• Missix

    Oktober - 04 Det mesta av det bästa!

    Här är vi alla som hade BF i oktober 04.

    Vi har bananbarn och ozzande föräldrar. Vi är automatiskt bäst och vi vet om det.

    Nya föräldrar som har samma egenskaper, är välkomna. Men var beredd på ett rasande tempo, ha god läskunskap och mycket tid. Håll i hatten, här går det undan!


    Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!
  • Diana

    Aha! *found you*


    Jag har varit på sjukan idag och även igår. Har giltig orsak till att inte vara här.


    Det är varje människas förbannade plikt att bli ett original.
  • Diana

    Och så tog jag nr 111.
    Inget ös här...jag pyser igen


    Det är varje människas förbannade plikt att bli ett original.
  • Aros

    Diana: usch då, varför det? Hoppas det inte är något allvarligt.


    Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • Ylle

    heeeeeeeeeeeey!
    bra trådstart missix!

    uppdatering om dagistjafs med elaka rivungen som varit på N:
    fjompans handledare bad att får prata med mig vid hämtningen när alla kidsen åt mellanmål. jag vår så himla duktig och bra... lugnt och sakligt berättade jag vad jag var upprörd över och varför.

    visst, barn i tvåårsåldern kan knuffas och rivas lite, men inte så ofta, inte så hårt och inte fan är det normalt att ta en sten och dunka den i huvudet på ett av dom andra barnen så att det börjar blöda (hade hon gjort igår).

    tycker dom har varit lite slappa med den tjejen. hon är drygt två år, har gått på dagiset i ett år och varit likadan hela tiden. jag frågade om dom tagit upp det med föräldrarna.. "ja, för ett år sen i början när vi märkte problemet, men dom är mycket medvetna om det". jaha, men det hjälper ju inte tydligen.

    hon började prata om att hon förmodligen var på jakt efter uppmärksamhet och då tyckte jag att det kunde vara värt att framföra den teorin till föräldrarna. kanske ge tips på hur dom motarbetar flickans raseriutbrott på dagis, för det föräldrarna gör räcker ju uppenbarligen inte. kanske en tillsägelse om att vara noga med att klippa naglarna på henne också.

    så gnällde hon lite om brist på personal - och jag vet att dom inte har det lätt på dagisavdelningarn i kommunen - men är det ändå rimligt att mitt barn ska komma hem med rivmärken i ansiktet (en gång blödde det lite) tre gånger på två veckor? nej, det tyckte ju inte hon heller och jag var vääääldigt tydlig att jag inte accepterar det. 

    hon jag pratade med var lite motsträvig ett tag "sååå djupa var ju inte revorna och hon gör ju så på alla..." men jag vann med mina argument och nu ska personalen ha ett speciellt möte och prata om hur dom ska hantera flickan. jag var så himla duktig! ni skulle ha varit stolt över mig. och inte en tår i sikte.

    men kommer N hem med rivmärken en gång till så ringer jag rektorn. verkade nästan som att fröken ville att jag skulle göra det.

    för övrigt, det där om att ha noll koll. onsdagar är tydligen deras värsta dag personal och barnmässigt, jag hämtar fjompan under den jäkligaste halvtimmen (alla är nyvakna och ska bytas på samtidigt som en i personalen förbereder mellanmålet) + att det var en riktig pip- och gnälldag för nästan alla ungar igår. okej då.

  • Hilti

    Hva stolt jeg er Ylle. Du er supermorsa du!! Jeg vet ikke helt hvordan jeg hadde hanterad situationen, men tycker som sagt du gjorde rätt. Det känns vel bättre nå? Nå har du gjordt ditt, så er resten opp til dagispersonalen liksom...


    Allting har en ende, pölsa den har to
  • Diana

    Jag drar det kort:

    Vi fick en mygginvasion här efter allt regn för några veckor sedan. Myggen som kläcks efter såna regn och ffa översvämningar är aggressivare och giftigare än vanliga, lata svenska mygg. Ja, ni har säkert läst om det-det var samma skit för ett par år sedan.

    Mitt på dagen, mitt på gräsmattan, mitt i solen har de attackerat som värst. Ungarna har sett ut som de fått böldpesten, vi har inte kunnat vara ute utan en massa myggmedel.
    I förra veckan fick jag en stor ömmande knöl ovanför ankeln, och sen runt hela anklarna som svullnat så att det stasat i fötterna och svullnaderna har varit blålila. Och ONT gör det eftersom allt är inflammerat.
    Har varit på en massa provtagningar och äter nu anti-inflammatoriskt och allergimediciner. Troligtvis har jag lagrat en massa myggift i kroppen som kroppen nu reagerat mot då vi varit krassliga under några veckor. I alla fall är det det vi gissar på för läkarna har aldrig varit med på maken.
    Igår var det värst eftersom jag fick en massa nya bett, runt just fotlederna (skarven mellan byxor och skor ni vet) i natt har jag haft värk i fötter och anklar och sovit med spritomslag (ack, sånt slöseri )

    Ungarna har klarat sig hyfsat.


    Och det här blev ju inte alls kort.


    Det är varje människas förbannade plikt att bli ett original.
  • Moja

    Nu är jag hemma från kursen igen! Mysigt att komma hem till barn som slänger sig i famnen och ropar "Mamma!!!" Det känns som om jag varit på ett par dagars semester, fast vi jobbat hårt på kursen. Det ska bli riktigt kul att vara hemma med Joel imorgon. Ellen ska till lekis.

    Tant - Tack för trevligt sällskap i tisdags! Hoppas att de positiva effekterna av din utflykt överväger besväret du hade med att ta dig in till stan och tillbaka.

Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!