• AMA68
    Äldre 3 Sep 11:40
    8950 visningar
    309 svar
    309
    8950

    Kex med smulor

    Blir väl tråd fem-sex nånting och vi firade väl egentligen ettårsjubileum nu i augusti?

    Eftersom vi flera gånger sagt att gruppen är på bristningsgränsen vad gäller "medlemar" så döpte jag nya tråden lite kryptiskare så kanske den inte lockar lika mycket och vi slipper göra folk besvikna genom att avböja deras deltagande?

    Fridens flickor!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-29 23:53:20:
    Nya tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m14874034.html

  • Svar på tråden Kex med smulor
  • M73
    Äldre 18 Nov 18:46

    Hoppas alla snoriga barn kryar på sig, för en gångs skull är vi inte förkylda här annars har vi väl haft rekordartat många av den varan sedan Hs tillblivelse
    tänder.... jag kommer ihåg hur ont visdomständerna gjorde så jag har viss förståelse för att H är gnällig. Hon har en och en halv tand uppe nu och tycker om att gnaga på det mesta.
    ny bild från julkortsfotograferingen i galleriet, hon tröttnade på det hela så när jag la henne på mage så började hon backa bort under gardinen jag hängt upp för att få enhetlig bakgrund.

  • Coco33
    Äldre 18 Nov 21:49

    John lärde sig att ställa sig upp emot saker härom dagen och igår började han klättra. Just nu försöker han klättra upp på allt. Dessutom blir han mer och mer kaxig och står gärna och vinglar och håller i sig med bara en hand. Han slår i huvudet en hel del så jag funderar på att skaffa en sån där ful tyghjälm till honom.

    Klätterapa! John på väg i sin gåstol själv

  • M73
    Äldre 18 Nov 22:00

    sicken grabb! h kryper bakåt med fart och är ibland riktigt nöjd med det men bara tills hon kommer ihåg att det var ju frammåt hon ville....

  • timmer­backa
    Äldre 18 Nov 22:43
    coco

    Om du hittar en sån där snygg "hjälm" så kan du väl hojta...Behövs här också kan jag meddela...Flera ggr/dag som Linus ramlar.Inte alltid han slår i huvudet som tur är, men det är konstigt att huvudet fortfarande är runt på honom!!

    Han gråter, tittar på det han bestigit, gör något annat en stund och sedan gör han ett nytt försök. Skam den som ger sig!!
    Våran lokala solstråle
  • Coco33
    Äldre 20 Nov 07:37

    Skall ut och leta ful-hjälm idag och misstänker att jag inte kommer hitta någon snygg. Men om jag hittar en som är snygg hör jag av mig till dig Nina.

    Full fart är det nu, John måste testa något nytt hela tiden, igår fick han tag i sin lilla pall och sköt den framför sig och gick runt med den. Så nu ska vi leta fram tjejernas gamla gåvagn. Han har även börjat krypa riktigt och slutat att åla fram över golvet.

    Otroligt vad fort det går för en vecka sedan höll han sig på golvet och ålade runt lite.

  • AMA68
    Äldre 20 Nov 14:29

    Hej alla.

    Låter som om utvecklingen går framåt i samma rasande takt för er som för oss?

    Ville nöjer sig med sina två tänder än så länge - dock syns det tydligt både fram uppe och längre in i munnen att det är fler på gång. Som tur är märks det inget särskilt på Ville den här gången heller.
    Peppar, peppar, ta i allt trä som finns: Han har knappt ens varit förkyld på länge ju.

    Testade att lägga honom i egen säng i förrgår. Det funkade utan några som helst protester!!!!
    Först sov han middag där och till kvällen la vi ner honom ihop med vällingflaskan och efter lite klappande på huvudet slocknade han och sov hela natten. Vaknade väl till en gång och behövde hjälp att hitta nappen igen.
    Samma igår. Vaknade vid 6-tiden av pappa och vovve som väl inte riktigt var överens om nödvändigheten att gå ut i snålblåsten så dags på dygnet. Men husse vann. Hunden följde med till slut.
    Men sen somnade Ville om och sov till 9.30.
    Här har en annan gått omkring och stålsatt sig för att ta "kampen" som alla pratar om och så är det som om han aldrig har gjort annat.
    Värre för mig då att inte få snusa och gosa med en sovande bebis längre. *s*

    Nä, nu kallar livet igen.

    Ha det bäst!!

    KrAMA

  • M73
    Äldre 20 Nov 14:42

    Kul att Ville gillar sin säng! Men jag förstår om du saknar bebissällskapet.

    Fick hala fram dottern från under köksskåpen idag, hann fånga henne när hon var på väg under diskmaskinen... socklar vore kanske inte så dumt? Jättekul att kunna röra sig men hon blir riktigt arg och frustrerad av att inte komma frammåt dit hon vill.
    Just nu sliter vi med den lilla frasen "försiktigt" för det är vansinnigt hårda nypor ibland.

