• Mistof­felees
    Äldre 11 Jan 14:03
    15251 visningar
    21 svar
    21
    15251

    ingen sexlust

    Äter trionetta 28 sedan ett år tillbaka, har inte fått några biverkningar alls förutom att min sexlust försvunnit helt.

    Något som fått minskad sexlust efter att ha ätit trionetta?

    Skall till MVC imorgon för att få ett nytt recept, vet ej om jag skall byta, jag har ju inte fått några andra biverkningar. överhuvudtaget
    Är rädd för att få en massa biverknigar om jag byter p-piller.

    Vad tycker ni, skall jag byta p-piller?

  • Svar på tråden ingen sexlust
  • Äldre 11 Jan 14:07
    #0

    Hej! jag åt också trionetta för några år sedan. Å jag fick också väldigt minskad sexlust. Men jag blev också väldigt aggresiv. Det kunde räcka med att nån familjemedlem tex råkade trampa mig på tårna, så fick jag ett vansinnesutbrott. Jag bytte till spiral senare..
    Jag vet inte om du ska byta, de innehåller väl lite olilka doser av hormoner.

  • Vic
    Äldre 11 Jan 14:09
    #0

    Jag har ätit p-piller sedan jag var 15 och har alltid haft ganska svag sexlust och trott att det var jag själv som var problemet. Men så slutade jag med pillena i september och varken jag eller min kille känner igen mig, min sexlust har verkligen ökat. Jag åt Trinovum 21 (och tidigare igen 28) så dessa ska du nog inte heller ta. Men jag tycker absolut att du ska prata med din barnmorska. Hoppas att det blir bättre.

  • Nettis­en
    Äldre 11 Jan 17:26
    #0

    Det där känner jag igen.
    Jag åt Trinordiol tidigare, hade knappt nån sexlust alls,
    bytte till minipiller, då blev det lite bättre, men inte bra.

    Hoppas du får bättre tips....

    //Nettan

  • 79an
    Äldre 11 Jan 18:06
    #0

    Jag känner igen mig där lite grann. Åt trionetta i två år, hade inga som helst biverkningar men jag kan hålla me om att den dämpar sexlusten något för så fort jag slutade me den förändrades jag helt och hållet på den fronten. Jag måste också erkänna att i början när man var nykär så märkte man ingenting, då var sexlusten på topp minsann...

    hoppas det ordnar sig

  • LyNxQ
    Äldre 18 Jan 20:22
    #0

    Jag äter trionetta och nån sexlust har jag inte sett av nåt alls... jag kommer inte ihåg om jag hade någon innan heller, men jag hoppas ju att jag kommer att få när jag slutar med dem.. (lite svårt att få till nån bebbe annars)
    Egentligen skulle jag väl kanske bytt piller, men det blev aldrig av, och nu har jag snart tänkt att sluta med dem..
    Funkar det bättre med minipiller?? plåster kanske??

  • Mije
    Äldre 15 Feb 11:18
    #0

    Jag gick från trionetta till yasmin till p-stav och vid varje byte kände jag av en ökad sexlust. När jag åt trionetta var den helt som bortblåst, i jämförelse med staven så kändes mitt humör och min sexlust mer "normal" när jag hade staven. Nu har jag ingenting och väntar på att min kropp ska komma igång... Kommer definitivt sätta in en stav nästa gång jag vill vara "säker".

  • Linda7­5
    Äldre 15 Feb 11:22
    #0

    Hej! Jag tappade sexlusten och lusten för annat också när jag åt p-piller. Jag slutade med dom för tre år sedan, och det kändes bättre nästan på en gång. Det var ungefär som att mina känslor var helt blockerade.

  • Druvan
    Äldre 15 Feb 11:24
    #0

    Jag åt trionetta 28 i ca 13 år och inte hade jag något problem med sex under den tiden, allt kändes som vanligt.
    Kanske får man humörssvängningar men det har jag även nu fast jag slutat med dem.

  • Saline
    Äldre 15 Feb 11:34
    #0

    Jag skulle nog rekomendera icke hormoniella preparat.
    Under de tre år jag varit tillsammans med min pojkvän har jag testat Mini-P och Implanon (p-stav). När jag hade P-stav blev jag som höggravid jämt. Blev arg för minsta lilla och lättkänslig. Nu har jag tagit ut staven och efter 4 dagar börjar mitt gamla jag komma tillbaka. Jag skrattar och tar inte alls illa vid mig vid diskussioner eller vid hög stress på jobbet. Trodde först under 6 månader att det var pga att jag slutat röka. Jag hade noll i sexlust. Kanske inte känslomässigt, men mycket svårt att tända till. Är man arg har man inte speciellt stor sexlust. Den känslan tog över allt ihop.
    Med Mini- P mådde jag illa och hade PMS två veckor per månad och liten sexlust. Sexlusten kom dagen för mens och försvann lika fort.
    Jag har också testat p-piller då jag var 20-23 år. Hade ingen sexlust alls och undrade vad passion var för ngt. Ändå var jag ihop med värdens underbaraste killar. Så nu funderar jag och min nuvarande på P- dator. Information finns i detta forum. Ingenting är lätt och jag längtar till den dagen vi vill ha barn och kan köra utan. Hoppas det tar ett år innan jag blir med barn så att man kan njuta den tiden.
    Lycka tilll.
    Saline

  • Äldre 15 Feb 11:35
    #0

    Hej!

    Jag tycker absolut att du ska byta! Du har allt att vinna på det!

    En gång testade jag en sort (Trinovum), blev en riktigt ragata i två veckor tills min man sa ifrån att nu får du sluta med de där. Bytte till en annan sort (Ortonett Novum) och blev mig själv igen.

    Det är säkert olika det där hur mycket man påverkas. Men, som sagt, du har allt att vinna på att byta!

Svar på tråden ingen sexlust