• hoffa

    Hemglass!!!

    Nu finns inte hemglass i hela landet, men f-n vad jag avskyr deras signalerande när dom kör runt i området.

    4 (fyra) gånger väcktes vår dotter idag av deras högljudda melodi, sista gången var hon så ledsen att hon inte kunde somna om. Det borde inte vara tillåtet att föra sånt oväsen!

    Visst, jag förstår att dom vill låta alla höra att dom är på gång. Men nån måtta får det ändå vara!

  • Svar på tråden Hemglass!!!
  • MrsNelson

    ok, men jag tycker iallafall att glassbilen är toppen!

  • Nadjis
    Karpet skrev 2006-10-04 09:43:13 följande:
    NajdisJo, men ditt barn kommer väl också att växa upp och den dagen kommer han/hon bli jätteglad när glassbilen kommer och ni kan gå och köpa glass tillsammans. Såvida inte alla argsinta FL-föräldrar skrämt bort glassbilen tills dess. Man kan inte skydda sina barn från alla ljud som finns i vår värld, komer glassbilen och väcker ert barn en gång varannan vecka så är väl inte det hela världen? Det är ju bättre att bli väckt av glassbilen är granater eller krigsflygplan.
    Behöver inte tänka på det då glassbilen inte kör här. Så jag behöver inte störa mig på varken ljudet eller bilen. Men jag SKULLE bli irriterad OM den kom och noel vaknade. Men som sgat den kör ju inte här ändå
  • idiblon

    Mjao: Den kanske inte är ett problem för dig, men är det väldigt svårt att förstå att den kan vara det för andra? Speciellt om man har ett väldigt svårsomnat barn. (Inte för att jag har det, men jag kan ändå sätta mig in i situationen.)

    MrsNelson: Jag tycker också att Glassbilen är småmysig, svensk kultur liksom. Men om jag fick min vilja igenom så skulle den sluta köra efter 18.

  • Fiffis

    Här hemma kommer glassbilen typ 21-22 väldigt jobbigt att höra när man ska gå och lägga sig

  • MrsNelson

    idiblon jo visst skulle det vara bättre om den inte körde så sent. men dom har ju många hus att hinna med!

  • Blondie 68

    Hejsan. Hemglassbilen kan vara rätt så irriterande. Många hundägare har samma problem. Dom kör alltså ut 130 decibel i ljud, vilket e mkt högt.
    Har sj sålt hemglass. Å sitta inne i bilen med det höga ljudet kan bli tokjobbigt.
    Men dom måste som sagt va köra melodin, annars så vet inte folk när dom kommer.

  • Bebis

    Vadå vet inte när de kommer står ju klart o tydligt att tex 18:05 XXvägen i deras utskick, ska vi inte klara av att hålla koll efter den vid den tiden då?
    Nu har de dessutom en kioskbil här oxå som far runt o spelar 4bugg o en coca cola om o om igen o det är till o med mer störande än glassbilen.

  • MrsNelson

    hemglassbilen har ju ganska svårt att hålla exakta tider. beroende på trafik, hur många som ska handla mm. hos oss kan det variera ganska mycket, ibland kommer han klockan fem, ibland klockan sju

  • Mjao

    idiblon, ja, jag har faktiskt svårt att förstå hur glassbilen kan vara ett problem. På vår gata kommer glassbilen en gång varannan vecka, den står här och låter i fem minuter.
    Har man ett väldigt svårsomnat barn så ska man kanske ta tag i problemet som i detta fall är barnet och inte glassbilen.

    Dessutom om glassbilen slutade köra kl. 18 så skulle det nog inte gå så bra för den, folk arbetar ju och många är inte hemma förrens 18 eller senare.

  • idiblon

    Mjao: Nej, men eftersom min son väckts och blivit vettskrämd vid ett flertal gånger och jag inte håller koll på deras tider då jag är ointresserad av glass (onyttigt och beroendeframkallande) så blir det ett problem. Dock inte så stort att jag skulle debattera om det om det inte vore för att frågan togs upp, vilket den gjort just här och just nu. Jag tänker inte åtgärda någonting, men att det är ett störande moment vidhåller jag, och det har jag all rätt att uttrycka här.

Svar på tråden Hemglass!!!