• hoffa

    Hemglass!!!

    Nu finns inte hemglass i hela landet, men f-n vad jag avskyr deras signalerande när dom kör runt i området.

    4 (fyra) gånger väcktes vår dotter idag av deras högljudda melodi, sista gången var hon så ledsen att hon inte kunde somna om. Det borde inte vara tillåtet att föra sånt oväsen!

    Visst, jag förstår att dom vill låta alla höra att dom är på gång. Men nån måtta får det ändå vara!

  • Svar på tråden Hemglass!!!
  • Nadjis

    Jo men om glassbilen kör förbi å väcker barnen när dem sover så skulle jag med bli rätt sur, de flesta ungar älskar ju glass å skulle säkerligen studsa upp ur sängen.

  • jenjim

    Har aldrig tänkt tanken då mina bran dessutom är vana vid ljud

  • Karpet

    Najdis

    Jo, men ditt barn kommer väl också att växa upp och den dagen kommer han/hon bli jätteglad när glassbilen kommer och ni kan gå och köpa glass tillsammans. Såvida inte alla argsinta FL-föräldrar skrämt bort glassbilen tills dess.

    Man kan inte skydda sina barn från alla ljud som finns i vår värld, komer glassbilen och väcker ert barn en gång varannan vecka så är väl inte det hela världen? Det är ju bättre att bli väckt av glassbilen är granater eller krigsflygplan.

  • Skrotis77

    Jag kan förstå att du är ARG för att Glassbilen har väkt ditt barn Xxxx antal gånger,
    men jag tycker att du ska gå ut  å säga åt han /hon som kör att be dom sänka volymen
    eller kanske spela sin lilla melodi lite längre bort ifrån ditt hus, med tanke på att barnet vaknar...

    Men sen så tycker jag att de e littte konstigt om barnet vaknar av de oxå , barn ska vänjas vis  ljud.. de mår dom bra av...
    Jag kan dammsuga om mitt barn sover...
    eller spela radio....

    fast alla baren är ju olika......

    Å min son har ALDRIG vaknar av Glasssbilen fast att den kör
    in på våran gård å spelar...

    men  prata med dom.. de kanske löser sig.....

    Lycka till....

  • idiblon

    Glassbilen har väckt min son flera gånger när den kört runt vid 20 på kvällen. 18 är väl okej, men efter 19? Nej tack.

  • MrsNelson

    ööö, om grannen klipper gräset eller spelar hög musik vi åttatiden blir du ilsk på dom med??????

  • idiblon

    MrsNelson: De ljuden är inte lika gälla som hemglass-signalen. Något med det ljudet gör min son rädd.

  • Bebis

    Ja inte bara jag som hatar glassbilen!!!
    Den har väckt min son med iom att den ställer sig utanför hans fönster o drar igång sin irriterande slinga om o om igen! Och ja min son är hur van vid ljuid som helst men glassbilen låter HÖGT o står den då en och en halv meter från hans fönster så vaknar han.

  • Mjao

    Någon måtta på klagandet får det väl ändå vara, glassbilen är inte ett stort problem.
    Det är tillåtet att föra "oväsen" fram till kl. 22 och så sent är inte glassbilen öppen.

Svar på tråden Hemglass!!!