• Mistof­felees
    Äldre 11 Jan 14:03
    15250 visningar
    21 svar
    21
    15250

    ingen sexlust

    Äter trionetta 28 sedan ett år tillbaka, har inte fått några biverkningar alls förutom att min sexlust försvunnit helt.

    Något som fått minskad sexlust efter att ha ätit trionetta?

    Skall till MVC imorgon för att få ett nytt recept, vet ej om jag skall byta, jag har ju inte fått några andra biverkningar. överhuvudtaget
    Är rädd för att få en massa biverknigar om jag byter p-piller.

    Vad tycker ni, skall jag byta p-piller?

  • Svar på tråden ingen sexlust
  • Sanna 81
    Äldre 15 Feb 13:46
    #0

    Jag har ätit p-piller sen jag var 16 år och trodde som många andra att det var jag som var felet, när jag inte hade så stor sex lust å nu när jag har slutat med pillerna så är det sååå bra, varken jag eller killen känner igen mig :)

  • Isanna
    Äldre 15 Feb 15:15
    #0

    Även jag har ätit trionetta 28 och upplevt betydligt mindre sexlust och att jag blev mer lättretlig! Nu är jag helt utan och mår överhuvudtaget bättre!

    Anna

  • Äldre 15 Feb 16:02
    #0

    hej smurfan! jag åt också trionetta 28 förut och jag tappade min sexlust TOTALT!!! kopplade aldrig att det kunde ha med pillrena att göra förrän nu när jag har slutat med dem och...tja... hittat min lust igen... lycka till hur du än gör!!!

  • vårsol
    Äldre 15 Feb 17:08
    #0

    Jag tappade också sexlusten av dom!

  • Mistof­felees
    Äldre 16 Feb 17:40
    #0

    Har gått över till Yesmin nu, har haft dem i en månad, men ingen skillnad vad gäller sexlust. Har verkligen ingen sexlust alls, min pojkvän får tjata sig till sex vilket känns hemskt, tycker synd om honom. Han vet att det beror på p-pillrerna. Funderar på att sluta med p-piller helt, kanske borde jag prova spiral istället.

  • illend­ria
    Äldre 16 Feb 19:25
    #0

    Hej!
    Min sexlust minskade markant när jag började med p-piller, men inte så att det inte fungerade. Har ätit både trimiron och trinordiol. Prövade ett tag Follimin, men de blev jag helt psyko av, PMS cykeln runt!

    Bäst är det utan, men problemet för mig är att jag får mer humörsvängningar utan p-piller, och det kan vara rätt jobbigt för både sambon och mig, men sexlusten är helt klart större!

  • Äldre 16 Feb 19:51
    #0

    Hej!
    När jag slutade med mina p- piller ( Trionetta 28), så kände jag också en ökad sexlust! nästan direkt efter det att jag slutade med dom. Jag kopplade heller aldrig att det kunde vara mina p- piller som var problemet. Det känns så OTROLIGT skönt att känna att man vill HA sin partner igen. :) ( det gör han också) :)

  • Krumil­ur
    Äldre 4 Mar 15:04
    #0

    Hej!
    Först åt jag Trinordiol 21 (i 7 år) fungerade bra till en början. Sedan fick jag utslag.

    Efter det blev det Follimin 21 (1 år). Sexlusten försvann nästan helt, blev torr och humöret var lite si å så.

    Nu äter jag Trinovum 21 (är inne på 3:e kartan). Min sexlust har varit nästintill obefintlig, är ungefär lika torr (kanske lite mindre) och humöret är värre än nånsin.

    Jag blir bara sååå matt. Nu vill jag inte äta piller mer, det blir bara en massa ovälkomna bivärkningar. Men visst, det äör ju olika från person till person vilket piller som passar. Jag har då insett att p-piller inte är något för mig.

    Lycka till!

  • katink­a
    Äldre 4 Mar 19:25
    #0

    Detmät skönt att höra att det finns fler som tappar sex-lusten av p-piller. Jag trodde det var mig det var fel på. Jag har provat de flesta preventivmedel med hormoner men de har alltid varit samma sak. Sedan slutade jag och provade med icke hormont preventivmedel. Vad min sexlust ökade.
    Finns det någon bra p-piller sort som inte tar bort sex-lusten

  • syster­negati­v
    Äldre 4 Mar 19:34
    #0

    tja... ett preventivmedel som tar bort ens sexlust är visserligen ett jävligt effektivt preventivmedel, men riktigt så är det väl ändå inte tänkt att de ska fungera... jag tycker du ska höra dig för om att byta sort.

  • Mistof­felees
    Äldre 4 Mar 21:50
    #0

    Ser fram emot den dagen det är dags för bebistillverkning och jag kan sluta med p-piller.
    Men tyvärr dröjer det ett tag eftersom jag läser på högskolan nu.
    Skall till mvc 22 mars, får ta och prata med barnmorskan om eventuella andra alternativ då.

Svar på tråden ingen sexlust