• AMA68
    Äldre 3 Sep 11:40
    9011 visningar
    309 svar
    309
    9011

    Kex med smulor

    Blir väl tråd fem-sex nånting och vi firade väl egentligen ettårsjubileum nu i augusti?

    Eftersom vi flera gånger sagt att gruppen är på bristningsgränsen vad gäller "medlemar" så döpte jag nya tråden lite kryptiskare så kanske den inte lockar lika mycket och vi slipper göra folk besvikna genom att avböja deras deltagande?

    Fridens flickor!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-29 23:53:20:
    Nya tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m14874034.html

  • Svar på tråden Kex med smulor
  • Coco33
    Äldre 6 Nov 07:50

    Anna

    Grattis till hundvalpen, så mysigt, blir avundsjuk.
    Saknar vår gosiga hund som vi fick lämna bort för att Julia blev allergisk.
    Hund 1:a

  • Virre7­9
    Äldre 6 Nov 09:02

    Godmorgon.
    Grattis till hundenvalpen AMA.Vi har själv en hund på prov just nu en blandrastik mellan rottwiler, schäfer på 9 månader. Men man börjar redan bli trött på alla hundhår som man hittar överallt.

    Här är en bild på henne.

    Elvira.jpg


    Älskar min familj.
  • M73
    Äldre 6 Nov 09:59

    Ama: Grattis till tillökningen!lät som en kul blandning!
    Är sugen på en hund till men så ser jag alla hår och ångrar mig. *s*Får se hur det blir till våren. Sambon vill ha en rottistik och jag vill ha en irländsk varghund.
    H lärde sig att titta efter hunden när man frågade efter "vov vov" rätt tidigt och nu säger hon nästan vovvov ibland. Men mest säger hon hej till honom och väser åt katten (vilket katten är måttligt road av)
    Fin hund Veronica!
    Coco: måste vara en spaniel? Sötnos iaf. hoppas att inte H eller eventuella syskon blir allergiska eftersom jag är djurgalen.
    Får väl ta en hundfika till våren, skulle glatt bjuda hem alla nu men vi skulle inte få plats *s*

  • Coco33
    Äldre 6 Nov 16:42

    Maria det är en Engelsk Cockerspaniel som Ronja är och vi träffar henne ibland. Man saknar inte att gå ut med henne tidigt på morgonen på helgen då regnet öser ner.
    Men man saknar att hon kom springande till dörren när man kom hem och allt mys man hade tillsammans.

    Veronica, vilken fin hund.

    Åhh så avundsjuk på alla som har gosiga husdjur. Hmm men vi har köpt ett akvarium till tjejerna. Julia är ju visserligen allergisk emot fiskar, men bara om hon äter dom.

  • Golvmo­ppen
    Äldre 7 Nov 17:15

    Var hos Tandhygenisten idag med Fernanda och det var enskild information. Dessutom togs det salivprov för att kolla ngn viss bakterie som hänger samman med mycket sötsaker/socker.
    Väldigt bra och onte alls med massa pekpinnar. Ni andra som har varit på det med tandhälsa verkar inte haft så bra info.

    Efter besöket imorse, så bar det av till Öppna Barntimmar. Blev promenad till och från i blåsten tillsammans med en granne. Det var många barn som var där denna ggn och en hel del större. Fernanda var helt slut på vägen hem och somnade. Totalt sov hon ca 2h och nu är hon trött igen.

    Vore ju kul om vi kunde få till ngn fika en dag.

  • timmer­backa
    Äldre 7 Nov 17:27
    Skånentös
    Ja, det tar på krafterna att leka

    Vi har utökat våra dagar på öppna förskolan..Innan har vi bara gått på torsdagar då det är 0-1 år, men nu går vi även måndag & tisdag då det är upp till 5 år. En del tar med äldre syskon de dagarna.

    Linus behöver stimulansen, hemma blir han bara gnällig av att inte ha nåt att göra. Klänger på mig i byxbenen...

    Så nu är veckan nästan full..tur att det inte är hela dagar utan bara 2-3 timmar.
    Måndag,tisdag,torsdag & lördag...
    Våran lokala solstråle
  • Underb­arson
    Äldre 7 Nov 23:14

    Skånetös...som vi har diskuterat innan så  handlar det om vilken bvc man tillhör och den Elias och Annas Ville tillhör, Kungshöjd mitt i stan, har inte resurser el personal till att ge enskild tandinfo...istället för 60 barn per sköterska har dom 120 barn och bara det säger en hel del. Visst, man hade önskat bättre och mer regelbundna kontroller men så är det om man bor mitt i city...tycker ändå att detta med tänder är ngt som är ganska självklart att sköta och blir det problem så är det bara att gå till tandläkaren..eller få dom att avstå från sånt som är sött och dåligt för tänderna...
    Jag tyckte kvinnan som höll i infot var bra och där var ändå saker som man inte visste om och hon visade lite bilder och som sagt..mkt var rätt självklart plus jag har min egen tandläkare som har berättat hur jag kan hålla reda på Elias små vassa gaddar

    Har varit lite dålig på öppna förskolan men Elias har aktiverats ändå med rytmik och babysim plus en massa fikor med mammas väninnor...ja nog är det väl snart dags för fika ngn dag??

    allra första eget tillverkade armband... Förresten, vad tycker ni om detta armband?? Jag och en väninna har börjat göra smycken ihop och detta är det allra första smycket jag har gjort. En kompis har fyllt 30 år så jag tänkte ge den som present...
    Ni får gärna säga att den är ful och dålig gjord om ni tycker det...vill ha lite respons så man vet att man ändå har lite fantasi . Man kan inte tänka det men det tog lite över en timme att göra den...

  • timmer­backa
    Äldre 8 Nov 09:25

    Linus har fått tand nr 3!!


    Våran lokala solstråle
  • timmer­backa
    Äldre 10 Nov 19:36
    Hoppas på en fika snart!!
    Efter nyår kan inte vi komma på fler fikor eftersom jag jobbar alla vardagar! Gråter
    Våran lokala solstråle
  • jelena­2
    Äldre 11 Nov 10:17

    Lovisa - jättefint armband!!!

Svar på tråden Kex med smulor