• Missix

    Oktober - 04 Det mesta av det bästa!

    Här är vi alla som hade BF i oktober 04.

    Vi har bananbarn och ozzande föräldrar. Vi är automatiskt bäst och vi vet om det.

    Nya föräldrar som har samma egenskaper, är välkomna. Men var beredd på ett rasande tempo, ha god läskunskap och mycket tid. Håll i hatten, här går det undan!


    Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!
  • isolita

    OMG. Dricker en öl och kan plötsligt inte formulera mig.

    Älskar oxå Dianans historier. Fast idag var det lite för mycket blod inblandat.

    Idag var ungarna och jag och min kompis Nettan iväg på en trevlig liten tripp till Coop och IKEA.
    Jag skulle köpa en diskmaskin på COOP. Men dom var så klart slut. Dom billiga iaf. Suck. Ut i bilen spänna fast kidsen och köra 300 meter till IKEA parkeringen. Ut med barnen igen och in där. Matilda grät hjärlöst för att Nettan köpte bulle och hon själv "bara" fick världens största kaka.
    När vi skulle hem så såg jag en gammal klasskompis. Lyckades med konststycket att inte få ögonkontakt med henne skitlänge så jag skulle slippa prata med henne. Jag vet hur snacket skulle gå "gud jag såg Lotten på IKEA i Bäckebol och jävlar vad sleten hon såg ut. Gjorde hon? Ja det gjorde hon. Hade hon med sig barnen? Ja, båda två. Jävligt smart att skaffa två barn så tätt. Ja eller hur? Inte konstigt att hon var sleten... Var hon smal eller tjock. Rätt tjock fast smal i ansiktet. Tjock röv med andra ord. Ja precis så." Härligt.
    Sen när vi gick ut så började det ösregna. Nettan spände fast Matilda i bilen och säkerhetsbältena i stolen var helt plötsligt aslånga. Viggo sele gick itne att få upp och vi stod och kämpade skitlänge medans ösregnet öste på ryggarna på oss. Sen körde vi iväg och jag såg nada för det immade igen och regnade så mycket och jag hade inte en aning om hur man körde hem för jag brukar inte åka till den ikea och hela tiden pratade Nettan jättesnabbt och jättehögt och jätteosammanhängande (som hon alltid gör) om att hon nog hade cancer.
    Härligt.

    Ska nog gå och lägga mig nu. Trött som ett spjut.

  • Missix

    Iso; Förlåt jag fnissar lite Du e rätt kul du med

    Ska gå o sova nu...

    Natti natt!


    Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • Diana

    Willys 10.30:

    Mamma1 med 2 barn(jag)
    Mamma2 med 2 barn (nån)

    Mamma2:s stora pojke (2 år) tittar på Vilmer-som börjar stoooorgråta.
    Mamma1 lägger varor på bandet, tröstar sin son.

    Mamma2:s stora pojke (2 år) tittar på Vilmer-som börjar stoooorgråta-ännu mer.
    Mamma1 lägger varor på bandet, tröstar sin son, och visar att hon inte alls är borta.

    Mamma2:s stora pojke (2 år) tittar på Vilmer-som börjar stoooorgråta-ännu mer, hur det nu är möjligt.
    Mamma1 börjar svettas lite lätt, tittar på mamma 2 och pekar på den gråtande fetknoppen i sin vagn och säger bara med ett snett leende: -9 månader precis.

    Mamma2 svarar flinande: Jag märker det.


    Det är varje människas förbannade plikt att bli ett original.
  • Missix

    Jahapp... Då var det morgon igen...


    Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • Diana

    Typ....*sucka*


    Det är varje människas förbannade plikt att bli ett original.
  • Dante

    åhå...

    Så får man "finklä" Dante idag igen. Det var inte fotografering på dagis igår som utlovat. Det är idag.
    13 tjusiga ungar.

    Håhåjaja.

    Och Dante glassade ner sin fototröja igår så jag fick hysteritvätta den.

    Cosmo är överdryg. Hänger mest på knäna eller biter mig i tårna. Vaknar kl 5 varje morgon och 3 gånger innan dess.

    Gäsp


    All you have to decide is what to do with the time that is given to you
  • vanna k

    Godmorgon!

    Barnen ensamleker. Jag äter tårtrester. Strax ska vi gå till lekparken och spana efter vattenpölar och kråkor.

  • jesslin

    God morgon.
    Vi är hemma idag, Sofia har sådan hosta. Ingen feber ännu tack och lov. Mitt i housewifes började hon hosta. Fick sitta uppe med mig i soffan ett tag(i sitt rum), till slut somnade hon efter en 45 min. Lät rossligt och så. Hur är krupp?


    Sofia fröken busan nummer ett
  • Aros

    Godmorgon!

    Dante: vad har du satt på honom för "finkläder"? Vill ha tips. Agaton ska fotas i morgon på dagis och jag har klädpanik. Ska han ha en helvit tröja på sig? Eller den oragna (hur f-n stavar man det eg?!) men som har FIX litet sytt i samma färg. Eller den röda men med större text mitt på bröstet (dock ton i ton också). Men helst skulle han kanske ha en tröja med lite blått i för att framhäva hans fina ögon... Åh vilken ångest!! Skojar inte, jag har gått igenom hans garderob i 2 dagar nu.

    Tack för att jag fick skratta gott igår kväll Diana, Iso och Vanna.


    Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!