• Missix

    Oktober - 04 Det mesta av det bästa!

    Här är vi alla som hade BF i oktober 04.

    Vi har bananbarn och ozzande föräldrar. Vi är automatiskt bäst och vi vet om det.

    Nya föräldrar som har samma egenskaper, är välkomna. Men var beredd på ett rasande tempo, ha god läskunskap och mycket tid. Håll i hatten, här går det undan!


    Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!
  • Aros

    LenaLiten: skönt att höra att A inte är ensam med att tycka det är tufft. Men det visar ju bara att dem älskar sina pappor. Jo, vi pratade om att pappa skulle åka ett par dagar innan han gjorde det. Han tycker det är jättetufft att pappa åkte flygplan. Problemet är att han tror/hoppas att pappa är i något av dem flygplanen han ser när vi är ute. Pekar och säger "pappa flap-plaan där". Han har också lärt sig säga Bahamas och poker nästintill perfekt. Hade tänkt att vi skulle kryssa veckodagar men det har jag glömt. Tack för att du påminde mig, ska göra det sen. Brukar ni kryssa på morgonen eller på kvällen? Tänkte att han kanske blir orolig när han ska sova... mer orolig på förmiddagen kan han knappast bli. Jätteledsen emellanåt på dagis. I morgon ska dem ha kalas på dagis, men tänkte att Agaton bara ska vara där just under kalaset. Jobbigt att ha honom där och veta att han är ledsen.

    M kommer hem på måndag kväll (sent, runt midnatt) och tanken är att han ska jobba dagen efter. Men funderar på att han kanske borde vara hemma istället. Dels för tidsomställningen men dels för att han då kan vara med Agaton. Så slipper Agaton gå en till dag på dagis och gråta efter pappa.


    Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • Aros

    LenaLiten: ingen fara. Vi har tittat lite på kort och sett på film. M har ju varit med i lokalblaskorna här också vilket A tyckte var jättekul!

    Försöker fylla dagarna så gott jag kan med en massa roliga saker som jag vet att han tycker om, så att han ska tänka på annat.


    Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • mossan

    Aros- amira pekar också på alla flygplan för mormor flög ju flygplan när hon var till london o hälsade på moster marielle o uncle chris o d talar amira om för mig varje gång vi e ute.. mormor har lite pappas roll för amira.. ist för typ.

    så när vi e ute o hon ser lr hör flygplanen så pekar hon o säger mommoo mommoo.. ja säger jag .. mormor flög flygplan förut när hon var till london.. mmm säger amira då.

    kanske d e så han menar aros.. att han vill berätta att pappa ju flygit flygplan??

  • LenaLiten

    Aros!

    Vi kryssade på kvällen, efter middag. Jag var också lite rädd att han skulle bli påmind om att pappa var borta när vi gjorde det, men det vet de ju hela tiden. Och kryssandet är ju bra, det betyder en dag mindre!
    Så vi vände det till något roligt istället.

    Nu senast tog E ledigt dagen efter han kom hem, just för att det hade varit så jobbigt för Olle att han var borta så länge och så många gånger på kort tid.
    Det är klart värt en semesterdag.

    Det är faktiskt så himla fint att se dem tillsammans sen. Olle tindrar med ögonen och liksom bara sitter och fnissar och kramar sin pappa hårt, hårt.

  • Aros

    Ja just det, Agaton ringer till farfar istället. Inte i närheten av samma sak, men han blir lite glad av det iallafall.

    Bläää bara jag som är så blödig. Jag klarar verkligen inte av när Agaton är ledsen (ledsen på riktigt alltså, inte trotsig över att han inte får glass ) eller sjuk. Då blir jag helt grinig och ledsen också.


    Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • mossan

    amira blir så glad att hon inte vet var hon ska ta vägen när hon träffar mormor.. hon skrattar o blir blyg nästan o springer o gömmer sig o är sååååååå lycklig o se mormor igen.. hon älskar sin mormor mest i världen efter mamma då..  hon ser upp till mormor o vill göra allt som hon gör.. hon t.o.m går o hämtar fimpar ute o visar mig o säger mommo.. för mormor röker ju.. gud vilken koll hon har då.. d e så härligt o se dem ihop.. jag har ju ingen annan person i hennes liv förutom mommo som hon e så nära förutom mig o d märks att hon längtar sååå efter henne.

  • mossan

    amira e vaken.. o glad som en lärka.. o busig.. vi ska nog kasta oss iväg till ikea o inhandla hatthylla där o en till stol till amiras bord för troligen kommer snickaren im o ska fixa hål i väggen o så i hallen o då kan jag ju be dem hjälpa mig o sätta upp den tänkte jag så jag får en hatthylla igen.. d e skitjobbigt o inte ha det kan jag lova.. d blir så mkt stökigare i hallen.. har ju iofs en klädkammare i hallen där jag hänger jackorna nu men till vantar o allt sånt blir d besvärligare..

  • Skakis

    Diana - Fick du mitt sms eller jag skickar ut konstiga saker till främlingar?


    Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!