Tiny
    Äldre 26 Sep 13:42

    Aggi:
    Jag pratade just med sköterskan på IVF. Hon frågade hur jag mådde och jag sa att jag inte mådde nått vidare... Och då sa hon just det att det kommer att vända när jag börjar ta sprutorna! Så jag lever på hoppet

    Så fick jag de nya datumen! ÄP planerades en vecka tidigare än sagt från början... Och det tackar man ju inte nej till

    Ha det så bra allihopa!
    *kram*

  • Äldre 26 Sep 15:00

    Hallå!

    Är det någon som kan svara på varför man har högre temp när man ruvar är det bara progesteronet som spökar eller ? Jag har ungefär en halv grad högre än vad jag brukar. Skulle vara intressant om någon mer kollar upp om det gäller flera!!

    Ninna

  • Äldre 26 Sep 15:29

    Hej Ninna!
    Skriver med liten skrutta i famnen, så det blir kort
    Ja, det är proggisarna som drar upp temperaturen, samma som att man har högre temp efter ÄL (då har man eget progesteron i kroppen). Men om du är gravid stannar temperaturen kvar högt.
    Håller tummarna!!!!!

  • women
    Äldre 26 Sep 16:09

    GRATTIS BABE!!!
    Hälsa den lille o ta väl hand om er nu:
    kram

  • Äldre 26 Sep 17:30

    Hej igen.
    Jag lägger inte in mig på någon lista eftersom vi ligger lågt med FET samt eventuella nya försök. Men jag vill gärna vara i den här tråden eftersom vi har gjort våra försök i Umeå.

    Tiny: Jag fick kraftiga biverkningar av synarelan, riktigt jobbigt, allt blev nattsvart tyckte jag. Jag kände mig som ett stort öppet infekterat sår. Men som sagt när man börjat spruta kan det kännas lite bättre. Jag gick tyvärr ner mig igen när försöket misslyckades. Har gått till en kurator vid KK för att prata av mig lite.

  • Äldre 26 Sep 22:11

    Moffan: Tack för svaret!!Då ska jag försöka stanna så här varm då....
    Babe: Grattis!!!

    Go natt!!!!

Svar på tråden Dr-S Solstrålar!!