• Nyfike­n gul
    Äldre 11 Sep 18:03
    54135 visningar
    471 svar
    471
    54135

    Våra bästa husmorstips!! Häng på o sprid din kunskap!

    Härmed öppnas tråden för alla våra bästa husmorstips vi sitter o ruvar på...

    Här får allt plats mellan himmel o jord som rör allehanda tips på hur man löser diverse problem...

    allt från hur man fjällar en fisk bäst till hur man få bort vinfläckarna på bästa duken...

    Alla såna här tips man läser om i veckotidningarna....

    Ös in med dom!!!

    VÄLKOMMEN!!!!
  • Svar på tråden Våra bästa husmorstips!! Häng på o sprid din kunskap!
  • Barbas­nygg
    Äldre 12 Dec 18:11

    ylledylle:tack för ett till bra tips! ska genast testa!

    Kajsa835: tvätta om dem och ha i lite ätticka i sköljvattnet. tar bort doft.

  • Skogss­tjärna­n
    Äldre 12 Dec 18:28

    Har ni en make som tycker det är PEST att vika lakan?

    Jag har en sådan, men kom på att jag kan vika själv. Vik ena ändan av lakanet. Klättra upp på en stol och kläm fast lakanet i en dörrpost. Lakanet viks av sig själv när det faller ner utmed dörren. Bara att fixa till lite och börja rulla in och mangla

    Lätt som en plätt och du får både nymanglade lakan och en glad make

  • JennyO­Emilia
    Äldre 12 Dec 18:34

    Oj, jag får också vika lakanen själv men jag viker dem dubbla först och då kan jag vika som vanligt sedan. Bara sträcka upp armarna i luften.

  • Lejlej
    Äldre 12 Dec 18:38

    jag gick ett till steg och köpte en sån man har i tvättstugor som man sätter fast lakanet i.


    Mamma till Isak 0304 och Olivia 0509
  • Skogss­tjärna­n
    Äldre 12 Dec 18:56

    JennyoEmilia: Hur långa armar har du???? Jag skulle inte klara det!!!

  • pr32
    Äldre 12 Dec 19:10
    Lejlej skrev 2006-12-12 18:38:26 följande:
    jag gick ett till steg och köpte en sån man har i tvättstugor som man sätter fast lakanet i. Mamma till Isak 0304 och Olivia 0509
    Var köper man såna???
  • Lejlej
    Äldre 12 Dec 20:36
    pr32 skrev 2006-12-12 19:10:03 följande:
    Lejlej skrev 2006-12-12 18:38:26 följande: jag gick ett till steg och köpte en sån man har i tvättstugor som man sätter fast lakanet i. Mamma till Isak 0304 och Olivia 0509Var köper man såna???
    min köpte jag i järnhandeln, närmare bestämt skene järn. Kan tänka att det finns på typ järnia oxå.
    Mamma till Isak 0304 och Olivia 0509
  • Nyfike­n gul
    Äldre 12 Dec 20:43

    men hallå.....

    Har ni mangel behöver ni inte stå o krångla med dörrar, sambos eller få sträckta muskler!!

    Skaka ut lakanet och vik det dubbelt 2 ggr. In med änden i mangeln o rulla fast - sen är det bara att sträcka ut lakanet och vika det snyggt.... mangla - klart!!!

    Tar 5 röda sekunder.... o inget krångel!!!

    så här har jag gjort i flera år....

  • Lejlej
    Äldre 12 Dec 20:45
    Nyfiken gul skrev 2006-12-12 20:43:25 följande:
    men hallå..... Har ni mangel behöver ni inte stå o krångla med dörrar, sambos eller få sträckta muskler!!Skaka ut lakanet och vik det dubbelt 2 ggr. In med änden i mangeln o rulla fast - sen är det bara att sträcka ut lakanet och vika det snyggt.... mangla - klart!!!Tar 5 röda sekunder.... o inget krångel!!!så här har jag gjort i flera år....
    när jag bodde i lägenhet gjorde jag så ibland, men nu bor jag i hus, utan mangel. (ok, jag kan springa upp till svärmor o mangla men det blir inte av) men det är oxå ett bra förslag
    Mamma till Isak 0304 och Olivia 0509
  • Skogss­tjärna­n
    Äldre 12 Dec 20:49

    Nyfiken gul: Det var ju smart

  • Äldre 12 Dec 21:51

    barbasnygg, ska prova ättika! tack för tipset

Svar på tråden Våra bästa husmorstips!! Häng på o sprid din kunskap!