• AMA68
    Äldre 3 Sep 11:40
    9039 visningar
    309 svar
    309
    9039

    Kex med smulor

    Blir väl tråd fem-sex nånting och vi firade väl egentligen ettårsjubileum nu i augusti?

    Eftersom vi flera gånger sagt att gruppen är på bristningsgränsen vad gäller "medlemar" så döpte jag nya tråden lite kryptiskare så kanske den inte lockar lika mycket och vi slipper göra folk besvikna genom att avböja deras deltagande?

    Fridens flickor!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-29 23:53:20:
    Nya tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m14874034.html

  • Svar på tråden Kex med smulor
  • Underb­arson
    Äldre 22 Sep 10:53
    #91

    AMA och JERA, gick ni och badade med  era små i tors och vad tyckte ni om  stället?

  • timmer­backa
    Äldre 22 Sep 13:08
    #92

    Barn är ju underbara - NÄSTAN hela tiden.....

    Linus vaknade 7:30
    9:30 somnade han nästan i mitt knä i soffan.
    Jag la honom i sängen - Vaknade,ville Absolut inte ligga ner i sin säng!!SkrikandesGråter
    Tog upp honom.....20 min senare så somnade han nästan igen på golvet i vardagsrummet bland alla sina saker...jag la hon om försiktigt i hans säng - Vaknade
    Jag tog upp honom & jag la mig bredvid honom i våran säng,somnade nästan själv...Då somnade han!! När han sovit i ca 10 min så bar jag försiktigt över honom i hans säng-VAKEN!!

    Vid det laget var klockan runt 12 & det var dags för lunch,så det var lika bra att vi tog tag i detta..
    Nu efter lunchen springer han runt i sin gåstol & inga tecken på trötthet, bara jag som är halvt död...

    En stor balja kaffe skulle behövas...


    Våran lokala solstråle
  • AMA68
    Äldre 22 Sep 14:15
    #93

    Lovisa: Nä, vi blev sjuka, både Ville och jag.
    Hans första bacill här i livet.
    Ja, näst efter kärleksbacillen till blondiner och motorer då.

    Han är piggare nu - till skillnad från sina föräldrar.

    Känns som en av de värsta helgerna det här året att vara sjuk på.
    Familjemiddag i Falköping med min mormor, morsan, syrran, alla mostrar och kusiner imorgon på dagen.
    Kvällen ska vi umgås med farsan & Co, syrran och hennes kille från Landskrona.
    Söndag är det dop för Villes syssling (mitt kusinbarn) med 80-90 gäster och farmor har dessutom fyllt 80 år så på nåt sätt ska vi väl försöka fira henne också?
    PHEEEW!!

    Så; trevlig helg på er alla!!

  • Malin 1971
    Äldre 22 Sep 14:30
    #94

    Ama, hujeda mig vilken helg ni har framför er. Hoppas ni överlever

    Hoppas att ni alla får en trevlig helg.

    Kramar från Malin o Viktor.

  • Underb­arson
    Äldre 22 Sep 19:06
    #95

    Oj Ama, men lite kul lät det ändå med alla middagar och firande...

    I helgen ska vi försöka få bukt med Elias sömn för nu mår jag inte så bra längre...konstant huvudvärk och yrsel etc och lilla gubben ser så trött ut med. Men jag vet inte vilken metod jag ska försöka mig på..,.Anna Whalgrens el 5 min metoden....tips?

  • timmer­backa
    Äldre 22 Sep 21:04
    #96
    Underbarson

    Fattar att du är trött!!

    Läste i nya Vi föräldrar en artikel med Anna Wahlgren att "barn går i väggen", dom blir utbrända av att de inte kommer till ro & vi föräldrar är omsorgsfulla & tar upp dom,försöker lugna osv...

    sen stod det om div. olika metoder hon tyckte funkade enligt hennes teori...

    Här hemma försöker vi köra varannan kväll...det funkar hyffsat (så länge det inte är nåt viktigt på tv.)
    Men just nattningen ser inte jag som det stora problemet här...det är dagarna...

