• Äldre 17 Aug 09:14
    7237 visningar
    65 svar
    65
    7237

    Visar filmen andeprat eller cold reading?

    Läs först om cold reading (om du inte redan vet vad det är):

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Cold_reading

    Se sedan filmen Iris Hall storseans:

    http://www.spiritual.se/tv_radio/tv3_dokument.htm

    Rösta!

    Mer om Iris Hall:

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Iris_Hall


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-17 10:04:57:
    Motivera gärna era svar med exempel ur filmen.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Visar filmen andeprat eller cold reading?
  • biomed­bonus
    Äldre 17 Aug 09:20
    #1

    Jag orkade inte ens se filmen.Jag tycker att eftersom ts bara bryr sig om att motbevisa att ingenting finns mer än det vi ser. Så orkade jag inte se filmen

    Jaa hon kanske använder coldreading eller inte ......

  • KickSt­art
    Äldre 17 Aug 09:28
    #2

    Jag har personligen mött Iris Hall i England. Och det hon förmedlade den gången var omöjligt "cold reading"
    Hon kom med mycket specifika händelser och information som hon inte hade kunnat haft tillgång till på annat sätt än genom "andepratning"
    Så jag röstade på "andeprat" även om jag tror att reaktioner också stärker känslan att vara på rätt väg. Kalla det Cold Reading eller intuition


    S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • Äldre 17 Aug 09:36
    #3

    information från andevärlden

  • Äldre 17 Aug 10:03
    #4

    Andevärlden i hårfin ledning. Attans!

  • Äldre 17 Aug 10:05
    #5

    Motivera gärna era svar med exempel ur filmen.

  • Äldre 17 Aug 10:05
    #6

    Intressant och kul tråd, Calle!

    >Andevärlden i hårfin ledning. Attans!

    Uh-oh.

    Ska kolla den när jag kommer hem från jobbet (nån måtta får det vara), får se vad det kan leda till...

  • Äldre 17 Aug 10:07
    #7

    Iris Hall är en av de bästa medium som finns i Sverige och har utbildat många många duktiga medium. Jag skulle jättegärna höra exakt vad i filmen som anses som cold reading.

    Sen är jag tämligen övertygad om att seansen är något nedklippt och de går på för snabbt fram till de känsligare och mer tv-mässiga bitarna i seansen. Så där snabbt går man inte fram vid en kontakt (oftast), utan man får mer bevis och mer ledtrådar till vem det kan vara innan man går in på budskap och sådant.


    en hemsida för oss: mediala.se
  • Äldre 17 Aug 10:23
    #9

    Måste kolla på den filmen ikväll. Sitter på jobbet och här får/kan jag inte öppna länken utan att det loggas och i värsta fall kommer säkerhetschefen och nyper mig i örat. Staten, you know...

    Tänker inte rösta nåt förrän då.

  • Äldre 17 Aug 16:13
    #9

    Har inte sett filmen så röstade på det översta - den var för tung.

    Har varit på en seans en gång här i Malmö (på Ashram), blev inte alls imponerad, var bara sånt där "åh du är under utveckling jobba mer med relationer" jadda jadda, inget konkret förutom för de hon ju spått innan. Men Benny spådde jag mig hos en gång typ 6 år sedan och han kunde se saker och spådde exkt i tid saker som stämde in (är då jag blir impad). Annars ingen i stan som kan spå

  • plutte­barn
    Äldre 17 Aug 20:52
    #10

    hrm.. hon har helt klart kontakt.... menar du, ts, att hon GISSAR? Gissar att hon haft problem med tänderna, att han var ca60 år när han gick bort, att han dog vid nån helgdag eller födelsedag....mm... eller hon kanske "läst av" detta från personen tidigre...?

Svar på tråden Visar filmen andeprat eller cold reading?