• Missix

    Oktober - 04 Det mesta av det bästa!

    Här är vi alla som hade BF i oktober 04.

    Vi har bananbarn och ozzande föräldrar. Vi är automatiskt bäst och vi vet om det.

    Nya föräldrar som har samma egenskaper, är välkomna. Men var beredd på ett rasande tempo, ha god läskunskap och mycket tid. Håll i hatten, här går det undan!


    Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!
  • Wyrm

    marulli: Jag känner igen det där. Jag måste fixa en massa papper innan ansökningsdatum. Hur ska det gå till? Det är ju på söndag!

    Jag hade ju tänkt bli en massa saker. Fastnade slutgiltigen på förskolelärare. Men utbildningen jag ska söka gäller bara lärare för senare år + lärare för senare år + gymnasiet. Kan man jobba som förskolelärare eller liknande trots att man utbildat sig för högre åldrar?

  • Wyrm

    Jaja, det löser sig. Det är iaf bättre betalt att vara lärare för högre åldrar.

  • marulli

    Wyrm - jag har en granne som är utbildad ma-/no-lärare för högstadiet. Han fick precis fast anställning på förskola med bra betalt. Vet dock inte om han är anställd som förskolelärare eller barnskötare. Men nöjd med lönen var han.

    Isolita- Ok! Det kanske funkar med vit soffa! Man kan ju alltid ta till klorin i värsta fall och på det sättet är det ju mer praktiskt med en vit än t ex beige...
    Tror i och för sig att det mer är Irmas pappa som kommer ställa till det med soffan. Oftare han som håller på med färg och är kladdig.

  • Aros
    marulli: låter spännande med vit soffa. Du får köpa en puff eller nåt som sambon får sitta på. Flört

    Ylle: skumt att det dem säger olika? Vår kallelse var in till stan, men jag ändrade hit till Lyckeby. Men å andra sidan var det nog totalt onödigt. Gjordes ju inte mycket liksom. Btw är Agaton fortfarande välkommen på kalas? Skulle du kunna inboxa mig med detaljer i sådanna fall? Som tid typ. *förvirrad* Skrev upp det när du skrev i tråden, men hittar inte lappen. *glömsk*

    Btw så tror jag att jag håller på att bli magsjuk. Urk! Enda fördelen med det är att jag slipper laga middag. Hoppas bara att sambon inte blir smittad då han flyger på måndag.
    Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • TantG

    *pust*

    Shit vilken JÄVLA dag.
    Kommer till sjukhuset 9.45.  Får komma in till läkaren 11.15! (sugigt som fan) Sur läkare som INTE vill sätta igång mig.  "vi väntar 10 dagar sedan om det inte kommit igång då blir det snitt"  Jag bryter ihop. Vill bara springa därifrån.  Igångsättning är inte ens att tala om tycker han.

    En BM skall ge oss våra papper och hon inser att jag mår skit skit skit.  Gråter och kan fan inte ens prata. Hon slåss för mig. Som hon slåss. Vi kommer tillslut fram till att det skall bli snitt men inte om tio dagar utan tidigare. Vi måste dock  vänta till kl 1 för att prata med läkaren igen.  Vi väntar till kl 1 och får bara prata med BM. Chefen för förlossningen hade lagt sig i.  "Det finns ingen anledning att hon INTE skulle klara av det.  Hon har ju fött barn förut. Vi sätter igång henne." YAY!  I morgon skall vi in till förlossningen och föda barn!

    Men jag lovar er... jag har inte gråtit så här på ÅRATAL!

    Nu skall vi åka över till farmor och farfar med en massa grejor så det inte blir så mycket att släpa i morgon.


    *våga vägra smileys*
  • Aros

    Härligt Tant!! *kramar* men synd att du/ni måste kämpa och slåss så mycket. Vilken tid ska du in i morgon? Lova att hålla oss uppdaterade i tråden. Du har fött barn live en gång och kan gott göra det igen. Imorgon är nog en alldeles utmärkt dag att föda på. *nickar*


    Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • jesslin

    Vad skönt att det löste sig tant. Då kanske han kommer på Sofias födelsedag då.


    Aros. Ja, det är en utmärkt dag.


    Sofia fröken busan nummer ett
  • vanna k

    Å, vad skönt Tant!! Och vad bra att det ändå finns en del människor som ser och bryr sig

Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!