• AMA68
    Äldre 3 Sep 11:40
    8927 visningar
    309 svar
    309
    8927

    Kex med smulor

    Blir väl tråd fem-sex nånting och vi firade väl egentligen ettårsjubileum nu i augusti?

    Eftersom vi flera gånger sagt att gruppen är på bristningsgränsen vad gäller "medlemar" så döpte jag nya tråden lite kryptiskare så kanske den inte lockar lika mycket och vi slipper göra folk besvikna genom att avböja deras deltagande?

    Fridens flickor!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-29 23:53:20:
    Nya tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m14874034.html

  • Svar på tråden Kex med smulor
  • AMA68
    Äldre 3 Sep 11:42
    #1

    Fika måndag 14:00 Arkaden -övervåningen

    Malin & Viktor
    Jenny & Thea
    Nina & Linus (kanske!!)
    Sofie & Elsa
    Anna o Ville

  • MissJO
    Äldre 4 Sep 10:43
    #2

    en fråga bara då... eftersom ni inte verkar vilja ha fler folk.. :S med i gruppen.. ska ja strunta i denna tråden?? eller jag blev lite fundersam nu när ni bytt namn på tråden...

    eftersom att ni heller aldrig träffat mig  


    Théa - 060220
  • jelena­2
    Äldre 4 Sep 11:11
    #3

    MissJO - tror nog att du kan få vara med ändå!
    Men det är kanske inte läge att ta med sig ett gäng kompisar...

    Jag kan inte komma idag - min syrra ska komma på lunch.
    Håller på och packar och skriver listor som en tok för att inte glömma nåt nu när vi åker till Kreta på torsdag. Inte lätt att veta hur mycket som behövs till två små rackarungar

  • MissJO
    Äldre 4 Sep 11:20
    #4

    absolut inte det var mest ironi det ja skrev om  det hehe nu ska ja iväg och träffa dom så ha det bra!

  • Malin 1971
    Äldre 4 Sep 11:23
    #5

    Miss Jo, klar att du får va med!!!!!
    Hoppas du kan komma nästa gång.

    Hälsningar Malin o Viktor

  • M73
    Äldre 4 Sep 12:57
    #6

    Kommer tyvärr inte iväg idag.

  • jelena­2
    Äldre 5 Sep 12:08
    #7

    Vad ger ni era barn att äta? Vi har ju kört med barnmat ett tag och det blir tydligen mindre intressant för varje dag som går. Smörgåsrån är ingen höjdare heller. Mosad banan har vi inte provat ännu. Vad finns det mer som kan vara lämpligt nu? De behöver inte bli mätta, utan bara ha nåt att "pilla" med medan vi äter middag, till exempel. Alla förslag emottages tacksamt! Än så länge är de tandlösa, kanske ska tilläggas...

  • Coco33
    Äldre 5 Sep 13:38
    #8

    John har fått sin första tand i helgen, men den är ju inte stor nog att tugga något med ännu. Men han äter små bitar smörgås och tuggar noga innan han sväljer. Annars äter han fortfarande havregrynsgröt till frukost och hemlagad mat till lunch o middag.
      Man kan ju mosa banan, riva lite äpple eller päron...men själv är jag dålig på att komma på ny mat att göra till honom. Blir mest potatis, morot, kyckling eller köttfärs.


    Älskar mina tre underbara barn
  • timmer­backa
    Äldre 5 Sep 14:46
    #9

    Vi hoppade fikan igår för både jag & Linus är småkrassliga...vill ju inte sprida baciller i onödan. På torsdag ska vi till ÖF & lämna tillbaka baciellerna!! För på lördag SKA vi bada!!


    Linus tigger om allt som är ätbart så länge det inte är havregrynsgröt
    Kex,banan,macka m.m..
    Han har en liten tand att gnaga med...
    Aptiten är det absolut inget fel på här..Nu har t.o.m Kent svårt att äta i lugn & ro efter jobbet utan att Linus helt Skrikandeshysteriskt ska ha nåt han också..
    Hur många ggr/dag ska man äta/fika som bebis??FlörtJelena
    Ha det så härligt på Kreta...Cool


    Våran lokala solstråle
  • Gisma
    Äldre 7 Sep 09:05
    #10

    Halloj
    Måste fråga någon nu.. har sett flera ggr att trådar går ut.. Är det tiden som avgör eller antal inlägg å hur vet man när den ska går ut?

    Vilma börjar rata tutten nu. Ammar sällan på dagen. Får lite innan hon ska sova å 2ggr på natten. Har därför oxå undrat hur ofta de ska få mat.. (har fortfarande lite svårt att fatta att de drivs på vanlig människomat oxå å inte bara tutte ) Tror vi kommit fram till ngt passande: gröt 8-9 lunch 12 mellanmål 15(tutte om det passar, eller frukt) å gröt 18 sen nana. (nattammar 24 å 4) Tycker det låter så lite men det verkar räcka.

    Ha det bra.
    ..å Kreta... *jättesotis*

Svar på tråden Kex med smulor