• A med A och R
    Äldre 21 Sep 12:44
    64418 visningar
    33 svar
    33
    64418

    Per Trollsveden

    Nu har ju Terry Evans disskuterats i en tråd nedanför.
    Nu vill jag veta vad ni har för uppfattning om Per Trollsveden.
    Håller han på fortfarande på med "sånt här" fortfarande?
    Han håller väl iofs mest till i södra delarna av landet.

    Håller han på med seanser fortfarande?
    Jag var på en seans på en mässa med honom för "hundra år sedan"..kommer inte ihåg så mycket av den.
    Annat om honom...?


    Tar arbetarna på Lipton kafferast?
  • Svar på tråden Per Trollsveden
  • Äldre 25 Sep 12:21
    #11

    Jag tror det kan vara ganska lätt att "flumma iväg" om man bara umgås med andra mediala och jobbar för mycket. Bara för att någon flummar iväg betyder inte det att personen inte är duktig och kan sina saker. Men är man inte van vid att umgås med folk som använder det språket kan det vara svårt.

    Sen vad gäller texten nedan:
    "Först gick han fram till en tjej som hade en T-shirt med indianbild och sa att han såg hennes hjälpare, att det var en indian och sen beskrev han bilden på hennes tröja. Nästa person han gick fram till hade örhängen med runor och till henne sa han att han såg henne sitta och rista runor. Sedan gick han fram till en man som var helt klädd i svart (sorgklädd), såg blek och rödögd ut och frågade om han nyligen förlorat någon som stått honom nära. Mannen började gråta och bekräftade detta"

    Tjejen med indiantröjan hade nog valt tröjan av en anledning, likaså med runorna. Det hade varit konstigt om han går fram till tjejen med indiantröjan och börjat prata om runor och tvärt om. Men se det gärna som en läxa att klä ner sig inför seanser om man vill ha bevis man kan tro på. Och dubbelblinda tester är ju alltid svårare att förklara efteråt, men jag är säker på att våra superskeptiker kan förklara det också.


    /Johan - Är lite respekt för mycket begärt?
  • Äldre 25 Sep 13:37
    #12

    Superskeptiker? Jag är själv medial och därför blir jag väldigt ledsen när folk faktiskt utnyttjar andra. Tyvärr är det ju så att alla som säger att de är mediala faktiskt inte är det. Enligt vad andra har skrivit i den här tråden så är han en väldigt duktig djurkomminikatör och det betvivlar jag inte. Men jag har varit i kontakt mer Pehr Trollsveden vid flera tillfällen och om han är ett bra medium så måste jag ha haft maiximal otur och haft kontakt med honom på ALLA hans dåliga dagar - för jag har inte träffat honom bara en eller två gånger, utan vid et flertal tillfällen.

  • Äldre 23 Oct 20:05
    #13

    Jag känner Pehr mer privat och han är duktig djurkommunikatör tycker jag utefter egen erfarenhet. Han är levnadsglad och har massor med energi som många uppfattar som flummigt. Men han är en underbar person tycker jag ialla fall. :)

  • DrakUl­la
    Äldre 23 Oct 20:21
    #14

    Pehr Trollsveden ÄR en underbar person!

  • Äldre 24 Oct 11:54
    #15

    Och rolig

  • DrakUl­la
    Äldre 24 Oct 17:54
    #16

    Ja,knas va vi skrattade mycket på kursen!! Han bjuder verkligen på sej själv! Vill gå nästa kurs för honom i djurkommunikation men det verkar som det är Lennart som har den eller är jag ute och cyklar? Dom bor ju nära nu så det ska ju inte vara en omöjlighet!

  • Äldre 24 Oct 17:59
    #17

    Har ej gått någon kurs med Pehr utan jobbat med honom och varit ute och shoppat, festat och så lite.
    Men han har en härlig personlighet som smittar av sig och det är svårt att inte vara på bra humör när han är i närheten. :)
    Är hans fd fru Ylva Trollstierna jag känner mest och det är via henne jag träffat Pehr.

  • DrakUl­la
    Äldre 24 Oct 18:40
    #18

    Bor du i närheten av honom nu eller var det när han bodde i Trollhättan?

  • Äldre 24 Oct 19:15
    #19

    Jag bor långt ifrån honom. Bor långt ifrån Ylva oxå, men vi håller kontakten mellan varven ändå. Tur internet finns. :)

  • bel02
    Äldre 18 Jun 15:26
    #20

    jag har varit hos 4 st mediala personer eller om jag delar upp dem i fack 2 st bluff makare och 2 st kortläggare. dessa kortläggare spådde mig stämmde till 96% rätt, av vad dem andra två bluff makare har sagt till mig stämmer ingenting. man måste vara försiktig med dessa medier alla säger samma sak "jag såg andar när jag var liten därför är jag ett medium och har kontakt med andar eller de döda." man skryter inte om dessa gåvor som pehr trollsveden m fl gör, dem lever bara på sina namn och tar betalt. alla har vi andar, vägledare och skydds änglar om kring oss inget nytt. Pehr skall tydligen vara i Vadstena den 18 juni 2013 på en seans. visst låter han trevlig osv men det blir ingen lyckad kväll för dem båda

Svar på tråden Per Trollsveden