  • timmer­backa
    Äldre 20 Nov 17:03

    Idag har vi tagit 3:e vaccinationssprutan...ännu igen feber,men han är inte riktigt på hugget som han brukar.. 1 vecka kvar och han fyller 1 år!!!!
    M73


    "försikigt" är ett ord Linus verkligen KAN...men andra ord man tjatar om har han verkigen inte nappat på...som "akta","nej","Linus sova" - då nickar han bara  

    Linus gillar sin säng,men det där med att somna själv funkar inte. Vi ska sitta bredvid sängen & klappa honom på huvudet eller hålla en hand på - så somnar han efter 10-60 min.
    Pappa Kent fixar inte detta alls!! Så han kör vårt gamla knep med att ligga bredvid Linus i våran säng och sedan flytta över honom till spjälsängen.
    Alla sätt är bra...bara de funkar!

    Jag saknar att ligga å mysa i sängen - men det känns ändå ganska bra att han ligger i sin säng och sover.


    Våran lokala solstråle
  • timmer­backa
    Äldre 25 Nov 09:15

    Idag ska vi ha ett års kalas


    Våran lokala solstråle
  • jelena­2
    Äldre 25 Nov 20:35

    grattis linus!!!!!

  • Malin 1971
    Äldre 26 Nov 00:40

    Grattis Linus från oss också!!!
    Hoppas att ni firade ordentligt

    Kramar från Malin o Viktor

  • Golvmo­ppen
    Äldre 26 Nov 00:56

    GRATTIS LINUS på namnsdagen och att du fyllt 1år.
    Blev dagen lyckad? Hoppas detta.

    Hela lördagen fick mamma Skånetös egentid. Var på stan från morgon till kväll med 2 kompisar. Betade av en hel del affärer, åt lite lättare lunch, åt middag på Vino Pasta och sedan avslutade vi dagen på Liseberg. Konstigt nog så var det uppehåll i allt detta regnande.

    Må så gott alla!

  • timmer­backa
    Äldre 26 Nov 09:46
    Tårta!!!Linus kör brandbil

    Han fick en STOR bit tårta som han petade lite försiktigt i. Han ville först att pappa skulle mata honom med sked. Men efter en stund så vågade han peta i det och då gick det med en rasande fart!!
    Han fick träklossar,kläder,badleksaker och en brandbil !! Och direkt när han sattes på den så sparkade han sig iväg.
    Lite farligt levde han dock när han skulle av för han har en egen stil på det hela..
    Ser till att han ramlar av men håller upp huvudet.   Alla sätt är bra...

    På kvällen somnade han efter 5 min..kanske borde ha kalas oftare?!

    Jodå...vi är alla nöjda med kalaset och Linus är glad men lite sliten idag.
    Våran lokala solstråle
  • M73
    Äldre 26 Nov 13:05

    Grattis till Linus!

  • Coco33
    Äldre 26 Nov 14:20

    GRAITTIS LINUS!
    Mysigt med ett års kalas, otroligt vad fort tiden går.
    Kul att han fick en härlig födelsedag med fina paket och tårta.

  • AMA68
    Äldre 27 Nov 11:54

    Grattis Linus!!

    Ville hade också fest i helgen - fast hn bara blev 9 månader.
    Dock var det så himla spännande med allt folk så han sov väl en timma i morfars knä men sen var han vaken till klockan var över tre!!
    Ja, nu var det ju folk här och vi satt uppe och tjôtade så det var ju inte så att han vägrade sova utan det var bara så himla coolt att sita i mormors famn och få vara med bara.
    Fast igår sov han nästan hela dagen.
    Sov halva förmiddagen, två långa tupplurar och somnade tidigt på kvällen också.

    Han somnar alltså inte själv, om det har låtit så i mina tidigare inlägg, inte i mindre sällskap än av åtminstone en nappflaska. *s*
    Och när den är slut får man se till att plugga igen hålet med nappen annars blir han urförbannad över att maten är slut.

    Nu ska vi pipa ner till nya Öppna Förskolan. Ja, bara han vaknar först.
    Ligger kvar i vagnen och sover. Vi gick långpromenade med vovven nu på förmiddagen nämligen.

    Kram till alla stora och små.
    Vore kul att ses nån gång igen innan jul? /A

  • M73
    Äldre 27 Nov 12:03

    så var det förkylt igen... snorig, hosig och kass i magen plus tänder som kliar. Min dotter är inte i högform direkt.

  • AMA68
    Äldre 29 Nov 23:50

    Huvva M73!! Stackars liten...
    Ingen risk att ni hänger på och badar på fredag då?
    Krya på pluttan.

    Nån annan som vill bada på fredag?

    Peace, love and understanding/AMA

    P.S. Tänkte starta en ny tråd redan nu så jag kan lägga den i en uppdatering högst upp också. D.S.

  • AMA68
    Äldre 29 Nov 23:53
Svar på tråden Kex med smulor