• Äldre 2 Jul 22:12
    883 visningar
    6 svar
    6
    883

    Tips på "happening" till 70-åring?

    Halloj,

    Min mamma fyller 70 år och min pappa 65 år (oj, vad mycket det ser ut när man ser det i skrift! ) och ska firas nästa lördag. Iofs bara med släkten men ändå.

    Jag känner att jag som enda barnet bör hitta på något kul för dem, jag kan bara inte komma på vad. Vi ska vara på landet så det finns inte så mkt utrymme heller för "spaciga" saker.

    Jag avskyr att hålla tal och stå inför folk, så det vill jag helst inte göra, trots att det bara är släkten. Visa dia är jättekul men kan vara ett problem på landet.

    Är det någon som har någon idé på vad man skulle kunna göra? Jag tar tacksamt emot alla tips och råd!


    Var närvarande i varje ögonblick av ditt liv
  • Svar på tråden Tips på "happening" till 70-åring?
  • Äldre 3 Jul 11:23
    #1

    Ingen?


    Var närvarande i varje ögonblick av ditt liv
  • Tintom­ara
    Äldre 3 Jul 19:56
    #2

    Men kan du kanske knåpa ihop en text till en känd visa som ni alla kan sjunga tillsammans sen? Då slipper du stå i centrum men har ändå gjort något!

  • Gisse the one and only
    Äldre 3 Jul 20:15
    #3

    Tintos förslag är kanon och mycket uppskattat. Gör det på fint papper så de kan spara den sen.

    Kram Gisse

  • Äldre 3 Jul 20:17
    #4

    Det var ju ett kanonförslag!


    Var närvarande i varje ögonblick av ditt liv
  • Äldre 3 Jul 20:17
    #5

    Tack Tinto!!


    Var närvarande i varje ögonblick av ditt liv
  • TessH
    Äldre 5 Jul 13:50
    #6

    Ett annat tips är att ha ett "månadsaktivitets-lotteri".

    Hitta på 12 olika aktiviteter (en per kalendermånad). T ex aug-kräftskiva, sep-svampplockning med provsmakning...dec - julmarknad....maj-cykeltur med picnic etc. Sen under festen lottar ni ut varje månadsaktivitet till gästerna som får "arrangera" detta för dina föräldrar. Kräver dock att ni är en del folk.

Svar på tråden Tips på "happening" till 70-åring?