• Missix

    Oktober - 04 Det mesta av det bästa!

    Här är vi alla som hade BF i oktober 04.

    Vi har bananbarn och ozzande föräldrar. Vi är automatiskt bäst och vi vet om det.

    Nya föräldrar som har samma egenskaper, är välkomna. Men var beredd på ett rasande tempo, ha god läskunskap och mycket tid. Håll i hatten, här går det undan!


    Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!
  • Diana

    Till helgen ska Vilmer få helt eget rum.
    I morse 06.30 hör jag någon som står och väser MAAMMAA samtidigt som jag bombas med nappar. Sedan börjar han alltid med att dra upp speldosan 40 gånger precis när han vaknat.


    Det är varje människas förbannade plikt att bli ett original.
  • Hilla

    Diana Torkar du honom också?

    Åååh, jag behöver psykologiskt stööööd...*beeer*

  • Aros

    Hilla: usch! Onödigt att tala om det för dig INNAN förlossningen. Klart att du kommer att spänna dig då vilket gör det jobbigare. Ingen tröst kanske men... min bror hade gissat rätt på 8 magar innan min. Han var stensäker på att jag skulle få en väldit busig tjej. Fick ju en söt gullig rackarunge till son istället. Alltså = ingen har 100% rätt. Det handlar helt enkelt om att personen i fråga inte haft oturen att ha fel innan.

    Vet inte hur du förberett dig inför förlossningen, men kan tipsa om gravidyoga. Avslappnande som hjälper. Man lär sig att andas lugnt (lugnare iallafall) och fokusera på varje enskild del av förlossningen.


    Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • Hilla

    Aros, det roliga är att hon spått rätt på 11 av 11 på mina vänner o bekanta...
    T.o.m en tjej som gjort köns-ul o fått veta tjej...hon spådde ändå kille. Träffade henne på apoteket igår, hon hade fått en kille

    Får nog förbereda mig på en jobbig förlossning, gravidyoga låter skönt.....

  • Aros

    Hilla: hur blev du spådd förresten? Var inte tanten i Rumänien? Tänkte att om hon har sett foto på dig så kanske det kan bidra. Menar du ser smal ut, utan fet röv. Tydligen ska kvinnor med brett bäcken = bred om röven, ha lättare för att föda barn. Så därför kan man "spå" att J Lopez kommer kunna föda barn hur lätt som helst medans Kate Moss kommer få stora problem under förlossningen. Inte för att någon av dem någonsin skulle föda fram ett barn, kändisar väljer ju oftast kejsarsnitt i 7e månaden eller nåt för att dem ska bli smala snabbt igen. Därmed inte sagt att jag inte tror att vissa människor kan "se" saker lite tydligare än vi andra.

    *svammel*

    Nu ska jag hämta pluttas. Hoppas det gått bra idag. *orolig* Han började gråta idag igen när jag gick.


    Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • Diana

    Hilla:
    Och vad betyder egentligen en "jobbig förlossning"?

    Alla förlossningar är jobbiga-oavsett om de är långa eller korta. En kort snabb förlossning är jobbig den med. Du kanske kommer ha värkar länge? Det kanske går i raketfart men att du spricker? EDA:n kanske inte tar ordentligt så att du får jobbigt mot vad du förväntat dig?
    Att hon just sagt jobbig förlossning betyder inte att barnet kommer på tvären, att du spricker från svanskota till navel och förlorar 18 liter blod och allt hemskt du kan tänka dig på en och samma gång.
    ALLA förlossningar är jobbiga, både psykiskt och fysiskt.

    Vad du ska göra är att lita till dig själv och känna att du kan göra om en sån här sak lika bra som när Leo föddes. OCH att du inte är ensam-du har ALL hjälp du kan få och INGEN skulle låta dig ligga där och vara rädd, eller låta något gå galet med dig eller barnet.

    Du kommer föda en flicka och du kommer göra det bra.

    *Kram*


    Det är varje människas förbannade plikt att bli ett original.
  • Diana

    Amen


    Det är varje människas förbannade plikt att bli ett original.
  • linus

    Hilla: Oroa dig inte.. lätt å säga .. jag börjar ju själv oroa mig.. är rädd att det ska bli som sist med akutsnitt.

    jag fick tips av min bm om signekursen.. har skrivit ut den fr nätet.. har bara ögnat igenom men det är avslappning mm.

    http://www.nll.se/upload/IB/pv/kxvc/MVC-portal/SIGNEKUR.PDF

    Hon menade på att det kunde hjälpa mig så att det INTE blir snitt igen.... för jag är verkligen orolig att det ska bli som sist å blir ofta ledsen nu så nära inpå.

    ja ... KRAM iaf till dig

    Aros: åhh va jobbigt med lämningen..  jag är ju helt salig efter min lyckade lämning idag.


    Mamma till Elias 041030
  • Diana

    Förresten-om vi alla övertygar snygga hilla om att hon har en jävligt förskräckligt bred röv så kommer det kännas bra för henne.

    och för oss oxå


    Det är varje människas förbannade plikt att bli ett original.
Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!