    Idag så vaknade Linus 7:30,sov till slut mellan 15-16..tog in & la honom för natten vid 19:20...20:30 hade han somnat efter att gjort Allt i sin makt för att hålla sig vaken..

    Å trots att Kent är hemma efter 17 så är det "mamma mamma mamma mamma"...så jag får knappt gå på dass... DET är jobbigt...

    Å när han väl somnat för natten ska man försöka va pigg & allert & umgås med gubben också...ringa folk man inte pratat med på länge,fixa med saker på datorn ..osv..
    *HAHAHA* Det är mer znark-varning över mig på kvällarna..

    Tack & lov ingen huvudvärk varje kväll..
    Våran lokala solstråle
  • timmer­backa
    Äldre 24 Sep 15:47
    #97

    Idag testade vi gungan de har här på gården...Det var andra större barn runt omkring som var mer spännande. När de sprang iväg så "upptäckte" han att jag också var där.
    Gungningen var väl så där...men några ggr till så är den nog rolig.

    första gången i gungan på gården


    Våran lokala solstråle
  • AMA68
    Äldre 24 Sep 20:06
    #98

    Malin och Lovisa: Det var kul att träffa alla släktingar och igår bjöd pappa på kräftskiva med bubbel!!
    Riktiga svenska insjökräftor som han kokat själv.
    Till efterrätt fick vi äppelkaka och vaniljsås.
    Dessutom fick Ville nöja sig med ersättning på sena kvällen så jag drack mig lite "yr" på sprattelvatten. *s*
    Mmmmums - minst sagt.

    Men. Vi (G & jag) är fortfarande grymt förkylda - vilket Ville givetvis inte tar någon som helst hänsyn till utan det är full fart som vanligt för hans del... *pustar*

    Vad gäller sömnkurer har vi inga förslag.
    Ville sover som han vill.
    Somnar mellan 21-22 oftast och sover ca 12-14 timmar.
    Vaknar vid 4-tiden och ska böka lite, sen somnar han om till 6-7 då han ammar. För det mesta ammar han igen nångång innan vi går upp.
    På dagen sover han lite lunch (20-50 min) och så lurar han lite på eftermiddag/tidig kväll.
    Inga större problem alltså.
    Kanske bör tillägga att vi fortfarande sover tillsammans.

    Slopar väl fikan på tisdag eftersom ingen mer hakar på?

    Fridens!! /A

  • timmer­backa
    Äldre 24 Sep 23:03
    #99
    Anna

    Strul med FK så jag vågar inte säga att jag har råd med nån fika. De har inte kopplat att Kent har gett mig alla hans dagar utom de 60 som han måste ha själv FAST jag har pratat med dom typ 1 gång i veckan exakt om detta för att kolla att de verkligen kommer pengar..men inte.. *ARG*

    Så nu fick jag bara 2900:-  det lever man ju inte gott på..Om något bra händer från det där stället kommer vi gärna på nästa för till tisdagen händer nog inga under.
    Våran lokala solstråle
  • jelena­2
    Äldre 24 Sep 23:08

    Tänk vad livet förändras när man fått barn!
    Förutom vid jämna födelsedagar, har jag inte haft "frivilliga" gäster på åratal. Men igår, ja då kom åtta personer på eget initiativ!!! Jag tror det egentliga dragplåstret var flickorna... Men det var trevligt!!!
    Mindre roligt var dock att Lisa's ene son blev påkörd och dog. Drygt ett år senare, så finns nu bara halva kullen kvar... Så himla sorgligt. Tarzan var en underbart megastor kisse, som trivdes lika bra här som hemma, verkade det som, så vi hade ofta besök.

    Vad gäller sömn så är vi förbannat lyckligt lottade numera. Tjejerna läggs 19-20 på kvällen, sover till 6-7, ammas och somnar om till 8-8,30 ungefär. Sover sen middag i 1-2 timmar från kl.11 och har en eftermiddagslur från runt 4-snåret på 1-2 timmar igen. Så jag får en hel del gjort när de sover. Hoppas bara att detta håller i sig *peppar, peppar* ! Ska jag tillägga att de sover i sina egna sängar och alltid har gjort det? *s*

    AMA - krya på er!!!!

Svar på tråden Kex med smulor