• hoffa

    Hemglass!!!

    Nu finns inte hemglass i hela landet, men f-n vad jag avskyr deras signalerande när dom kör runt i området.

    4 (fyra) gånger väcktes vår dotter idag av deras högljudda melodi, sista gången var hon så ledsen att hon inte kunde somna om. Det borde inte vara tillåtet att föra sånt oväsen!

    Visst, jag förstår att dom vill låta alla höra att dom är på gång. Men nån måtta får det ändå vara!

  • Svar på tråden Hemglass!!!
  • Lillinge

    Ja måste säga att jag får en chock när jag läser hur mkt man kan störa sig på egentligen. har aldrig tänkt så om glassbilen öht.

    Visst är det säkert jävligt jobbigt om barnen vaknar för att den kommer men värre saker har väl hänt och jag tycker man ska tänka på det. Vad är ljudet av glassbilen i jämförelse med ett brutet ben.

  • Mallan76

    Här kommer de så sent som kl 20... Vår son har vaknat varje gång! Jag gillar verkligen glassbilen och dess signal, men det är klart att det varit svårt att få honom att somna om, då glassbilen är det bästa han vet....


    Ännu mer irriterad blir jag dock på vår granne som klippt gräsmattan kl. 22:00 flera ggr i somras.... HUR tänker man då??? Här bor ju bara barnfamiljer och han har två små döttrar själv, så han borde fatta tycker man!
  • cutepie

    Ts:Håller verkligen med dig,vet inte hur många gånger den väckt vår son.

  • MrsNelson

    oj oj oj!!!! att du orkar lägga energi på att störa dig på glassbilen..........du kan inte ha många andra problem då...

  • MrsNelson

    jag skulle inte ha en chans att höra när den kommer om dom sänkte volymen...............:(

  • hoffa

    mrsnelson

    Jodå, problem har jag så det räcker och blir över.
    Hemglass störande melodi är ett av dom.

    Och jag är tydligen inte ensam när Hemglass har ett färdigskrivet brev till dom som klagar. Och se alla som skrivit i denna tråd om hur störande melodin är.

  • MrsNelson

    tycker ändå att det är larvigt...men ni får ju tycka vad ni vill!

  • Pin up car cruiser

    OJ vilket hat mot glassbilen. Den måste komma ofta hemma hos er eftersom ni är så upprörda. Här kommer den varannan vecka bara.

  • Karpet

    Hur kan man bli arg på glassbilen? Det är ju samma sak som att bli arg för att solen skiner eller för att fåglarna kvittrar.

    Vad tyckte ni själva om glassbilen när ni var små? För mig var det veckans höjdpunkt när den kom och spelade sin melodi. Vad har hänt med barnasinnet och tolleransen när man till och med orkar hetsa upp sig för att glassbilen kommer?

Svar på tråden Hemglass!!!