• Anonym (Undra­r)
    Äldre 8 Sep 10:52
    2708 visningar
    54 svar
    54
    2708

    Fakta om rökning

    Jag undrar nu om det verkligen skadar min 3 månaders dotter om jag röker några cigg utomhus, hon ammar inte längre och sover i eget rum. Jag söker alltså fakta inte vad folk tror för det kan jag läsa i hundra trådar här men jag hittar inte ren fakta om saken. Är det någon som har nån länk kanske?

  • Svar på tråden Fakta om rökning
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 8 Sep 14:18
    #1

    *

  • Anonym (sucka­r)
    Äldre 8 Sep 14:31
    #2

    varför alla dessa trådar om rökning... man avgör väl själv om man röker eller inte. alla som röker vet ju att det är skadligt men man gör ett val. varför hålla på att fråga så korkade frågor på fl??

  • Anonym (**)
    Äldre 8 Sep 14:35
    #4

    Och varför nedvärdera någon som undrar något bara för att d finns massor av sådanna trådar? Ts ville jue ha fakta och inte personliga åsikter!

  • Anonym
    Äldre 8 Sep 14:37
    #5

    Håller med Anonym(**)
    TS ville ha fakta. Inte höra vad folk tror.
    Låt folk få starta trådar hur bäst dom vill.. är väl inte eran ensak att kommentera (syftar då på Anonym (suckar)

  • Anonym (sucka­r)
    Äldre 8 Sep 14:38
    #6

    men fakta, kom igen. ingen har la missat att det är farligt att röka, både för barn och sig själv och andra. har man missat´det förstår jag att man frågar för vad är vitsen annars... men hur kan man missa?? vad spelar det för roll att veta exakt på millimetern hur farligt det är... för att döva sina skamkänslor eller?? det räcker väl att veta att det inte är bra.

  • tröttm­or
    Äldre 8 Sep 14:41
    #7

    ts, nä hur skulle det kunna skada henne, du röker utomhus och ammar inte.
    fortsätt, om det är det du vil, tvätta händerna och skölj munnen.
    men skadligt för ditt barn? nej

  • Anonym (undra­r oxå)
    Äldre 8 Sep 15:13
    #8
    TS ville ja bara veta om det är skadligt för hennes BARN!!!
    om hon röker utomhus, inte ammar och sover i egen säng/eget rum!

    OCH det undrar jag oxå, samma sak gäller för mig som ovan. Röker då och då, mitt barn är 11 månader.


    Är det skadligt för våra barn?? PSD osv...!? Vill oxå veta!
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 8 Sep 15:34
    #8

    Anonym (suckar) Jag tycker faktiskt inte det är en korkad fråga och skamkänslor det har jag inte ett dugg. Att det är farligt för mig det vet jag mycket väl och det var inte det jag undrade. Men eftersom det inte verkar finnas nån fakta över huvudtaget om att det skulle vara farligt så tycker jag det är synd med alla här på fl som tror sig veta och gör rökande föräldrar ledsna. Om du inte tycker det är nödvändigt med dessa trådar jaa då förstår jag inte vad du skulle in och läsa denna för!?

    tröttmor: Ja tvättar händerna det gör jag

    Tack ni andra för stöd

  • Anonym
    Äldre 8 Sep 15:34
    #9

    Men kom igen nu (anonym (suckar) Ska du bara klaga kan du väl låta bli att skriva?
    Till TS: Eftersom du inte ammar och dessutom röker utomhus så nej det kan inte skada ditt barn, tvätta dig bara noga efteråt så tar det bort den värsta lukten...

  • Anonym (sucka­r)
    Äldre 8 Sep 15:39
    #10

    kan tilägga att jag rökte under grav och amning. och lukten sitter i kläder vare sig man ammar eller inte, röker inne eller röker ute... ciggen sitter ju i kroppen... röka å sen komma in å andas på barnet... fräsht. tur att jag slutat... och vaddå klaga?? bara för att man inte daltar med ts så klagar man?? ska alla tycka lika??

Svar på tråden Fakta om rökning