• Missix

    Oktober - 04 Det mesta av det bästa!

    Här är vi alla som hade BF i oktober 04.

    Vi har bananbarn och ozzande föräldrar. Vi är automatiskt bäst och vi vet om det.

    Nya föräldrar som har samma egenskaper, är välkomna. Men var beredd på ett rasande tempo, ha god läskunskap och mycket tid. Håll i hatten, här går det undan!


    Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!
  • Ylle

    halloj.

    har städat i två överbelamrade garderober/skåp i helgen. dom är fortfarande överbelamrade men nu är dom det med stil. sånt gör mig lycklig precis som en ny frys.

    mossan: kk tycker jag att man är när man alltid bara håller sig inomhus hos varandra alltså utan att gå på dejter som att äta ute, bio osv.. man visar sig inte bland folk helt enkelt. 

    apropå ingenting...
    fy fan vad roligt att knulla lite och gå och äta pizza efteråt. varför gör vi inte sånt oftare? igår kom jag på att jag har aldrig varit ihop med någon så här länge (drygt 3 år). har alltid haft en magisk gräns vid 2 år.  

  • Aros

    Ylle: behöver ni lite billiga presenter till Noomi eller dagisjulklappen så kan jag rekommendera Coop. Var där igår och dem hade en stor låda där allt kostar 15 kr. Köpte en rittavla till A att ha i bilen, modellera och en röd traktor i rätt ok size. Traktorn ska han få på dagis när dem har julklappsutdelning, då fick det max kosta 20-40kr. Modelleran blir present någon av dem närmsta dagarna när han saknar pappa som mest.

    Agaton hade varit ganska rejält ledsen idag på dagis. Tror det mest är för att pappa åkte men också för att jag misstänker att han håller på att bli förkyld. Han hostar en del.

    Hur klär ni era barn inför dagis nu? Funderar på om det är för tidigt att slänga med vinterjacka, långkallingar (inköpta på tjejavd btw) och vantar... Idag hade A på sig jeans, tröja, jacka och mössa. Men han var verkligen jättekall så måste klä på honom mer tills i morgon. Var ju bara mellan 10-12 grader idag.


    Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • Moja

    aros - Joel brukar ha långkallingar eller tights nu, och så överdragsbyxor när han går ut. Med eller utan fleecefoder. Jackan är en fleecefodrad galonjacka. Under den har han en tunn långärmad tröja. Mössa och tunna vantar till det.

  • Hilla

    Tant, hur känns allt? Jag e så sotis...sniffa lite bebis åt mig!!
    Tycker Luna det e kul med bebis i huset?

  • mossan

    amira har alltid strumpbyxor under byxorna o ett linne under tröjan tycker d e lagom.. de behöver vara varma om de små benen.

    har shoppat idag.. nya kängor åt amira.. gympadojorna var för små ju.. o hon kunde inte gå i gummistövlar hela tiden ju.. sen en jacka åt mig för hela 799kr. o när jag skulle hämta min mob o har fått den o står m den i handen o simkortet instoppat då säger han: o så blir det en 5 hundring i självrisk.. vad gör man.. var bara o betala.. så nu har jag slösat alldeles för mkt pengar.. nästa månad blir d skor till mig sen klarar vi oss inför vintern.. jag e iaf nöjd m jackan.. hade bara en trasig dunjacka o en blodig dunjacka i garderoben.. inget kändes så lockande o ta på sig faktiskt..

    nu e d middagsdags här, kikar in sen.

  • Ylle

    aros: tack för tips!
    på fjompans dagis byter dom alltid byxor när dom går ut för att slippa några ton med sand inomhus. hennes utebyxor är fodrade, inne kör hon vanligtvis med vanliga mjukisar. hon har långärmad tröja, höstjacka och mössa. skickar med tunna vantar, men dom åker av fort.

  • mossan

    amira brukar göra sig av m mössan snabbt.. vantarna tycker hon om men de brukar inte sätta på vantar på barnen har jag märkt.. tycker väl inte d behövs än kanske.

    amira har ramlat av cykeln på dagis idag o har en stor blå bula i pannan på ena sidan.. stackars liten.. vad ont d måste ha gjort..

    hon fick glass efter maten och får sova inne hos mig inatt i min säng, det får man när man gjort sig illa så.. o så vill jag ha koll på henne då hon slagit huvudet.

    btw.. hon var jätteduktig inatt o sov ända till 5:30 i sin säng.. förutom att hon vaknade en sväng igår kväll så jag fick ligga hos henne tills hon äntligen somnade om.

  • mossan

    ylle-- ja då e d väl kk vi är då.. men sen e d inte så himla lätt o gå ut o hitta på nåt heller.. ska försöka få han m ut nån gång när jag har barnvakt.. men d e ju rätt sällan.. så d e för honom o få komma hit om vi ska träffas.

    jag e ändå rätt nöjd m situationen som den är just nu.. alltså vi ses o d e bra o sen gör jag mitt.. men jag har han ändå liksom.. orkar inte med ett allvarligt förhållande än d känner jag nu.
    Det var så konstigt o släppa in en man i min säng.. har aldrig varit m min man ens i den sängen.. o nu e jag även så van o vara ensam o så tänker jag på amira hur hon ska ta d.. kan ju inte hålla på o släpa hem karl efter karl direkt d e inte bra för henne.

    När jag är hos honom då e jag ju inte mamma direkt på samma sätt som jag är här hemma o jag har svårt o ställa om från vara mamma till o vara kåt typ ... känns äckligt på nå vis.. har alltid haft svårt så sen jag fick barn. sen tappade jag ju alla känslor för min man till sist ändå..

    men när han e här så e d helt annorlunda ju, förstår ni mig utan allt svammel??

  • Diana

    Jaha-då var man gräsänka igen då.
    *dansar på bordet*


    Det är varje människas förbannade plikt att bli ett original.
Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!