• Missix

    Oktober - 04 Det mesta av det bästa!

    Här är vi alla som hade BF i oktober 04.

    Vi har bananbarn och ozzande föräldrar. Vi är automatiskt bäst och vi vet om det.

    Nya föräldrar som har samma egenskaper, är välkomna. Men var beredd på ett rasande tempo, ha god läskunskap och mycket tid. Håll i hatten, här går det undan!


    Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!
  • Aros

    mossan: Jo hoppas det bara är så. Vet ju inte vad han fick för frukt på dagis t ex. Håller med dig om att det är smart med innesula. Köpte i ull till As gummistövlar. Då passar dem bättre och är lite varmare iallafall. Får se om samma sula passar till vinterskorna sen eller om jag måste köpa ny. Men det är det värt.


    Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • Aros

    linus: har du inga instruktioner? På våran ska man hälla ner det bara... typ. lol


    Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • ica003

    tant: Skönt att höra om din revansch! Hoppas ju själv på en nästa år så det är alltid uppmuntrande att höra!

  • linus

    Jo det står ju att man bara ska fylla på.. sp nu tog vi ut typ hälften av vattnet å fick då ner typ 1 kg salt.. 1.9 kg skulle eg i enl boken men men..

    nu så får det gå som det går F


    Mamma till Elias 041030
  • Skakis

    salt i diskmaskinen? Har jag missat nåt viktigt nu igen? Fundersam


    Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Missix

    Skakis; Hahaha *Wake uuuup*


    Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • Diana

    Gokväll.
    Mitt matmonster har idag ätit 2 köttbullar och en kaka. Bara för att jag skröt om att han äter mycket hos dagmamman.
    Han har iofs varit dålig i magen sen han var förstoppad iförrgår. Han panikskrek från övervåningen i morse när han som vanligt gick upp för att få bajsa ifred. Jag lovar er; en totalfylld blöja som läcker åt alla håll och kanter är inget roligt-inte när det är en 2-åring....*blärk*
    Både han och jag var fulla av skit när vi väl kom nerför trappen (och möttes av en nyskiten lillebror) Jag tog bara kaffe till frukost.

    Och vad är det som händer???-jag har blivit så jävla disträ de sista dagarna. I morse stod jag och kastade de vassa knivarna i leksakslådan och stod med Skopis i handen och undrade vilken låda den skulle ligga i.

    Och så har jag börjat säga det jag tänker (inget att rekommendera)
    I söndags morse så ringer telefonen och S svarar och pratar korthugget med någon. Svärmor hade hotat med att komma förbi (och som ni förstått så gillar jag henne INTE).
    Jag suckade eftersom jag trodde det var hon.
    Istället för att fråga VEM det var som ringde så kläcker jag ur mig det jag tänker:
    -Var det Dracula som ringde?
    Och eftersom vi redan startat morgonen med en massa tjafs så blev det ju inte direkt en mysmorgon.

    Och idag ville jag gräva en grop åt mig själv:
    Killarna som borrat efter vårat vatten kom förbi och S sa att han skulle bara ut och pröjsa dem(det tog tiiiiid för de stod bara och pratade). Jag stod inne och lagade mat och drack en skvätt vin samtidigt. Det steg upp i huvudet med en smäll och jag kände mig lullig. Valter var vrålhungrig och ilsk så jag tänkte att jag sticker ut näsan och ber S komma in och steka laxen så vi kan äta på stört. Varm och fnissig sticker jag ut huvudet genom dörren och ropar DET JAG TÄNKER

    -Hörru-kan du komma in nu, jag börjar bli FULL.


    Det är varje människas förbannade plikt att bli ett original.
  • Skakis

    vart ska jag göra av saltet då? *kliar mig i huvudet*


    Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Diana

    Tolkningsfråga:
    Vi pratade barn häromkvällen och S VET hur gärna jag vill ha en till. Han har ALLTID sagt TVÄRNEJ, typ: att det måste ske med någoon annan etc.

    Men då sa han faktiskt:
    Men-vi skulle inte orka med fler barn....!? Lite svävande sådär.
    Visst är det ett JA?
    Ett halvt iaf?
    Som att han börjar vackla lite?

    Visst, visst VISST ?
    Iaf om en bebissugen 33-årig kvinna tolkar.


    Det är varje människas förbannade plikt att bli ett original.
  • mossan

    Di---> asg..

    skulle nyss märka amiras nya kängor m hjälp av svart spritpenna.. skrev under skon men för säkerhets skull även på baksidan av kardborreknäppet.. bara d att jag skrev liiite väl långt ut för stänger man de HELT alltså drar åt så hela kardborren täcks så syns lite.. d går o leva med o man behöver ju inte dra åt så hiskeligt..

    MEN d kom en prick på skon.. på foten liksom.. en svart prick sitter där o hånler åt mig.. kom väl åt bara m pennan.. e d NÅN som vet lr har tips på hur jag kan få den o försvinna utan o förstöra skon.. den är i läder skon så...

Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!