• M och M
    Äldre 28 Aug 19:33
    13464 visningar
    10 svar
    10
    13464

    "Lek" till bordsplacering??? Någon som vet nåt roligt att göra?

    Hej!
    Vi ska snart ha en stor 40-års fest med en massa människor som inte riktigt känner varande. Tänkte att det kunde vara bra med riktigt stark bål och någon rolig inledande "lek" för bordsplaceringen för att bryta isen...? Någon som kan någon rolig sådan eller har andra förslag? Jag är MYYYYYCKET tacksam!

  • Svar på tråden "Lek" till bordsplacering??? Någon som vet nåt roligt att göra?
  • triixi
    Äldre 28 Aug 19:41
    #1

    Man kan klippa sönder en kortlek och så lägger man halva kortleken i en skål till männen och halva till kvinnorna som dom får ta när dom anländer till festen och sen så är det bara gå på jakt efter sin andra hälft och då måste man ju prata med varandra

  • uniMog
    Äldre 28 Aug 19:43
    #2

    * djurkort - klipp sönder en massa bilder på djur och lägg framsidan till kvinnorna och baksidan till männen (eller tvärt om) och så får de leta reda på sin "match"

    * skruvar och muttrar - som ovan fast med skruvar och muttrar som bara passar ihop 2&2 eller liknande (funkar iof bättre om det är tex 5 bord med 8 på varje och placeringen gäller just BORD och inte bordsgranne eftersom det inte finns hur många sorter som helst)


    Mamma vet du vaaaad, snart kommer tomten! (Nina Lundin)
  • M och M
    Äldre 28 Aug 19:48
    #3

    Tack, vad ni är snälla! Jag har själv en idé som kan bli lite komplicerad ev? Jag ska hitta på olika par tex Kalle Anka & Kajsa, Kungen & Silvia osv. Sedan får männen sina manliga kort och kvinnorna sina. Utan att fråga rakt ut ska man sedan hitta sin "hälft" genom Ja & Nej frågor. Tror att den leder till ännu mera prat. VAD TROR NI OM DEN???

  • uniMog
    Äldre 28 Aug 19:49
    #4

    jättebra men det brukar bli svårt att hitta par efter ett tag


    Mamma vet du vaaaad, snart kommer tomten! (Nina Lundin)
  • Skarpa
    Äldre 28 Aug 19:51
    #5

    Har inte testat själv, men har läst om det (kanske t.o.m här på fl ) Ni skriver lite "info" om bordsgrannarna (utan att skriva namnet, naturligtvis), och sedan måste man mingla för att man ska hitta rätt.

    T.ex:
    "Du skall sitta bredvid en revisor som är löljligt förtjust i gamla Bergman-filmer"

  • M och M
    Äldre 28 Aug 22:11
    #6

    Glas: Kanon idé!!! Absolut bättre än min. TACK!!!

  • Havsju­ngfrun
    Äldre 17 Sep 18:20
    #7

    TS: Din variant är kul men kan bli jobbig om man är väldigt många.

    Gillade Glas idé.

  • Pyan
    Äldre 17 Sep 19:35
    #8

    M och M, den med Kalle och Kajsa har jag lekt på en fest, men då fick vi en lapp på ryggen så vi visste inte vem vi själva var utan fick gå runt och ställa ja och nej frågor till de andra. Tex, är jag en man, är jag tecknad figur, osv. När man kommit på vem man var fick man leta sin partner. Jag tyckte det var roligt och funderar på att köra den när min sambo fyller 30.

  • TessH
    Äldre 18 Sep 13:44
    #9

    Om man inte är så himla många kanske denna funkar. Fast den är nog roligare att använda för lagindelning. Vid bordsplacering vill man ju helst ha varannan tjej/kille:

    Alla ska ställa sig på ett rep. Sedan ska man förflytta sig på repet (utan att trampa utanför, så man måste kramas lite) och ställa sig i födelsedagsordning. Garanterad isbrytare eftersom man måste prata med alla oxå. När man står i rätt ordning är det bara att plocka ut så många man ska vara i varje lag alt hur många man ska vara per bord.

    Så här delade vi in lagen till midsommarlekarna. Garanterad ovanlig variant.

  • Lisfad­et
    Äldre 19 Sep 13:22
    #10

    Jag har en variant, om den hinns med... Att ex. damerna får rita ett självporträtt av sig själva, sen delas teckningarna ut ttill männen som sedan får gå och leta på sin bordsdam. Kan bli kul!

Svar på tråden "Lek" till bordsplacering??? Någon som vet nåt roligt att göra?