• hoffa

    Hemglass!!!

    Nu finns inte hemglass i hela landet, men f-n vad jag avskyr deras signalerande när dom kör runt i området.

    4 (fyra) gånger väcktes vår dotter idag av deras högljudda melodi, sista gången var hon så ledsen att hon inte kunde somna om. Det borde inte vara tillåtet att föra sånt oväsen!

    Visst, jag förstår att dom vill låta alla höra att dom är på gång. Men nån måtta får det ändå vara!

  • Svar på tråden Hemglass!!!
  • janne j

    investera i ett par öronproppar, de kostar bara nån krona styck så får ni använda dem när ni vet att glassbilen kommer.

  • Eliin

    här kommer glassbilen vid 20.30 varje tisdag och den stannar 10 meter från dotterns fönster och spelar melodin 2 ggr precis utanför så jag blir TOKIG!

  • MrsNelson

    och? kommer den varje dag eller? så stort kan problemet omöjligt vara.

  • gabriella83s mamma

    Lyllosar!!!Vi vill ha hit glassbilen,men hur jag än ringer till dom kommer dom aldrig.Dom kör förbi vår uppfart 3,5 km härifrån,men aldrig att dom svänger inom.Om dom haft en fast tid kunde jag vänta på dom vid avfarten,men tiderna stämmer aldrig!Dålig service!!

  • idiblon

    Kan man inte handla glass när man är i dagligvaruhandeln?

  • MrsNelson

    näpp det kan inte jag! den närmsta affären är svindyr så vi åker till willys och storhandlar, men det tar 1,5 h att åka hem därifrån och omfryst glass vill jag inte ha!

  • JennL

    Det jag inte förstår är varför de kommer så ofta på större ställen .. här där jag bor nu kommer de varje vecka även fast det finns 3 större affärer alldeles nära..
    Men där jag bodde när jag var yngre så kom den högst varannan vecka... och det är "mitt ute i skogen" (inte riktigt men..) och inte alls lika nära till affärer.. är det inte där den skall komma oftare.. är inte det liksom meningen med glassbilen ?!

  • idiblon

    Du kanske borde flytta närmre Willys då, så barnen i ditt kvarter slipper vakna/bli rädda? Eller så kanske du borde dra ner på din glasskonsumtion. Akta så att du inte blir sockerberoende och/eller fet.

  • MrsNelson

    idiblon
    skrattretande....
    För det första, kvarter??? vi bor ute på vischan, grannarna (både med och utan barn) tycker glassbilen är jättepraktisk.
    För det andra så blir man knappast sockerberoende eller fet av att äta glass i måttliga mängder.
    För det tredje så säljer glassbilen inte bara glass!

Svar på tråden Hemglass!!!